Ford Scorpio
2.9Cosworth 1996 rep
Beskrivelse
Prosjektbil selges.
Nye bilder lagt til i dag.
Dette er garantert Norges eneste 1988mod som har 1996mod motor, gir, drivverk, interiør++
Den har en 2.9Cosworth 1996mod motor.
Kort forklart.
Trenger lakk + nytt ledningsnett til motor. ledningsnettet er IKKE brendt/svidd, men issolasjonen på flere ledninger har sprukket (svakhet på denne modellen)
Jeg har kjørt bilen i over et år etter ombyggingen.
Langt forklart, les nedenfor :-)
Jeg startet på dette prosjektet for ca 1.5år siden, og det har fått mye oppmerksomhet i ford miljøet.
Alt av elektronik, motor, drivverk, oppheng, interiør, instrumenter + dører er 1996mod 2.9Cosworth. Dette er det ingen som har gjort før.
Stylingen er også tilpasset bilen, og jeg har ikke sett en lik scorpio.
Planen var å få den lakkert for ca 1 år siden, men siden jeg ble syk (fikk ms) har hele prosjektet blitt lagt på hyllen. Jeg har kjørt med bilen frem til ca 1 måned siden.
Motor/gir + alt annet har fungert glimrende, og det har vært en deilig bil å kjøre.
Det er bilder av ombyggingen.
Så kom problemet.
For ca en måned siden begynte motoren å fuske, spesielt når det regnet.
Jeg gikk ut fra at det enten var lamdasensorene eller innsprøytningsdysene som var problemet, så jeg fikk tak i sensorer, dyser, luftmengdemåler, tennplugger + toppakningssett på ebay.
Mens jeg monterte så jeg at flere av ledningene i motorledningsnettet hadde sprekker i issoleringen, noen plasser er issolasjonen helt av. Men INGEN ledninger er kortsluttet/smeltet.
Dette har jeg i ettertid funnet ut at er et vanlig problem på 1996modellen.
Motoren er montert sammen igjen med de nye delene, men den trenger et nytt ledningsnett til motoren får å fungere.
Ledningsnettet er todelt. det er ett som går rundt motorrommettil lys, målere ol, det er iorden.
Men det som går fra hurtigkoblingskontakten i motorrommet og opp til motoren må skiftes.
Ikke rust rundt takluke, som vist på bilde (ofte problem på ford scorpio)
Slik som situasjonen er nå har jeg ikke tid/mulighet til å fikse dette, så jeg selger den som renoveringsobjekt/delebil. 6000,-
Jeg hadde fått mer hvis jeg hadde solgt den i deler, men jeg pga sykdom + at vi for tiden bygger hus så har jeg ikke tid.
Slik jeg ser det er interiøret/dører verd 4000,- motor minimum 5000, gir + drivverk 5000,- styling 4000,- Så hvis jeg ville kunne jeg fått mye mer for bilen i deler, men jeg synes at dette prosjektet er for bra til å plukkes fra hverandre. Hva de som kjøper gjør med den bryr jeg meg ikke om.
Skiltene ble innlevert dennne uken (1-4-08)
Bilen har selvsagt ingen heftelser eller mangellapper.
Må hentes med henger.
Får jeg ikke dette for den kommer jeg til å lagre den et år eller to før jeg fortsetter renoveringen.
svarer på telefon og mail :-)
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Ikke oppgitt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Farge
- Rød
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 210 Hk
- Sylindervolum
- 2,9 l
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Sedan
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
Utstyr
- ABS-bremser
- Cruisekontroll
- El.vinduer
- Elektrisk sete u. memory
- Elektriske speil
- Farget glass
- Midtarmlene
- Oppvarmede seter
- Sentrallås
- Sommerhjul
- Takluke
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.