Bildegalleri
Reinke 13M Seilbåt "laget for langtur" Topp stand, total restaurert!
1991
44 fot
Innenbords
6
Pris
430 000 kr
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innGratis kjøpekontrakt
- Ferdig utfylt kontrakt
- Digital signering med BankID
- 1 måned gratis båtforsikring
Nyttige lenker
Sjekk småbåtregisteretEff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Forsikre båten din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Her er det muliget for å kjøpe en turbåt laget spesefikt for deg som ønsker å reise hvor du vil når du vil.
Båten har blitt totaloverhalt de siste 4 årene. påkostet et uendelig antall timer og er nesten å regne som en ny båt! Båten har vært totalt frahverandre, sandblåst,ny stående rigg,skiftet alt elektrisk, etc etc etc.
Rigget for langtur med omfattende utstyr klar for å seiles. Vi har hatt båten på land i 4 år og gått igjennom alt og skiftet alt som trenger å skiftes, sandblåst og gjort båten som ny på dekk,skrog og rigg. Bedre stålbåt skal du lete langt etter! Båten har vært på vannet 9mnd og vi ønsker et snarlig salg.
Båten oppleves som svært stabil, skjærer seg igjennom alt av bølger, god komfort og er rask til å være turbåt. båten har positivt rettemoment til over 130 grader og er utstyrt så den kan seiles trygt i all slags forhold. rekkverket er 90cm høyt i rustfritt stål stor bøyle rundt hele masten og en dyp tørr cockpit med et "doghouse" av aluminium. Utrolig myk i alle slags forhold, har aldri "slått" i sjøen selv når den har stupt ut krappe bølger. Har stått foran på dekk i 30knops vind og 3meters sjø. Og ingen skummel opplevelse i denne båten. Føles myk og trygg!
Å senere tid har jeg funnet ut at sertifikatet er på en 12M, men jeg har skrevet 13M i annonsen da den ser lik ut som en 13M hekken etc. Lengden totalt er når jeg har målt 44". Om jeg leser sertifikatet rett er den påbegynt 1985 og ferdigstilt og godkjent mars 1991. Se vedlegg. Forskjellen mellom 12M og 13M er jeg ikke sikker på annet enn hekken og akterdekket.
Båten er laget for å reise langt med enkelt utstyr slik at alt kan ordnes selv.
Low tech på mange måter. Gir deg en lettere hverdag og rimeligere drift.
Båten ligger i Karibien, og vi tenker på å vise båten frem når ARC 2012 kommer på St.lucia. Så sjekk billetter til St.lucia Vi betaler fra 5000nok tur retur og oppover. Norge- London Gatwick-st.lucia.Korrigering/edit: [Visning av båten skjer iløpet av februar 2013 på St.lucia]
Kom og opplev båten å se alt utstyret og gjør en god handel!
Fin 2 manns kano kan og følge med. Vi har enda ikke møtt på noen båt som er så godt utstyrt på noen måter, verktøy, deler og alt du trenger for å leve ombord!
Har bilder og video jeg kan sende på mail.
Vennligst ta kontakt for en prat
Spesifikasjoner
- Tilstand
- Brukt
- Merke
- Andre
- Modellår
- 1991
- Type
- Seilbåt/Motorseiler
- Drivstoff
- Diesel
- Motor inkludert
- Ja
- Motorstørrelse
- 64 hk
- Motorfabrikant
- Mercedes
- Type motor
- Innenbords
- Maksfart
- 9 knop
- Byggemateriale
- Annet
- Vekt
- 14 000 kg
- Lengde i fot
- 44 fot
- Lengde i cm
- 1 341 cm
- Dybde
- 170 cm
- Bredde
- 375 cm
- Sitteplasser
- 6
- Soveplasser
- 6
- Farge
- Blå/hvit
- Registreringsnummer
- LG2482
Utstyr
Norwegian registered Norwegian maritime directorate, VAT paid in the EU
Engine/propulsion system:
Mercedes Benz OM 616, 64HP 2,4L, low RPM. Overhauled in 2004. Stainless manifoil/heatexchanger.
New VDO Viewline instruments (Nov 2011) with lcd display, alarm buzzer etc.
Overhauled dripless shaft coupling in stainless steel, new seals and bearings
New cutlass bearing (dec 2011)
Hurth gearbox, just serviced. With huge pulley for alternator so you charge while you sail (Alternator removed for the moment).
35 mm stainless steel propeller shaft, inspected and checked (dec 2011)
New 3" wet Exhaust, waterlift and hoses (nov 2011)
Separ prefilter with waterseparator, 7 spare filters. main filter 5 micron 6 spares.
95Amp new (100hours) Alternator with Balmar external regulator. (Balmar not connected at the moment we run it directly with the internal regulator because we didnt find the brushes for external regulator around here.) This could be arranged.
Spares:
Alternator, gaskets, critical engine parts, raw water pump, diesel pump parts
Too much to list. you got spares for your self and half the anchorage.
Electrical system:
Boat has been rewired 2010/2011.
12V DC system, electric cables, distrubution panels, Led spotlights, tricolor etc etc is all new (2011)
NASA Battery monitor, shows amps in and out, time until you need to charge, and level of battery, etc.
220V and 110V AC with inverter.
Shore power selector inverter/shore power
100Ah starter battery(2007)
360 Ah AGM Batteries (dec 2011) Victron energy (industrial very high quality)
35Ah charger (2011)
Kiss windgenerator (bearing and seals only used 6 months)
(Comes with unused new blades)
2 Sunware solar panels 2x65W (1from 990)
Dometic refriguration with small freezer (new dec 2011)
Cabin heater propane. (disconnected an not used in years)
Spare parts enuff to work as a electrician at the anchorage for all boats!
Navigation:
Lowrance HDS 5 GEN2, Chartplotter/multifunction. With new nmea 2000 sensor tridata. Depth, speed and temp( new march 2012)
Furuno 1621 LCD Radar
Furuno GP32 GPS
Robertson/simrad Autopilot ap2000+ ap300 in backup.
Hull:
Sandblasted 2009 and launched dec 2011.
Protection under the waterline:
2 coats of inorganic zinc rich epoxy primer (2 part), 4 layers of coaltar epoxy, 4 layers of antifauling(20L). Industrial version for slow moving ships.
6mm tick steel under waterline, so you can visit the artic or take a close look at a reef without trouble.
Deck:
Sandblasted 2009 launched dec 2011
Insulated above waterline mostly 2 inch (5cm)
Protection over the waterline:
2 Coats of inorganic zinc rich epoxy primer (2 part), 2 coats Epoxy Micaceous Iron Oxide, and 2 (4) coats of 2 part polu-urethane high gloss paint.
Antiskid is Kiwigrip (best there is!) I belive we have been putting on around 150L total on the outside of the boat.
Everything been dismantled on deck/cockpit during sandblast so rust is taken care of for a loooong time.
Much use of stainless steel! everything is oversized and rugged!
Stainless steel rails all around the boat, 90cm high. You feel safe to walk in any weather.
Big flushdeck in front. No clutter!
Separate access to the stern cabin from the cockpit
New windows for decksaloon 12mm (1/2")
Deep safe self draining cockpit through 2x 45mm inner diameter pipes
Rigging:
New standing rigging. Swaged at the topp and Sta-lok at the bottom, also changed thrunbuckles.(April 2012)
Bermudian rig, 2x8mm backstays, 10mm top shroud, 10mm forestay and 10mm inner forestay, 8mm lower and intermediate shrouds
(overzised to hold up in ALL conditions)
Roller furling on forestay, and a inner forestay that fit a large jib.
Large profile Selden mast, steps, 2 spreaders. Painted 2010 2 part paint. Mast been off and inspected 2010.
1 forestay(furling) in 10mm, all other stays and shrouds in 8mm
Large enkes winches 5.
Spare parts like wire, fitting. and arrange you and your friends in all ways.
Sails:
Mainsail. fair/good working condition, bearly used after big service. new leach line, tell tales, reinforced.
150% Genoa in good condition, hank on jib and stormjib bearly used.
Tanks:
300L keeltank+ 600L hulltak. Diesel
700L Drinking water divided on 3 stainless steeltanks.
Inspected and flushed 2010
Steering system:
Cable-steering, large rudder quadrant in steel.
AP2000 Robertson Ram hydraulic
Steering wheel under doghouse pluss tiller on the aft deck.
Spares to overhaul the systems.
Pantry:
Fridge with small freezer (2011)
3 Burner stove with oven
2 sinks, footpump for water.
Anchoring gear:
2X 45 KG huge fisherman anchors. stored flat. (Storm or difficult anchorspots)
30KG Lewmar Bruce anchore (main)
15KG Original Bruce anchor (Main2)
10KG Original Bruce anchor (stern anchor)
60 meter(193ft) 10mm galvanized quality chain(German made!!)
Lofrans Tigre Windlass (serviced 2011)
Large anchor locker/sail locker in bow!
Communication:
Icom ic-728 SSB med auto tuner. (not used or connected in many years)
Shipmate 8400 VHF
Safety gear:
Liferaft still in service (top of therange Switlik SAR6!!!!)
Lifeslinge
Epirb with gps and 5 years to service (new nov 2011)
Distress flares
Fire extinguisher , new in 2007
Fire blancet (large)
Emergency plugs readily located by every seacock
Large manual bilge pump. Henderson mk5 in cockpit(New)
Electrical(12V) seawater pump ca. 14000 liter/3700 US-gal per hour
Sun and weather protection:
covers for all deck hatches
Large awning covering cockpit and aft deck.
Large awning covering the entire foredeck
3 wind scoops
Large watercather (you never need to buy water)
Dinghy/Outboard:
8ft semi hard dinghy engine/row/sail. Stabile and rugged
10ft Foldable hypalon Dinghy Aquadutch high pressure air keel (2009)
Mercury 5HP outboard(new in 2000)
Mercury 3,5HP 4 stroke (new in 2009)
Hooks for hoisting dinghy up, have a system for it.
Anchor for dinghy.
Repair kit for hypalon.
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.