Bildegalleri
SOLGT
Volvo 242
GR.A TIC
1983
170 000 km
Automat
Bensin
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
SAMLEOBJEKT!
Dette er en av de 500 produserte Gruppe A Homologoted edition 242 TIC.
Bilen har det meste av ekstrautstyr som var på denne tida å er veldig pen å se på. Skinn stolene fremme står ikke i men følger med på kjøpet (Det står stoffseter der nå) Bilen er tidligere importert fra san diego, california å har vært lagra inne så lenge den har vært i norge. (aldrig sett snø)
Det er alt for mye å skrive om den så dersom du er interisert så er det bedre å ringe. Dette er en bil jeg egentlig ikke vil selge så ny eier må være en som tar vare på den. Jeg selger ikke til noen som skrur eller kjører den ihjel.
Pris er veiledende.
Her er litt av den info jeg fikk om bilen når jeg kjøpte bilen i 2005
Rare - Original Group A spoiler (Richard Grant industries in England made them before SAM copied them) I have the installation instructions that came with the spoiler
Rare - Original Volvo lowering kit (New DeCarbons struts, shocks and lowering springs) I have the manual new when installed
Rare - Rsport shift kit installed in AW71 changes shifting to increase RPMs between shifts
Rare - Rsport seat covers brown on tan front and rear which I have had rebuilt
Rare - Rsport steering wheel (larger diameter 4 spoke), wheel has been recovered with a leather WheelSkin .
Rare 300 degree oil temperature gauge
Rare Volvo Limited Slip Differential 3:73 final drive
Rare center armrest
Powder-coater Virgo 5 spoke rims (recent)
Brand new tires BF Goodrich 130mph rated
Brand new battery
Brand new 91 and later windshield Got tired of the sandblasted one.
New weather stripping on Drivers side window inner and outer
Rare Factory accessory electric sunroof
MVP Turbo Cam (not VX but higher performance cam)
MVP adjustable Cam Gear
Had the paint color sanded and buffed (as I had the car painted in 2002)
Front and Rear cross drilled rotors (brakes are in good shape)
Original Silver flathood/flatnose front grille
The following is a list of what has been done to the car in the last 3 years
New waterpump
New timing belt
New Cam Shaft seal
New Intermediate Shaft seal
New control pressure regulator
New fuel pump and fuel accumulator
New intake manifold gasket and throttle body gasket
New Intank Fuel pump and fuel sender seal replace with larger 740 pump
K&N Air filter
Rebuilt distributor
New catalytic converter and the rest of the exhaust system has been replaced since purchase
New driver s and passenger s tail lights
New front turn signal lenses
New upper strut mounts
New right/left motor mounts and trans mount
Powder-coated valve cover, intake manifold, intercooler hoses, airbox to turbo
Powder-coated Upper GT braces
Lower GT braces
GT strut tower reinforcement plates
IPD 25mm front and 25mm rear swaybars
All poly pushings on suspension front and rear rear trailing arms, front and rear A arms, (except for upper rear torque rods and rear panhard rod both are new), swaybar bushings and swaybar endlink bushings
I reinforced the lower A arms similar to SAMs, welded steel plates on the underside of the A arm.
Comes with
cruise control
am/fm cassette Blaupukt (noting special) electric antenna
air conditioning
power steering
power brakes
electric mirrors
electric windows
electric locks
electric sunroof
++++
For mer info om Gr.A homologoted besøk denne siden:
http://flathood.saliv8.com/history.php
Dette er en av de 500 produserte Gruppe A Homologoted edition 242 TIC.
Bilen har det meste av ekstrautstyr som var på denne tida å er veldig pen å se på. Skinn stolene fremme står ikke i men følger med på kjøpet (Det står stoffseter der nå) Bilen er tidligere importert fra san diego, california å har vært lagra inne så lenge den har vært i norge. (aldrig sett snø)
Det er alt for mye å skrive om den så dersom du er interisert så er det bedre å ringe. Dette er en bil jeg egentlig ikke vil selge så ny eier må være en som tar vare på den. Jeg selger ikke til noen som skrur eller kjører den ihjel.
Pris er veiledende.
Her er litt av den info jeg fikk om bilen når jeg kjøpte bilen i 2005
Rare - Original Group A spoiler (Richard Grant industries in England made them before SAM copied them) I have the installation instructions that came with the spoiler
Rare - Original Volvo lowering kit (New DeCarbons struts, shocks and lowering springs) I have the manual new when installed
Rare - Rsport shift kit installed in AW71 changes shifting to increase RPMs between shifts
Rare - Rsport seat covers brown on tan front and rear which I have had rebuilt
Rare - Rsport steering wheel (larger diameter 4 spoke), wheel has been recovered with a leather WheelSkin .
Rare 300 degree oil temperature gauge
Rare Volvo Limited Slip Differential 3:73 final drive
Rare center armrest
Powder-coater Virgo 5 spoke rims (recent)
Brand new tires BF Goodrich 130mph rated
Brand new battery
Brand new 91 and later windshield Got tired of the sandblasted one.
New weather stripping on Drivers side window inner and outer
Rare Factory accessory electric sunroof
MVP Turbo Cam (not VX but higher performance cam)
MVP adjustable Cam Gear
Had the paint color sanded and buffed (as I had the car painted in 2002)
Front and Rear cross drilled rotors (brakes are in good shape)
Original Silver flathood/flatnose front grille
The following is a list of what has been done to the car in the last 3 years
New waterpump
New timing belt
New Cam Shaft seal
New Intermediate Shaft seal
New control pressure regulator
New fuel pump and fuel accumulator
New intake manifold gasket and throttle body gasket
New Intank Fuel pump and fuel sender seal replace with larger 740 pump
K&N Air filter
Rebuilt distributor
New catalytic converter and the rest of the exhaust system has been replaced since purchase
New driver s and passenger s tail lights
New front turn signal lenses
New upper strut mounts
New right/left motor mounts and trans mount
Powder-coated valve cover, intake manifold, intercooler hoses, airbox to turbo
Powder-coated Upper GT braces
Lower GT braces
GT strut tower reinforcement plates
IPD 25mm front and 25mm rear swaybars
All poly pushings on suspension front and rear rear trailing arms, front and rear A arms, (except for upper rear torque rods and rear panhard rod both are new), swaybar bushings and swaybar endlink bushings
I reinforced the lower A arms similar to SAMs, welded steel plates on the underside of the A arm.
Comes with
cruise control
am/fm cassette Blaupukt (noting special) electric antenna
air conditioning
power steering
power brakes
electric mirrors
electric windows
electric locks
electric sunroof
++++
For mer info om Gr.A homologoted besøk denne siden:
http://flathood.saliv8.com/history.php
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Volvo
- Modell
- 242
- Modellår
- 1983
- Karosseri
- Sedan
- Drivstoff
- Bensin
- Slagvolum
- 2,1 l
- Kilometerstand
- 170 000 km
- Girkasse
- Automat
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Seter
- 5
- Dører
- 2
- Farge
- Svart
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- Air Condition
- Bagasjeromstrekk
- Cruisekontroll
- Diff.sperre
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Farget glass
- Lettmet. felg sommer
- Midtarmlene
- Radio/CD
- Sentrallås
- Servostyring
- Skinninteriør
- Sommerhjul
- Stålbjelker
- Takluke
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
3960 StathelleLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.