Bildegalleri
SOLGT
Draco 2000 DayCab
STRØKEN DRACO 2000 DAYCAB M/ NYTT DREV 2003
1988
20 fot
Innenbords
7
Pris
115 000 kr
Beskrivelse
Selger en strøken Draco 20, som har fått en skikkelig renovering!
Draco gjorde det stort med denne modellen på 70 & 80 tallet, båten ble utrolig populær over hele Europa, også her hjemme i Norge. En av norges mest produserte båt ca 3000 stykker fra 1969 til 1990. Det sier sitt om egenskapene av denne båten.En klassiker med sjarm.
Båten hadde løsninger den gang som var unike i forhold til hva som fantes på markedet den gang.
God plass ute i cockpit med 2 Draco stoler og bue sofa bak som også fungerer som solseng, stue rom under sitteplasser bak.
God plass i motor rom for service og vedlikehold.
Romslig kabin med køyeplass for to eller omgjøres fort til en koslig salong.
Båte har fått trekt nye trekk til stoler og puter, ny dørk å ny dash, som får båten til å se nesten ny ut.
Båten er også tilrettelagt for portapotti, og har strøm uttak i lugaren.
En spennende båt med gode kjøre egenskaper og lett plannenne.
Ypperlig for famileturer og weekendturer. Skroget er jo verdenskjent for veldig gode sjøegenskaper.
Motoren er en mercruiser 170 som er en perfekt motor for denne båten, motoren er ferskvannskjølt. Motoren har fått jevnlig service (papir dokumentasjon) motoren har nettopp vært inne på service så ALT skal være i tipp topp stand for salg.
ble skiftet til helt nytt Mercruiser Alpha One Drev i 2003 med power trim å hele pakka. !70 motoren er som oftest sett i draco 21, da de fleste draco 20 kom med volvo penta AQ 151 og forgjengeren til 170, mercruiser 165.
"Draco for the future ..fitted with Mercrusier !"
Ble påkostet ny kalesje i 2010. Kalesjen er fra HH og er av type "Lightex"
Den moderne, lette kalesjeduken er laget i 100% polyester, belagt innvendig med polyurethan. Duken har lav vekt og er enkel å pakke sammen. På yttersiden har den en overflatebehandling som gjør den motstandsdyktig mot sur nedbør, måkeskitt, UV-stråling m.m. Kalesjen har vært lagret innendørs i hele vinter. Har også orginal kalesjen som er fin å bruke når båten står lagret inne om vinteren.
Selger båten pga den er for stor og for "mye" båt for min del, den passer bedre til folk som liker og overnatte i båten, dra på weekend turer, famile, vannski osv.
Innbytte av skjærgårsjeep vurderes, kom med forslag.
Båten har med andre ord blitt betydelig påkostet, og den er klar til å bare settes på sjøen og nytes gjennom hele båt sesongen.
Nyt bildene og vær klar over at dette er den siste modellen av Draco 2000 DayCab. ( kommer flere bilder når vi får en solskinnsdag )
Båten ligger for tiden på fosen, å kan sees der etter avtale og prøvekjøres.
Ta gjerne kontakt med meg enten på mail eller på tlf for en hyggelig båt prat!
Draco gjorde det stort med denne modellen på 70 & 80 tallet, båten ble utrolig populær over hele Europa, også her hjemme i Norge. En av norges mest produserte båt ca 3000 stykker fra 1969 til 1990. Det sier sitt om egenskapene av denne båten.En klassiker med sjarm.
Båten hadde løsninger den gang som var unike i forhold til hva som fantes på markedet den gang.
God plass ute i cockpit med 2 Draco stoler og bue sofa bak som også fungerer som solseng, stue rom under sitteplasser bak.
God plass i motor rom for service og vedlikehold.
Romslig kabin med køyeplass for to eller omgjøres fort til en koslig salong.
Båte har fått trekt nye trekk til stoler og puter, ny dørk å ny dash, som får båten til å se nesten ny ut.
Båten er også tilrettelagt for portapotti, og har strøm uttak i lugaren.
En spennende båt med gode kjøre egenskaper og lett plannenne.
Ypperlig for famileturer og weekendturer. Skroget er jo verdenskjent for veldig gode sjøegenskaper.
Motoren er en mercruiser 170 som er en perfekt motor for denne båten, motoren er ferskvannskjølt. Motoren har fått jevnlig service (papir dokumentasjon) motoren har nettopp vært inne på service så ALT skal være i tipp topp stand for salg.
ble skiftet til helt nytt Mercruiser Alpha One Drev i 2003 med power trim å hele pakka. !70 motoren er som oftest sett i draco 21, da de fleste draco 20 kom med volvo penta AQ 151 og forgjengeren til 170, mercruiser 165.
"Draco for the future ..fitted with Mercrusier !"
Ble påkostet ny kalesje i 2010. Kalesjen er fra HH og er av type "Lightex"
Den moderne, lette kalesjeduken er laget i 100% polyester, belagt innvendig med polyurethan. Duken har lav vekt og er enkel å pakke sammen. På yttersiden har den en overflatebehandling som gjør den motstandsdyktig mot sur nedbør, måkeskitt, UV-stråling m.m. Kalesjen har vært lagret innendørs i hele vinter. Har også orginal kalesjen som er fin å bruke når båten står lagret inne om vinteren.
Selger båten pga den er for stor og for "mye" båt for min del, den passer bedre til folk som liker og overnatte i båten, dra på weekend turer, famile, vannski osv.
Innbytte av skjærgårsjeep vurderes, kom med forslag.
Båten har med andre ord blitt betydelig påkostet, og den er klar til å bare settes på sjøen og nytes gjennom hele båt sesongen.
Nyt bildene og vær klar over at dette er den siste modellen av Draco 2000 DayCab. ( kommer flere bilder når vi får en solskinnsdag )
Båten ligger for tiden på fosen, å kan sees der etter avtale og prøvekjøres.
Ta gjerne kontakt med meg enten på mail eller på tlf for en hyggelig båt prat!
Spesifikasjoner
- Tilstand
- Brukt
- Merke
- Draco
- Modell
- 2000 DayCab
- Modellår
- 1988
- Type
- Daycruiser
- Drivstoff
- Bensin
- Motor inkludert
- Ja
- Motorstørrelse
- 170.0 hk
- Motorfabrikant
- Mercruiser
- Type motor
- Innenbords
- Topphastighet
- 35 knop
- Byggemateriale
- Glassfiber
- Vekt
- 1 100 kg
- Lengde i fot
- 20 fot
- Lengde i cm
- 610 cm
- Dybde
- 70 cm
- Bredde
- 230 cm
- Sitteplasser
- 7
- Soveplasser
- 4
- Farge
- Hvit
Utstyr
Standard utstyr: Tankmåler
Temperatur måler
Turteller
Oljetrykks måler
Fartsmåler
Lanterner
Kalesje
2 stk Draco stoler.
Stue rom i kabin og under sitteplasser ute i cockpit.
Brannslukke apparat i cockpit.
Motorisolasjon
Motorfundamenter i innlaminert eik
Halon anlegg for tank- og motor rom
Tank og motor rom ventilasjon
Rengjøringsluke på tank
Brennstoff stengekran
Elektrisk lensepumpe
Båten har:
Ny vindusvisker
Ny dash
Ny polerte vinduer med rainx
Ny akter lanterne
Ny dørk
CD spiller, radio antenne følger med
2 nye batterier med hovedstrømbryter.
Splitter ny orginal dekor fra dracor.
Trim flaps
Powertrim for drev
Lagret innendørs om vinter
Har alt av dokumentasjon på service samt orginal manualer, brosjyrer, båttester.
Både drev og skrog stoffet.
Vasket og polert
Ny lakkert teak å baderampe
Nye gardiner
Ny innredning i "lugaren"
Nye fenderholdere
Ekkolodd (Lowrance X91)
Nytt kompass
Ny starter
Ny Dynamo
Temperatur måler
Turteller
Oljetrykks måler
Fartsmåler
Lanterner
Kalesje
2 stk Draco stoler.
Stue rom i kabin og under sitteplasser ute i cockpit.
Brannslukke apparat i cockpit.
Motorisolasjon
Motorfundamenter i innlaminert eik
Halon anlegg for tank- og motor rom
Tank og motor rom ventilasjon
Rengjøringsluke på tank
Brennstoff stengekran
Elektrisk lensepumpe
Båten har:
Ny vindusvisker
Ny dash
Ny polerte vinduer med rainx
Ny akter lanterne
Ny dørk
CD spiller, radio antenne følger med
2 nye batterier med hovedstrømbryter.
Splitter ny orginal dekor fra dracor.
Trim flaps
Powertrim for drev
Lagret innendørs om vinter
Har alt av dokumentasjon på service samt orginal manualer, brosjyrer, båttester.
Både drev og skrog stoffet.
Vasket og polert
Ny lakkert teak å baderampe
Nye gardiner
Ny innredning i "lugaren"
Nye fenderholdere
Ekkolodd (Lowrance X91)
Nytt kompass
Ny starter
Ny Dynamo
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.