Bildegalleri
SOLGT
Alfa Romeo GTV
GTV6
1986
79 000 km
Manuell
Bensin
Eff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Har mottatt håndpenger, bil vil trolig bli overlevert de nermeste dagene.
Jeg var 8 år, interessen for bil var allerede stor.
Far skulle bytte bil - den turboladede Volvoen skulle forlate familien, men hva skulle den erstattes med ?
En Volvo 780 med sine italienske linjer og svensk kvalitet fristet, men kostet også litt i overkant av Kongeriket Lesothos statsbudsjett det året.
Hva annet med to dører, sportslig fremtreden og litt motorkraft kunne så være et alternativ for å frakte familien på fire ?
Jeg hadde her tenkt å fortsette på et lite kåseri om bilen som aldri ble kjøpt - en Alfa Romeo GTV6 .
Lenge før mannen med høyt krøllete hår og jovial fremtreden kunne meddele "You cannot be a true petrolhead until you ve owned an Alfa Romeo it s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch" på BBC´s Top Gear, på en tid der internett fremdeles knapt var kjennt som konsept blandt de uten flaskebunnsbriller og mobile telefoner nylig hadde blitt nettopp det - mobile.
I stedet skal jeg være relativt kortfattet.
Liker du mestre bilen du kjører, kniper du deg selv å ha interesse for mekanikk, smiler lurt når du hører en motor synge av full hals og giringene sitter perfekt?
Da er dette bilen for deg! Er du i tilegg en av de som setter pris på å ha noe naboen ikke har, noe du slipper telle tretten av på dusinet, og du har sansen for klassisk vakkert design har du knapt noe valg. Til en slik sum er det er neppe noe annet som byr på like mye kjøreglede, individualisme og vakre linjer.
Italienske biler har et frynsete rykte, og det med rette - de var aldri konstruerte for kalde vintre, salte norske veier og verksteder, der mekanikere med nisselue god trukket over øyne og øre resolutt grep etter slegge om noe skulle fikses.
Nå, snart 25 år etter den siste GTV6 rullet ut av fabrikken i Milano, er det lett å se hvilke biler som har fått pleie av en kjærlig hånd opp i gjennom livet.
Denne bilen jeg her har til salgs må nok kunne regnes som en av dem. Med 23 år på nakken og snart 80.000 kjørte kilometer er den en god representant for merket. Bilen er på ingen måte perfekt, men i særdeles god bruksstand - en klassiker du kan vri om nøkkelen på og krysse Europa i, når som helst.
Bilen har fått mange og dyre oppdateringer i understellet som gjør den enda fastere og mer sportslig, uten at det går nevneverdig utover kjørekomforten. Bremser er gått over og oppdatert med bedre skiver, klosser, slanger og væske.
Bilen er også oppdatert mekanisk med kamaksler som gir det lille ekstra skyvet, grenrør og eksos som sørger for friskere pust og en helt himmelsk lyd.
Dekk og felger komplimenterer bilens linjer godt, med et moderne inntrykk, det er knapt blitt spart på noe.
Alt lar seg med enkelhet settes tilbake til originalstand, om man skulle ønske det.
Økonomisk sett er kjøp av en slik klassiker som denne temmelig risikofritt, sett at man tar vare på bilen vil den garantert ikke fall i pris, snarere tvert i mot skal man dømme ut fra prisutviklingen nedover i Europa. Altså er dette å se som et økonomisk forsvarlig og praktisk leketøy på fire hjul.
Om bilen er så god som jeg påstår, hvorfor skulle jeg da ville selge?
Sannheten har mange sider, jeg har for tiden syv biler, med en bil til på vei og når sant skal sies ikke tid nok til verken å ta meg godt av dem, eller bruke dem som seg hør og bør - derfor må noen gå. Denne Alfaen tok jeg på forsommeren i innbytte på en annen italiener med lovnad om og gi den et godt hjem - men nå føler jeg altså at tiden er inne for og la andre nyte bilen, noen med bedre tid til og kjøre så vel som stelle den.
Bilen har en velfylt ringperm med historikk, kvitteringer og notater som dekker store deler av dens liv, ellers har jeg etter planen tenkt å bytte registerreim og alle væsker så den er klar for nye raske og svingete mil langs veien, før jeg overlater den til neste eier.
Bilen trenger ingenting som den er i dag. Jeg har føket mangfoldige hundre mil med den i sommer uten noen form for bekymring, men den har godt av litt stell under den kalde mørke tiden for å få den helt opp dit den fortjener og være, både teknisk og kosmetisk.
Ring meg gjerne for videre informasjon, men vær så snill - ring kun om du seriøst vurderer handel, da jeg stort sett befinner meg under, over eller i en bil med olje på nesetippen og har en tendens til og kjøre panna i noe hardt da telefonen ringer.
Jeg var 8 år, interessen for bil var allerede stor.
Far skulle bytte bil - den turboladede Volvoen skulle forlate familien, men hva skulle den erstattes med ?
En Volvo 780 med sine italienske linjer og svensk kvalitet fristet, men kostet også litt i overkant av Kongeriket Lesothos statsbudsjett det året.
Hva annet med to dører, sportslig fremtreden og litt motorkraft kunne så være et alternativ for å frakte familien på fire ?
Jeg hadde her tenkt å fortsette på et lite kåseri om bilen som aldri ble kjøpt - en Alfa Romeo GTV6 .
Lenge før mannen med høyt krøllete hår og jovial fremtreden kunne meddele "You cannot be a true petrolhead until you ve owned an Alfa Romeo it s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch" på BBC´s Top Gear, på en tid der internett fremdeles knapt var kjennt som konsept blandt de uten flaskebunnsbriller og mobile telefoner nylig hadde blitt nettopp det - mobile.
I stedet skal jeg være relativt kortfattet.
Liker du mestre bilen du kjører, kniper du deg selv å ha interesse for mekanikk, smiler lurt når du hører en motor synge av full hals og giringene sitter perfekt?
Da er dette bilen for deg! Er du i tilegg en av de som setter pris på å ha noe naboen ikke har, noe du slipper telle tretten av på dusinet, og du har sansen for klassisk vakkert design har du knapt noe valg. Til en slik sum er det er neppe noe annet som byr på like mye kjøreglede, individualisme og vakre linjer.
Italienske biler har et frynsete rykte, og det med rette - de var aldri konstruerte for kalde vintre, salte norske veier og verksteder, der mekanikere med nisselue god trukket over øyne og øre resolutt grep etter slegge om noe skulle fikses.
Nå, snart 25 år etter den siste GTV6 rullet ut av fabrikken i Milano, er det lett å se hvilke biler som har fått pleie av en kjærlig hånd opp i gjennom livet.
Denne bilen jeg her har til salgs må nok kunne regnes som en av dem. Med 23 år på nakken og snart 80.000 kjørte kilometer er den en god representant for merket. Bilen er på ingen måte perfekt, men i særdeles god bruksstand - en klassiker du kan vri om nøkkelen på og krysse Europa i, når som helst.
Bilen har fått mange og dyre oppdateringer i understellet som gjør den enda fastere og mer sportslig, uten at det går nevneverdig utover kjørekomforten. Bremser er gått over og oppdatert med bedre skiver, klosser, slanger og væske.
Bilen er også oppdatert mekanisk med kamaksler som gir det lille ekstra skyvet, grenrør og eksos som sørger for friskere pust og en helt himmelsk lyd.
Dekk og felger komplimenterer bilens linjer godt, med et moderne inntrykk, det er knapt blitt spart på noe.
Alt lar seg med enkelhet settes tilbake til originalstand, om man skulle ønske det.
Økonomisk sett er kjøp av en slik klassiker som denne temmelig risikofritt, sett at man tar vare på bilen vil den garantert ikke fall i pris, snarere tvert i mot skal man dømme ut fra prisutviklingen nedover i Europa. Altså er dette å se som et økonomisk forsvarlig og praktisk leketøy på fire hjul.
Om bilen er så god som jeg påstår, hvorfor skulle jeg da ville selge?
Sannheten har mange sider, jeg har for tiden syv biler, med en bil til på vei og når sant skal sies ikke tid nok til verken å ta meg godt av dem, eller bruke dem som seg hør og bør - derfor må noen gå. Denne Alfaen tok jeg på forsommeren i innbytte på en annen italiener med lovnad om og gi den et godt hjem - men nå føler jeg altså at tiden er inne for og la andre nyte bilen, noen med bedre tid til og kjøre så vel som stelle den.
Bilen har en velfylt ringperm med historikk, kvitteringer og notater som dekker store deler av dens liv, ellers har jeg etter planen tenkt å bytte registerreim og alle væsker så den er klar for nye raske og svingete mil langs veien, før jeg overlater den til neste eier.
Bilen trenger ingenting som den er i dag. Jeg har føket mangfoldige hundre mil med den i sommer uten noen form for bekymring, men den har godt av litt stell under den kalde mørke tiden for å få den helt opp dit den fortjener og være, både teknisk og kosmetisk.
Ring meg gjerne for videre informasjon, men vær så snill - ring kun om du seriøst vurderer handel, da jeg stort sett befinner meg under, over eller i en bil med olje på nesetippen og har en tendens til og kjøre panna i noe hardt da telefonen ringer.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 529 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 80 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Alfa Romeo
- Modell
- GTV
- Modellår
- 1986
- Karosseri
- Coupe
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 160 hk
- Slagvolum
- 2,5 l
- Kilometerstand
- 79 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Seter
- 4
- Dører
- 2
- Farge
- Svart
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
1363 HøvikLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.