Bildegalleri
SOLGT
Volkswagen Boble (gml. type)
1302
1971
1 km
Manuell
Bensin
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på AA11303Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Selger bobla mi fordi jeg som student i Bergen ikke får brukt den noe spesielt, og fordi husleia der koster både skjorter og geiter. Bilen står imidlertid i Langangen.
Bilen er i god bruksstand, men den har begynt å utvikle litt rust i innerskjermene foran og bak. Det er ikke omfattende enda, men det bør tas tak i før det blir alvorlig. Den har blitt omlakkert, og jobben kunne nok vært gjort bedre. Lakken har derfor noen skader, og bilen har noe steinsprut foran. EU-godkjent uten feil (vurdert etter de nye, skjerpede reglene) til og med mars 2017. Tidligere eier har montert senkefjærer foran av typen Kerscher 080 (Skal gi 50-60mm senk) 1302-ene er veldig høye i utgangspunktet, så med disse ser den mer normal ut syns jeg. Den er i utgangspunktet en 1302 (ikke 1302S) men den har fått montert 1.6L motor og originale skivebremser foran. Du får med en girkasse med høyere utveksling (lik 1302S). Monterer du denne i bilen, så er den praktisk talt en 1302S (foruten speedometeret) Setene er bøtteseter av merket Cobra. Felgene er av typen EMPI 8 spoke. Disse er 5.5" brede og lakkert i samme farge som bobla. Da jeg kjøpte bilen var den overmoden for det meste av vedlikeholdsarbeid, og styringen var så dårlig at det kunne skremt en Jeep-eier! Jeg har skrudd mye på den og fikk bare putret rundt i én sesong før jeg flyttet for studiene. Bilen har hovedsakelig stått lagret i en tørr garasje de siste 1,5 årene. Du får også med 4 piggdekk på jubileumsfelger.
I mitt eie (siste tre år) har jeg byttet ut/reparert:
-Bærekuler
-Fòringer i forstilling (Polyuretan)
-Alle skrudde endeledd i styring (dvs. ikke parallellstaget)
-Hjullager foran
-Dekk (185/65-R15. Disse er helt nye)
-Gummistoppere i bakfjæring
-Gummifòringer til torsjonsstag
-Deksel over torsjonsstag
-Justert høyde bak slik at den er lik som i front
-Alle bensinslanger, inkludert til påfylling og tank-ventilasjon
-Bremsesylindre bak
-Alle bremsebånd og -klosser
-Bremsevæske
-Diverse oljepakninger på motor
-Eksosanlegg (Helt nytt. Kun kjørt noen timer)
-Overhalt og justert forgasser samt. installert nye gassaksel-fòringer i messing (de originale i plast trekker som regel falsk luft)
-Vindusheis på passasjerside (denne er brukt)
-Overhalt og smurt opp pedalsett, slik at pedalene returnerer riktig
-Gått over alt elektrisk i bilen og montert sigarettenner
-Fått utført spissingskontroll bak
-Nye lyspærer foran (Osram Nightbreaker, så man ser noe som helst i mørket)
-Justert styresnekke (styringen er nå tight og fin)
-Hjelpesnekke (denne er brukt)
-Gummitetning til panser
-Blinklys-arm
Bilen er fullt kjørbar, og det er bare vri om nøkkelen og kjøre hjem. Men jeg synes camberen foran ser ut som den bør justeres. Den sliter ikke ut dekkene, men jeg anbefaler å ta den inn til forstillingskontroll i løpet av sesongen
Dette er en bil jeg har hatt mye glede av, og håper den kan fortsette å glede noen!
Ring eller send SMS/mail for en hyggelig prat. Jeg jobber skift i butikk og kan ikke ta telefonen til enhver tid, men jeg ringer opp igjen.
Bilen er i god bruksstand, men den har begynt å utvikle litt rust i innerskjermene foran og bak. Det er ikke omfattende enda, men det bør tas tak i før det blir alvorlig. Den har blitt omlakkert, og jobben kunne nok vært gjort bedre. Lakken har derfor noen skader, og bilen har noe steinsprut foran. EU-godkjent uten feil (vurdert etter de nye, skjerpede reglene) til og med mars 2017. Tidligere eier har montert senkefjærer foran av typen Kerscher 080 (Skal gi 50-60mm senk) 1302-ene er veldig høye i utgangspunktet, så med disse ser den mer normal ut syns jeg. Den er i utgangspunktet en 1302 (ikke 1302S) men den har fått montert 1.6L motor og originale skivebremser foran. Du får med en girkasse med høyere utveksling (lik 1302S). Monterer du denne i bilen, så er den praktisk talt en 1302S (foruten speedometeret) Setene er bøtteseter av merket Cobra. Felgene er av typen EMPI 8 spoke. Disse er 5.5" brede og lakkert i samme farge som bobla. Da jeg kjøpte bilen var den overmoden for det meste av vedlikeholdsarbeid, og styringen var så dårlig at det kunne skremt en Jeep-eier! Jeg har skrudd mye på den og fikk bare putret rundt i én sesong før jeg flyttet for studiene. Bilen har hovedsakelig stått lagret i en tørr garasje de siste 1,5 årene. Du får også med 4 piggdekk på jubileumsfelger.
I mitt eie (siste tre år) har jeg byttet ut/reparert:
-Bærekuler
-Fòringer i forstilling (Polyuretan)
-Alle skrudde endeledd i styring (dvs. ikke parallellstaget)
-Hjullager foran
-Dekk (185/65-R15. Disse er helt nye)
-Gummistoppere i bakfjæring
-Gummifòringer til torsjonsstag
-Deksel over torsjonsstag
-Justert høyde bak slik at den er lik som i front
-Alle bensinslanger, inkludert til påfylling og tank-ventilasjon
-Bremsesylindre bak
-Alle bremsebånd og -klosser
-Bremsevæske
-Diverse oljepakninger på motor
-Eksosanlegg (Helt nytt. Kun kjørt noen timer)
-Overhalt og justert forgasser samt. installert nye gassaksel-fòringer i messing (de originale i plast trekker som regel falsk luft)
-Vindusheis på passasjerside (denne er brukt)
-Overhalt og smurt opp pedalsett, slik at pedalene returnerer riktig
-Gått over alt elektrisk i bilen og montert sigarettenner
-Fått utført spissingskontroll bak
-Nye lyspærer foran (Osram Nightbreaker, så man ser noe som helst i mørket)
-Justert styresnekke (styringen er nå tight og fin)
-Hjelpesnekke (denne er brukt)
-Gummitetning til panser
-Blinklys-arm
Bilen er fullt kjørbar, og det er bare vri om nøkkelen og kjøre hjem. Men jeg synes camberen foran ser ut som den bør justeres. Den sliter ikke ut dekkene, men jeg anbefaler å ta den inn til forstillingskontroll i løpet av sesongen
Dette er en bil jeg har hatt mye glede av, og håper den kan fortsette å glede noen!
Ring eller send SMS/mail for en hyggelig prat. Jeg jobber skift i butikk og kan ikke ta telefonen til enhver tid, men jeg ringer opp igjen.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Volkswagen
- Modell
- Boble (gml. type)
- Modellår
- 1971
- Karosseri
- Sedan
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 50 hk
- Slagvolum
- 1,6 l
- Kilometerstand
- 1 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Seter
- 5
- Dører
- 2
- Farge
- Rød
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- AA11303
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- Sommerhjul
- Vinterhjul
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.