Bildegalleri
SOLGT
BMW 3-serie
340 M3 V8 6 tr man. Multipoint bur
1998
56 000 km
Manuell
Bensin
Beskrivelse
Rask, ekstrem og kompromissløs bil, seriøst ombygd etter alle kunstens regler og selvfølgelig godkjent hos Biltilsynet.
Den lever absolutt opp til BMWs slagord Freude am fahren og er en sann nytelse å kjøre... V8 motoren er i aluminium, veier lite og gjør at den har god vektfordeling. Den har nøytrale og meget inspirerende kjøreegenskaper. Kombinasjonen av vekt, ytelse, bremser, understell og lydbilde i cockpiten er bare helt rå og må oppleves!!!!
Bilen ble komplett ombygd, vist og godkjent hos biltilsynet med V8, bur, coil-over, seter osv i 1998. Den er også forsikret i hht nevnte spesifikasjoner som en BMW 3 serie ombygd og godkjent med 4,0 l V8 osv.
Etter dette har det ikke blitt gjort store endringer, men en del små forandringer/justeringer i oppsett som gjør at bilen fungerer utrolig bra med veldig gode kjøreegenskaper, gode prestanda og en helt unik race feeling bak rattet i cockpiten. Den fungerer veldig godt både til banekjøring, autoslalom og landeveiskjøring.
Jeg kjenner ikke til noen annen like kompromissløs bil som er ombygd og godkjent med lignende spesifikasjoner (motor, Multipoint bur, vekt/ytelse osv) som er tilgjengelig i denne prisklassen.
Motoren er BMWs anerkjente V8 med god holdbarhet og lite behov for spesielt vedlikehold. Den har 4 ventiler pr sylinder, hydrauliske ventilløftere og registerkjede. Motorkarakteristikken er utrolig bra, den har et fantastisk bunndrag samtidig som den er veldig hissig og sprek på høyt turtall (innsugslyden i cockpit må oppleves). Den sjeldne manuelle 6 trinns kassen har selvsagt ingen problemer med å takle effekten da det er denne som var levert som standard til denne motoren. Girkassen oppleves som tettsteget og sportslig sammen med 3,25 M3 differensialen.
Motor og gir fungerer også perfekt til Autoslalom, motoren er så sterk at jeg alltid starter i andre gir på Autoslalom, dette gir akkurat passe med hjulspinn i kombinasjon med god akselerasjon, dette fungerer utmerket også på tørr asfalt med R-dekk (toyo 888 235/40-17 bak). Dette betyr at i AS brukes andre giret i hele registeret mellom 0 og 100 km/t, den har alltid nok krefter uansett.
Vi kan vise til mange gode resultater i Master Driver hos BMW CCN og Autoslalom (NM i regi av bilsportforbundet/NAF og BMW CCN inkl lokalavdelinger osv.)
Dersom det er av interesse kan det også nevnes at den bruker maks ca 0.8 l. mil ved landeveiskjøring og en del mer ved banekjøring...
Motor: BMW M60 V8, 4 l, ca 300hk, ca 420 NM (BMW 540)
Girkasse: 6 trinns manuell. (BMW 540)
Multipoint veltebur, bro mellom støtdempertårn foran og bak.
Hjuloppheng, understell: Komplett M3 (selvsagt 5-bolts). BMW Motorsport M3 fjærer, støtdempere, foringer osv. kjøpt direkte fra bmw motorsports race utvalg. Coil-over med justerbar høyde foran.
Bremser: E30 M3 bremser med ABS og hydraulisk bremsekraftforsterker . Oppgraderte bremser foran med skiver og calipere fra Porsche 993 RS / Turbo. Porsche todelte bremseskiver 332 x 32 millimeter (samme oppsett som MOVIT bruker)
Styring: Tannstang med servo. Har kjøpt en ny servotannstang med 2,7 omdreininger fra Zionsville Autosport. (spesialbygd BMW tannstang) Dette er en helt rå superkort styring. Den er enkel å montere men har ikke hatt tid til å montere).
Egenvekt inkl bur etc. ca 1215 kilo.
Kilometerstand: motor og gir 56.000 km, hjuloppheng osv ca 12.000 km.
Seter og seler: Sparco seter. Førersete Sparco Evo er FIA homologenisert/godkjent. Standard trepunktsseler og SABELT firepunkts. Sparco ratt m lang boss.
Felger: BBS RX 8 x 17, (lette og sterke felger)
Det følger også med et skadet E30 M3 karosseri med diverse deler, sideskjørt, bagasjelokk med hekkspoiler, ruter, tak-kassett, div glassfiberdeler (støtfangere, skjørt etc) som kan brukes ifm en evt videre ombygging av bakparten som ikke er komplett ombygd til M3. Dette er en kurant jobb som mange har gjort tidligere uten at det koster veldig mye. Mye av de viktigste delene følger med. Jeg ville evt kjøpt selve bakskjermene nye da dette gjør jobben enklere og den ene som står på den skadete M3en er "beyond repair". Dersom dette gjøres blir bilen enda mer unik, den blir jo da som en E30 M3 GTR.
Årsavgift betalt.
EU ok til 04 2011.
Pris: hbo 159.000,-
Den lever absolutt opp til BMWs slagord Freude am fahren og er en sann nytelse å kjøre... V8 motoren er i aluminium, veier lite og gjør at den har god vektfordeling. Den har nøytrale og meget inspirerende kjøreegenskaper. Kombinasjonen av vekt, ytelse, bremser, understell og lydbilde i cockpiten er bare helt rå og må oppleves!!!!
Bilen ble komplett ombygd, vist og godkjent hos biltilsynet med V8, bur, coil-over, seter osv i 1998. Den er også forsikret i hht nevnte spesifikasjoner som en BMW 3 serie ombygd og godkjent med 4,0 l V8 osv.
Etter dette har det ikke blitt gjort store endringer, men en del små forandringer/justeringer i oppsett som gjør at bilen fungerer utrolig bra med veldig gode kjøreegenskaper, gode prestanda og en helt unik race feeling bak rattet i cockpiten. Den fungerer veldig godt både til banekjøring, autoslalom og landeveiskjøring.
Jeg kjenner ikke til noen annen like kompromissløs bil som er ombygd og godkjent med lignende spesifikasjoner (motor, Multipoint bur, vekt/ytelse osv) som er tilgjengelig i denne prisklassen.
Motoren er BMWs anerkjente V8 med god holdbarhet og lite behov for spesielt vedlikehold. Den har 4 ventiler pr sylinder, hydrauliske ventilløftere og registerkjede. Motorkarakteristikken er utrolig bra, den har et fantastisk bunndrag samtidig som den er veldig hissig og sprek på høyt turtall (innsugslyden i cockpit må oppleves). Den sjeldne manuelle 6 trinns kassen har selvsagt ingen problemer med å takle effekten da det er denne som var levert som standard til denne motoren. Girkassen oppleves som tettsteget og sportslig sammen med 3,25 M3 differensialen.
Motor og gir fungerer også perfekt til Autoslalom, motoren er så sterk at jeg alltid starter i andre gir på Autoslalom, dette gir akkurat passe med hjulspinn i kombinasjon med god akselerasjon, dette fungerer utmerket også på tørr asfalt med R-dekk (toyo 888 235/40-17 bak). Dette betyr at i AS brukes andre giret i hele registeret mellom 0 og 100 km/t, den har alltid nok krefter uansett.
Vi kan vise til mange gode resultater i Master Driver hos BMW CCN og Autoslalom (NM i regi av bilsportforbundet/NAF og BMW CCN inkl lokalavdelinger osv.)
Dersom det er av interesse kan det også nevnes at den bruker maks ca 0.8 l. mil ved landeveiskjøring og en del mer ved banekjøring...
Motor: BMW M60 V8, 4 l, ca 300hk, ca 420 NM (BMW 540)
Girkasse: 6 trinns manuell. (BMW 540)
Multipoint veltebur, bro mellom støtdempertårn foran og bak.
Hjuloppheng, understell: Komplett M3 (selvsagt 5-bolts). BMW Motorsport M3 fjærer, støtdempere, foringer osv. kjøpt direkte fra bmw motorsports race utvalg. Coil-over med justerbar høyde foran.
Bremser: E30 M3 bremser med ABS og hydraulisk bremsekraftforsterker . Oppgraderte bremser foran med skiver og calipere fra Porsche 993 RS / Turbo. Porsche todelte bremseskiver 332 x 32 millimeter (samme oppsett som MOVIT bruker)
Styring: Tannstang med servo. Har kjøpt en ny servotannstang med 2,7 omdreininger fra Zionsville Autosport. (spesialbygd BMW tannstang) Dette er en helt rå superkort styring. Den er enkel å montere men har ikke hatt tid til å montere).
Egenvekt inkl bur etc. ca 1215 kilo.
Kilometerstand: motor og gir 56.000 km, hjuloppheng osv ca 12.000 km.
Seter og seler: Sparco seter. Førersete Sparco Evo er FIA homologenisert/godkjent. Standard trepunktsseler og SABELT firepunkts. Sparco ratt m lang boss.
Felger: BBS RX 8 x 17, (lette og sterke felger)
Det følger også med et skadet E30 M3 karosseri med diverse deler, sideskjørt, bagasjelokk med hekkspoiler, ruter, tak-kassett, div glassfiberdeler (støtfangere, skjørt etc) som kan brukes ifm en evt videre ombygging av bakparten som ikke er komplett ombygd til M3. Dette er en kurant jobb som mange har gjort tidligere uten at det koster veldig mye. Mye av de viktigste delene følger med. Jeg ville evt kjøpt selve bakskjermene nye da dette gjør jobben enklere og den ene som står på den skadete M3en er "beyond repair". Dersom dette gjøres blir bilen enda mer unik, den blir jo da som en E30 M3 GTR.
Årsavgift betalt.
EU ok til 04 2011.
Pris: hbo 159.000,-
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 529 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 159 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- BMW
- Modell
- 3-serie
- Modellår
- 1998
- Karosseri
- Coupe
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 300 hk
- Slagvolum
- 4 l
- Kilometerstand
- 56 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Girkassebetegnelse
- 6 tr. man
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Hjuldriftnavn
- standard drift
- Seter
- 3
- Dører
- 2
- Farge
- Hvit
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- ABS-bremser
- Diff.sperre
- Elektriske speil
- Lettmet. felg sommer
- Radio/CD
- Servostyring
- Sommerhjul
- Sportsseter
- Takluke
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.