Bildegalleri
SOLGT
Saab 900
S-osialist
1994
214 000 km
Manuell
Bensin
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på BN72386Beskrivelse
Stemte du rødgrønt ved valget? eller er du en ihuga sosialist?
Hvis svaret er ja, så er dette bilen for deg. Her får du en bil som er langt fra eksklusiv og som ikke blir lagt merke til i det hele tatt. Naboen blir garantert ikke misunnelig. Som Aksel Sandermose engang skrev i Janteloven, Du skal ikke tro at du er noe. Denne bilen bringer frem akkurat den følelsen. Dette er bilen Petter Stordalen skulle ha kjørt, så hadde ikke Kristin Halvorsen blitt så forbanna, men grunnet bilens noe elendige design må førere av denne bilen være over 160cm.
Bilen er som kjent designet og laget i Sverige i en tid da svenskene var bosatt i Sverige, Ace of Base var en populær popgruppe og svensk industri var noe å skryte av. Her får man med seg litt svensk kulturhistorie med på kjøpet. Designet er det ikke mye å si på, skikkelig trist og kjedelig. Kan vel si det er så stygt at det er tøft, uten å bli harry som mange tyske biler lider av. Tenk BMW 325 198x modell + pakistaner. Du finner ikke mange rånere i Saab 900 S. Så dette er bilen for deg som har lest en bok etter ungdomsskolen og vil ha noe som er rundt gjennomsnittet.
Bilen har 133 ville hestekrefter som løper akkurat like fort som maksgrensen på E18, som idag er 141km/t i 100 sonen (alt over dette kan du visst miste førerkortet)
Saab er det eneste bilmerket jeg har hørt om hvor modellbetegnelsen S betyr Standard og ikke Sport. Det er først når man har kjørt en Saab man forstår hvorfor Sverige var nøytral under 2. verdenskrig. Her er alle designavgjørelser tatt uten at man helt har blitt enige og endt opp med å ta ett nøytralt valg så ingen i designavdelingen skulle bli lei seg. Nøkkelen henger fast i tenningslåsen helt til du setter den i REVERS! og ikke nok med det, ble de ikke enige om hvor tenningslåsen skulle plasseres så den ble plassert midt i bilen, nærmere bestemt mellom girspaken og håndbrekket. At dette selskapet også lager jagerfly, er direkte livsfarlig.
Å sitte i en litt for myk sofa fra tidlig 90 tallet i fart, beskriver kjøreegenskapene til denne familietraktoren best. Bilen som forøvrig har fått navnet Jørdil er som navnet insinuerer, langt fra estetisk attraktiv, men dønn pålitlig. Er du nogenlunde pen selv vil denne bilen bygge karakter. Kjører selv denne bilen med dress og slips, og damene kommer løpende.
Jørdil har svensk styling (rust) på alle dører, og en liten flekk på panseret. Stålet svenskene brukte under produksjon av denne bilen var tydeligvis noe de gjærrige jæv****** hadde kjøpt billigt fra Kina. Jørdil har vært passet godt på opptil ca 200.000 km, da tidligere eier var en råtass til å ta harryturer og servicer i Sverige. Bilen har fått noe omsorg av meg, blant annet nye foringer i forstilling og blitt spisset (alle 4 hjulene). Bilen har også noen lekre nye vinterdekk av krem merket NAN-KANG kjøpt i januar som fortsatt står på. Funker flott om sommeren også. Fargen er svenskene versjon av english racing green nemelig eucalyptus grønn. Lakken og fargen er langt fra pen, men holder trolig mange år til, og en polering hos nærmeste Ben Reddik FyFasan hadde nok gjort godt.
Jørdil tok en eldre dame (noe ufrivillig) bakfra i et lyskryss skøyen, noe som førte til en knust frontlykt og en liten bulk. Har kjørt uten lykt i snart ett år, men det går trolig ikke igjennom EU kontrollen (hvis du ikke kjenner noen som kjenner noen). Ifølge nærmeste skraphandler kostet komplett venstre fremlykt 700,- kr. Forrige eier greide å slå bremseskivene skjeve ved å vaske dem etter langtur ned fra fjellet. Dette har ingenting å si for bremseeffekten, men gir en deilig vibrasjon gjennom hele kroppen når du bremser i høy hastighet. Det skal også nevnes at en av front demperene er noe kjip i returen noe som medfører en tøff klunkelyd av og til.
Bilen går som ei klokke, starter selv om det er -30 grader og vinter. Jørdil elsker en utfordring med både kajakker og sykler på taket. Bilen ser ut til å bare gå og gå, forøvrig bruker den svært lite olje og rundt 0.8l bensin på mila. Jeg byttet olje, filter og plugger på 203.000. Og batteriet er ca 1 år gammelt.
Jørdil må på EU kontroll denne måneden. Jeg gidder ikke fikse det som måtte være av defekter, men her er det mye bil for pengene for en som gidder eller kan skru bitte litt. Du får en bil med masse sjel, mange kilometer igjen og en bil laget av panserstål som tåler en trøkk. Mye relativ glede igjen for en relativ liten sum kontanter.
Årsavgiften er betalt!
Bilen selges for 4000,- kr uten stereo.
Dersom du vil ha med en relativt ny Pioneer CD/MP3/USB-iPod spiller skal jeg ha 4500,- kr.
Skal du ha med takstativ og sykkelstativ til 1 sykkel og stereo skal jeg også ha 4500,- kr.
Unn deg litt gjennomsnitts- luksus kom og kjøp!
Hvis svaret er ja, så er dette bilen for deg. Her får du en bil som er langt fra eksklusiv og som ikke blir lagt merke til i det hele tatt. Naboen blir garantert ikke misunnelig. Som Aksel Sandermose engang skrev i Janteloven, Du skal ikke tro at du er noe. Denne bilen bringer frem akkurat den følelsen. Dette er bilen Petter Stordalen skulle ha kjørt, så hadde ikke Kristin Halvorsen blitt så forbanna, men grunnet bilens noe elendige design må førere av denne bilen være over 160cm.
Bilen er som kjent designet og laget i Sverige i en tid da svenskene var bosatt i Sverige, Ace of Base var en populær popgruppe og svensk industri var noe å skryte av. Her får man med seg litt svensk kulturhistorie med på kjøpet. Designet er det ikke mye å si på, skikkelig trist og kjedelig. Kan vel si det er så stygt at det er tøft, uten å bli harry som mange tyske biler lider av. Tenk BMW 325 198x modell + pakistaner. Du finner ikke mange rånere i Saab 900 S. Så dette er bilen for deg som har lest en bok etter ungdomsskolen og vil ha noe som er rundt gjennomsnittet.
Bilen har 133 ville hestekrefter som løper akkurat like fort som maksgrensen på E18, som idag er 141km/t i 100 sonen (alt over dette kan du visst miste førerkortet)
Saab er det eneste bilmerket jeg har hørt om hvor modellbetegnelsen S betyr Standard og ikke Sport. Det er først når man har kjørt en Saab man forstår hvorfor Sverige var nøytral under 2. verdenskrig. Her er alle designavgjørelser tatt uten at man helt har blitt enige og endt opp med å ta ett nøytralt valg så ingen i designavdelingen skulle bli lei seg. Nøkkelen henger fast i tenningslåsen helt til du setter den i REVERS! og ikke nok med det, ble de ikke enige om hvor tenningslåsen skulle plasseres så den ble plassert midt i bilen, nærmere bestemt mellom girspaken og håndbrekket. At dette selskapet også lager jagerfly, er direkte livsfarlig.
Å sitte i en litt for myk sofa fra tidlig 90 tallet i fart, beskriver kjøreegenskapene til denne familietraktoren best. Bilen som forøvrig har fått navnet Jørdil er som navnet insinuerer, langt fra estetisk attraktiv, men dønn pålitlig. Er du nogenlunde pen selv vil denne bilen bygge karakter. Kjører selv denne bilen med dress og slips, og damene kommer løpende.
Jørdil har svensk styling (rust) på alle dører, og en liten flekk på panseret. Stålet svenskene brukte under produksjon av denne bilen var tydeligvis noe de gjærrige jæv****** hadde kjøpt billigt fra Kina. Jørdil har vært passet godt på opptil ca 200.000 km, da tidligere eier var en råtass til å ta harryturer og servicer i Sverige. Bilen har fått noe omsorg av meg, blant annet nye foringer i forstilling og blitt spisset (alle 4 hjulene). Bilen har også noen lekre nye vinterdekk av krem merket NAN-KANG kjøpt i januar som fortsatt står på. Funker flott om sommeren også. Fargen er svenskene versjon av english racing green nemelig eucalyptus grønn. Lakken og fargen er langt fra pen, men holder trolig mange år til, og en polering hos nærmeste Ben Reddik FyFasan hadde nok gjort godt.
Jørdil tok en eldre dame (noe ufrivillig) bakfra i et lyskryss skøyen, noe som førte til en knust frontlykt og en liten bulk. Har kjørt uten lykt i snart ett år, men det går trolig ikke igjennom EU kontrollen (hvis du ikke kjenner noen som kjenner noen). Ifølge nærmeste skraphandler kostet komplett venstre fremlykt 700,- kr. Forrige eier greide å slå bremseskivene skjeve ved å vaske dem etter langtur ned fra fjellet. Dette har ingenting å si for bremseeffekten, men gir en deilig vibrasjon gjennom hele kroppen når du bremser i høy hastighet. Det skal også nevnes at en av front demperene er noe kjip i returen noe som medfører en tøff klunkelyd av og til.
Bilen går som ei klokke, starter selv om det er -30 grader og vinter. Jørdil elsker en utfordring med både kajakker og sykler på taket. Bilen ser ut til å bare gå og gå, forøvrig bruker den svært lite olje og rundt 0.8l bensin på mila. Jeg byttet olje, filter og plugger på 203.000. Og batteriet er ca 1 år gammelt.
Jørdil må på EU kontroll denne måneden. Jeg gidder ikke fikse det som måtte være av defekter, men her er det mye bil for pengene for en som gidder eller kan skru bitte litt. Du får en bil med masse sjel, mange kilometer igjen og en bil laget av panserstål som tåler en trøkk. Mye relativ glede igjen for en relativ liten sum kontanter.
Årsavgiften er betalt!
Bilen selges for 4000,- kr uten stereo.
Dersom du vil ha med en relativt ny Pioneer CD/MP3/USB-iPod spiller skal jeg ha 4500,- kr.
Skal du ha med takstativ og sykkelstativ til 1 sykkel og stereo skal jeg også ha 4500,- kr.
Unn deg litt gjennomsnitts- luksus kom og kjøp!
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 557 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 4 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Saab
- Modell
- 900
- Modellår
- 1994
- Karosseri
- Kombi 5-dørs
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 133 hk
- Slagvolum
- 2 l
- Kilometerstand
- 214 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Seter
- 5
- Dører
- 5
- Farge
- Grønn
- Fargebeskrivelse
- Mindre pen grønn
- Interiørfarge
- Grått og trist
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- BN72386
- Eiere
- 3
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- Airbag foran
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Helårsdekk
- Lasteholdere/skistativ
- Motorvarmer
- Oppvarmede seter
- Radio/CD
- Servostyring
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
0170 OsloLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.