Bildegalleri
SOLGT
Peugeot 106 Electric
Elbil
1999
81 180 km
Automat
Elektrisitet
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på EL10892Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Bilen er ikke kjørbar slik den står nå og selges slik den er. Vi fikk lekkasje i kjølevannet til batteriene på grunn av at en (sannsynligvis ikke flere) av battericellene (totalt 20) har fått en sprekk. Denne cellen har nok vært dårlig og blitt sprengt. Derfor må denne cellen erstattes. Vi har ikke oversikt om flere av cellene må erstattes eller repareres. Den som kjøper bilen må derfor enten bytte den (de) cellene som er defekte selv eller på verksted.
Ellers kan man gjøre slik vi tenkte å gjøre, nemlig å sette i helt nye batterier av Li-FePO4 typen. Det er mange som gjør dette nå og da økes kjørelengden betraktelig. Da kan man også selge de battericellene i bilen som er brukbare. Disse selges normalt mellom 1000 - 3000 kroner pr. stykk (totalt 20 stykk) avhengig av tilstand. (salg av disse kan derfor muligens finansiere kjøpet av denne bilen i seg selv). Jeg antar at de fleste cellene er i god stand da vi typisk kjørte 70-80 km på hver lading på sommerføre før vi fikk lekkasjen.
Bilen fikk byttet batterier på garantien da den hadde kjørt 16000 km i 2002. Vi kjøpte den i 2006. Bilen er ikke kjørt etter at lekkasjen oppsto men den har stått nå i ca 1,5 år mens vi hadde tenkt å skifte til nye Li-FePO4 batterier.
Det anbefales at kjøper tar bilen i øyesyn før kjøp. Kjøper betaler og organiserer også frakt av bilen eventuelt henter den selv. Jeg kan selvfølgelig være behjelpelig med praktiske ting når den befraktes om kjøper selv ikke kan hente den.
Ellers anbefaler jeg at kjøper går inn på www.elbilforum.no hvor man kan lese om alt angående elbil, reperasjoner og batteribytter eller stille egne spørsmål. Om ønskelig kan jeg også videreformidle epost adressen til forrige eier som er elbilentusiast og som kan fortelle om bilens historie før vi kjøpte den.
Det følger med vinterdekk og sommerdekk av grei kvalitet.
Radio og kasettspiller av dårlig kvalitet og kan med fordel byttes.
Det er som standard montert en Webasto varmevifte som er bensindrevet slik at det ikke brukes strøm til oppvarming av bilen. Webastoen varmer opp bilen på kort tid på kalde vinterdager.
Ellers er der sentrallås og vindusvisker bak.
Låsen til bakdøra er skadet og fungerer bare med sentrallås og ikke nøkkel. Dette har aldri vært noe problem for oss.
Pumpa til kjølevannet er ny og ubrukt da verksted vi brukte trodde den gamle pumpa var årsaken til lekkasjen.
Vi har ellers aldri hadd noen problemer med bilen og vi ser etter en ny elbil da vi ikke har tid til reparasjon eller bytte av batterier i den. Det er bare helt konge å suse inn til byen i bussfila gratis forbi bomstasjonene og parkere gratis.
Der er noen små feil/skader på bilen. Disse kommenteres i bildene.
Neste EU kontroll er nå i februar men vi blir å plukke av skiltene og levere dem inn for å unngå begjæring om avskilting pga av manglende EU kontroll. Omregistrering for ny eier koster 1585 kroner.
Kontakt meg gjerne for spørsmål (bilen er registrert på min kone men jeg står for salget)
Ellers kan man gjøre slik vi tenkte å gjøre, nemlig å sette i helt nye batterier av Li-FePO4 typen. Det er mange som gjør dette nå og da økes kjørelengden betraktelig. Da kan man også selge de battericellene i bilen som er brukbare. Disse selges normalt mellom 1000 - 3000 kroner pr. stykk (totalt 20 stykk) avhengig av tilstand. (salg av disse kan derfor muligens finansiere kjøpet av denne bilen i seg selv). Jeg antar at de fleste cellene er i god stand da vi typisk kjørte 70-80 km på hver lading på sommerføre før vi fikk lekkasjen.
Bilen fikk byttet batterier på garantien da den hadde kjørt 16000 km i 2002. Vi kjøpte den i 2006. Bilen er ikke kjørt etter at lekkasjen oppsto men den har stått nå i ca 1,5 år mens vi hadde tenkt å skifte til nye Li-FePO4 batterier.
Det anbefales at kjøper tar bilen i øyesyn før kjøp. Kjøper betaler og organiserer også frakt av bilen eventuelt henter den selv. Jeg kan selvfølgelig være behjelpelig med praktiske ting når den befraktes om kjøper selv ikke kan hente den.
Ellers anbefaler jeg at kjøper går inn på www.elbilforum.no hvor man kan lese om alt angående elbil, reperasjoner og batteribytter eller stille egne spørsmål. Om ønskelig kan jeg også videreformidle epost adressen til forrige eier som er elbilentusiast og som kan fortelle om bilens historie før vi kjøpte den.
Det følger med vinterdekk og sommerdekk av grei kvalitet.
Radio og kasettspiller av dårlig kvalitet og kan med fordel byttes.
Det er som standard montert en Webasto varmevifte som er bensindrevet slik at det ikke brukes strøm til oppvarming av bilen. Webastoen varmer opp bilen på kort tid på kalde vinterdager.
Ellers er der sentrallås og vindusvisker bak.
Låsen til bakdøra er skadet og fungerer bare med sentrallås og ikke nøkkel. Dette har aldri vært noe problem for oss.
Pumpa til kjølevannet er ny og ubrukt da verksted vi brukte trodde den gamle pumpa var årsaken til lekkasjen.
Vi har ellers aldri hadd noen problemer med bilen og vi ser etter en ny elbil da vi ikke har tid til reparasjon eller bytte av batterier i den. Det er bare helt konge å suse inn til byen i bussfila gratis forbi bomstasjonene og parkere gratis.
Der er noen små feil/skader på bilen. Disse kommenteres i bildene.
Neste EU kontroll er nå i februar men vi blir å plukke av skiltene og levere dem inn for å unngå begjæring om avskilting pga av manglende EU kontroll. Omregistrering for ny eier koster 1585 kroner.
Kontakt meg gjerne for spørsmål (bilen er registrert på min kone men jeg står for salget)
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 585 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 25 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Peugeot
- Modell
- 106 Electric
- Modellår
- 1999
- Karosseri
- Kombi 3-dørs
- Drivstoff
- Elektrisitet
- Effekt
- 27 hk
- Kilometerstand
- 81 180 km
- Girkasse
- Automat
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Seter
- 4
- Dører
- 3
- Farge
- Hvit
- Interiørfarge
- Blå
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Annet
- Registreringsnummer
- EL10892
- Eiere
- 2
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- Airbag foran
- El.vinduer
- Sentrallås
- Sommerhjul
- Vinterhjul
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
7540 KlæbuLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.