Bildegalleri
SOLGT
Kewet El-Jet
2
1993
2 000 km
Manuell
Elektrisitet
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på EL11721Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
SOM NY KEWET EL-JET2 ELEKTRISK PERSONBIL 1993 MODELL, 2000 KM, SELGES
Neste EU-Kontroll 31-02-2011
Pen og godt vedlikeholdt elbil som har gått veldig lite og er nesten som ny. Her får du masse fornuft og moro for en rimelig penge! Kewet med grå lakk og grått interiør.
Brukt Kewet er i dag et rimelig elbiltilbud. Utfordringen for kjøper er at det er ikke alt for mange av dem til salgs.
Den er liten. Den er rar. Og den tar deg fra A til B billigere enn noen annen bil.
Du får lite luksus, ingen fantastiske kjøregenskaper og ingen grom motorlyd. Men den er morsom å kjøre og du får masser av smil og nysgjerrige blikk fra omverdenen.
Kewet er en elbil. Den går på strøm. Full tank koster deg mellom 3 og 5 kr og gir deg fra 30 til 70 gøyale kilometer. Pris pr. kilometer? Om lag 10 øre, eller en tidel av hva din bensindrevne bil koster ved bykjøring.
DEN PERFEKTE BYBILEN OG BIL NR TO
Ypperlig til og fra jobben og andre småturer i byen. Kewet er to og en halv meter lang rommer to personer, og svelger en haug med handleposer bak.
GRATIS GJENNOM BOMRING OG GRATIS PARKERING.
Med Kewet passerer du gratis i bomringen, og enda bedre: Du parkerer gratis på alle kommunale p-plasser.
KJØR LOVLIG I KOLLEKTIVFELTET.
Elbiler som Kewet kan kjøre lovlig i kollektivfeltet.
STERKT REDUSERT ÅRSAVGIFT
Ingen veiavgift, men en årsavgift på ca 400 kr.
LADING OG BATTERIKAPASITET
Alt du trenger, er tilgang på en vanlig, jordet stikkontakt. Lader og to kabler følger med bilen. Ladingen trekker ca 1000 W og lading av tomme batterier tar ca 6 8 timer. En time lading tilsvarer ca 10 kilometer kjørelengde.
Batterienes levetid er estimert til 2-5 år eller ca 20.000 km. Hvor lang denne faktisk blir, er igjen avhengig av ditt kjøre- og lademønster og hvordan du behandler batteriene.
Batteriene i min bil er desverre sulfatiserte, og burde nok byttes, selv om de som vet sier at de kan repareres . Bilen går der for ikke for fullt, men er kjørbar og kan testes.
Nye batterier (8 stk.) kan kjøpes ferdig montert for kr. 16.000 eks mva. fra Elbil Norge eller kan kjøpes for ca. kr. 11.000 eks mva. for montering selv . Batteriene er samme batterier som brukes i nye Buddy, og er enkle å skifte.
VEDLIKEHOLD
Siden Kewet består av enkle og funksjonelle løsninger blir service og vedlikeholdsutgiftene svært lave. Skifte av batteripakke er den største kostnaden. Legg merke til at Kewet ikke har noen vanlig motor med radiator, forgasser, eller andre kompliserte og fordyrende servicedeler. Karosseriet er av plast (Glassfiberarmert poyester) med kraftig og krashtestet galvanisert ramme under, så det ruster ikke heller.
SIKKERHET OG MILJØ
Den ser kanskje ikke ut som noen tungvekter på sikkerhet, men Kewet har både ramme og sikkerhetsutstyr av varmgalvaniserte stålrør samt stålbjelker i dørene. Den har støtabsorberende soner foran og bak, og batterivekten er fornuftig fordelt i bilen med tanke på kollisjoner. Den skrå fronten tar dessuten bedre hensyn til myke trafikanter. Siden dette er en bil med begrensede fartsressurser (+ / - 70 km/t), er det ikke de mest fartsglade og aggressive sjåførene du møter bak rattet på en Kewet
MILJØVENNLIG BIL
Kewet støyer ikke, og slipper ikke ut et gram CO, NOx, HC, CO2 eller partikkelstøv. I Norge drives elbilen av ren energi, og utnytter også energien nær 4 ganger mer effektivt enn en bensinbil. Dessuten lades de fleste elbiler om natten, når overskuddet av energi er størst.
VINTERBIL
Kewet tar seg forbausende godt frem på vinterføre. På kalde vinterdager vil batterikapasiteten være noe redusert.
DIMENSJONER
Lengde. 2442 mm, bredde 1425 mm, høyde: 1425 mm, frihøyde: 132 mm, hjulavstand: 1550 mm, sporvidde: 1200 mm, svingradius: 3745 mm, dekk/dekktrykk: 145/80 r 13 75T / 2,5 bar, Bagasjerom: 920 x 470 mm, karosseri: Glassfiberarmert polyester, sikkerhetskabin: Varmgalvanisert stål, motor; Elektrisk 48V DC motor, 10 hk ved 2750 o/min, transmisjon: bakhjulstrekk og manuel girkasse, bremser: Skivebremser på alle 4 hjul. Diagonalt 2-kretssystem. Asbestfri parkeringsbrems på bakhjul, utveksling: 1.7, topphastighet 70 km/t, akselerasjon 0 50 km/t på 9 sekunder, ladetid 6 8 timer, egenvekt 513 kg uten batterier, 880 kg med blybatterier, Kjørelengde 30 70 km ved normal bykjøring.
Neste EU-Kontroll 31-02-2011
Pen og godt vedlikeholdt elbil som har gått veldig lite og er nesten som ny. Her får du masse fornuft og moro for en rimelig penge! Kewet med grå lakk og grått interiør.
Brukt Kewet er i dag et rimelig elbiltilbud. Utfordringen for kjøper er at det er ikke alt for mange av dem til salgs.
Den er liten. Den er rar. Og den tar deg fra A til B billigere enn noen annen bil.
Du får lite luksus, ingen fantastiske kjøregenskaper og ingen grom motorlyd. Men den er morsom å kjøre og du får masser av smil og nysgjerrige blikk fra omverdenen.
Kewet er en elbil. Den går på strøm. Full tank koster deg mellom 3 og 5 kr og gir deg fra 30 til 70 gøyale kilometer. Pris pr. kilometer? Om lag 10 øre, eller en tidel av hva din bensindrevne bil koster ved bykjøring.
DEN PERFEKTE BYBILEN OG BIL NR TO
Ypperlig til og fra jobben og andre småturer i byen. Kewet er to og en halv meter lang rommer to personer, og svelger en haug med handleposer bak.
GRATIS GJENNOM BOMRING OG GRATIS PARKERING.
Med Kewet passerer du gratis i bomringen, og enda bedre: Du parkerer gratis på alle kommunale p-plasser.
KJØR LOVLIG I KOLLEKTIVFELTET.
Elbiler som Kewet kan kjøre lovlig i kollektivfeltet.
STERKT REDUSERT ÅRSAVGIFT
Ingen veiavgift, men en årsavgift på ca 400 kr.
LADING OG BATTERIKAPASITET
Alt du trenger, er tilgang på en vanlig, jordet stikkontakt. Lader og to kabler følger med bilen. Ladingen trekker ca 1000 W og lading av tomme batterier tar ca 6 8 timer. En time lading tilsvarer ca 10 kilometer kjørelengde.
Batterienes levetid er estimert til 2-5 år eller ca 20.000 km. Hvor lang denne faktisk blir, er igjen avhengig av ditt kjøre- og lademønster og hvordan du behandler batteriene.
Batteriene i min bil er desverre sulfatiserte, og burde nok byttes, selv om de som vet sier at de kan repareres . Bilen går der for ikke for fullt, men er kjørbar og kan testes.
Nye batterier (8 stk.) kan kjøpes ferdig montert for kr. 16.000 eks mva. fra Elbil Norge eller kan kjøpes for ca. kr. 11.000 eks mva. for montering selv . Batteriene er samme batterier som brukes i nye Buddy, og er enkle å skifte.
VEDLIKEHOLD
Siden Kewet består av enkle og funksjonelle løsninger blir service og vedlikeholdsutgiftene svært lave. Skifte av batteripakke er den største kostnaden. Legg merke til at Kewet ikke har noen vanlig motor med radiator, forgasser, eller andre kompliserte og fordyrende servicedeler. Karosseriet er av plast (Glassfiberarmert poyester) med kraftig og krashtestet galvanisert ramme under, så det ruster ikke heller.
SIKKERHET OG MILJØ
Den ser kanskje ikke ut som noen tungvekter på sikkerhet, men Kewet har både ramme og sikkerhetsutstyr av varmgalvaniserte stålrør samt stålbjelker i dørene. Den har støtabsorberende soner foran og bak, og batterivekten er fornuftig fordelt i bilen med tanke på kollisjoner. Den skrå fronten tar dessuten bedre hensyn til myke trafikanter. Siden dette er en bil med begrensede fartsressurser (+ / - 70 km/t), er det ikke de mest fartsglade og aggressive sjåførene du møter bak rattet på en Kewet
MILJØVENNLIG BIL
Kewet støyer ikke, og slipper ikke ut et gram CO, NOx, HC, CO2 eller partikkelstøv. I Norge drives elbilen av ren energi, og utnytter også energien nær 4 ganger mer effektivt enn en bensinbil. Dessuten lades de fleste elbiler om natten, når overskuddet av energi er størst.
VINTERBIL
Kewet tar seg forbausende godt frem på vinterføre. På kalde vinterdager vil batterikapasiteten være noe redusert.
DIMENSJONER
Lengde. 2442 mm, bredde 1425 mm, høyde: 1425 mm, frihøyde: 132 mm, hjulavstand: 1550 mm, sporvidde: 1200 mm, svingradius: 3745 mm, dekk/dekktrykk: 145/80 r 13 75T / 2,5 bar, Bagasjerom: 920 x 470 mm, karosseri: Glassfiberarmert polyester, sikkerhetskabin: Varmgalvanisert stål, motor; Elektrisk 48V DC motor, 10 hk ved 2750 o/min, transmisjon: bakhjulstrekk og manuel girkasse, bremser: Skivebremser på alle 4 hjul. Diagonalt 2-kretssystem. Asbestfri parkeringsbrems på bakhjul, utveksling: 1.7, topphastighet 70 km/t, akselerasjon 0 50 km/t på 9 sekunder, ladetid 6 8 timer, egenvekt 513 kg uten batterier, 880 kg med blybatterier, Kjørelengde 30 70 km ved normal bykjøring.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 529 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 25 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Kewet
- Modell
- El-Jet
- Modellår
- 1993
- Karosseri
- Kombi 3-dørs
- Drivstoff
- Elektrisitet
- Effekt
- 10 hk
- Kilometerstand
- 2 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Seter
- 2
- Dører
- 2
- Farge
- Grå
- Interiørfarge
- grå
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Annet
- Registreringsnummer
- EL11721
- 1. gang registrert
- 1.1.1993
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- Stålbjelker
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.