Bildegalleri
Inaktiv
Alfa Romeo 164
3.0 V6 QV TURBO Q2
1991
265 000 km
Manuell
Bensin
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på KF37937Eff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Ettersom jeg snart må gjøre omfattende tiltak i plassering av bilen, gjør jeg nå et siste forsøk på salg ved å redusere prisen med kr 25000. FØRSTEMANN TIL MØLLA!!
Etter jeg startet å jobbe på andre enden av landet, så må jeg innse at jeg ikke lenger har noe særlig tid til bilhobbyen min, og desverre ikke min kjære bil som jeg kjøpte i 2008. Den fungerte lenge som bruksbil. Etterhvert påkostet jeg den mer og mer, og nå er den for upraktisk for meg som bruksbil da jeg ofte må kjøre privatbil i jobbsammenheng, og jeg har hatt for liten/ingen tid til hobbydriften de siste 2 årene. Desverre.
ALTSÅ.
Bilen det dreier seg om er da min 1991 Alfa 164 V6 QV. Denne har da blitt modifisert en del opp igjennom de 4 årene jeg har hatt den, og påkostet store summer både mekanisk og kosmetisk. Den er hverken mint eller *annerledes*, men tar seg derimot meget godt ut (tidligere 100% QV), er helt uten synlig rust, og er nok uten tvil den sprekeste 164 i landet. Grunnen er blandt annet en turbo og en fullt programerbar hjerne.
Tatt rett ut av korttidsminnet:
Nyoverhalt motor med alt av pakninger og lagere for 15000 km siden
Smidde h-profil råder.
625cc Siemens Deka bensindyser.
Magnecor kv85 pluggkabler.
MSD Blaster 2 høyeffekts coil.
Garrett GT4082 turbo.
Innovate LC1 Bredbåndslambda.
Turbo smart Vee port dumpventil.
Tial V38 Wastegate.
Helix racing 4-pucka sinterclutch.
Megasquirt MS2 Extra datasprut.
Wallbro 255LPH bensinpumpe.
Stor intercooler (som er 81cm bred, 30 cm høy og ca 3 tommer dyp med 3" innløp og utløp)
Q2 diff montert i QV-girkassen (som gir et enormt veigrep).
Spesiallaget motorfeste i aluminium og polyuretan.
XYZ bremsekitt med 330mm skiver som er 32mm tykke og bremses av en enorm 6 stemplet kalipper.
Stålomspunnende bremseslanger i alle hjørner.
9x18" RH felger med slitte dekk.
Turbotrykksmåler fra Autometer sin Sport-comp serie.
Fin Pioneer CD-spiller med 4 stk Alpine Type-S høytalere som spiller utrolig bra!
Dette er den samme bilen som for noen år siden var profilert i autofil. Nå med en helt annen motor og langt penere enn den gang. Men noen småfeil finnes. Rust er ikke et tema! Bilen er galvanisert, og er i tillegg blitt påkostet ca 35 000 i div lakk og rustfiks + noe småmekanisk etter den ble tatt ut av drift.
Prisidé: 60 000 kr eller bud/innbytteforslag i bil/corsabil/mc/daycruiser
Bilen befinner seg for tiden i Haugesundsdistriktet og er ikke godkjent ombygget. Bilen er kun avregistrert og det finnes ingen "mangellapp" på den.
P.s: Siden dere telefonselgere sist ikke klarte å få med dere at jeg huket av for "Jeg vil ikke bli kontaktet av telefonselgere, og annonserer som privatperson", så må jeg presisere det her og!!!
Etter jeg startet å jobbe på andre enden av landet, så må jeg innse at jeg ikke lenger har noe særlig tid til bilhobbyen min, og desverre ikke min kjære bil som jeg kjøpte i 2008. Den fungerte lenge som bruksbil. Etterhvert påkostet jeg den mer og mer, og nå er den for upraktisk for meg som bruksbil da jeg ofte må kjøre privatbil i jobbsammenheng, og jeg har hatt for liten/ingen tid til hobbydriften de siste 2 årene. Desverre.
ALTSÅ.
Bilen det dreier seg om er da min 1991 Alfa 164 V6 QV. Denne har da blitt modifisert en del opp igjennom de 4 årene jeg har hatt den, og påkostet store summer både mekanisk og kosmetisk. Den er hverken mint eller *annerledes*, men tar seg derimot meget godt ut (tidligere 100% QV), er helt uten synlig rust, og er nok uten tvil den sprekeste 164 i landet. Grunnen er blandt annet en turbo og en fullt programerbar hjerne.
Tatt rett ut av korttidsminnet:
Nyoverhalt motor med alt av pakninger og lagere for 15000 km siden
Smidde h-profil råder.
625cc Siemens Deka bensindyser.
Magnecor kv85 pluggkabler.
MSD Blaster 2 høyeffekts coil.
Garrett GT4082 turbo.
Innovate LC1 Bredbåndslambda.
Turbo smart Vee port dumpventil.
Tial V38 Wastegate.
Helix racing 4-pucka sinterclutch.
Megasquirt MS2 Extra datasprut.
Wallbro 255LPH bensinpumpe.
Stor intercooler (som er 81cm bred, 30 cm høy og ca 3 tommer dyp med 3" innløp og utløp)
Q2 diff montert i QV-girkassen (som gir et enormt veigrep).
Spesiallaget motorfeste i aluminium og polyuretan.
XYZ bremsekitt med 330mm skiver som er 32mm tykke og bremses av en enorm 6 stemplet kalipper.
Stålomspunnende bremseslanger i alle hjørner.
9x18" RH felger med slitte dekk.
Turbotrykksmåler fra Autometer sin Sport-comp serie.
Fin Pioneer CD-spiller med 4 stk Alpine Type-S høytalere som spiller utrolig bra!
Dette er den samme bilen som for noen år siden var profilert i autofil. Nå med en helt annen motor og langt penere enn den gang. Men noen småfeil finnes. Rust er ikke et tema! Bilen er galvanisert, og er i tillegg blitt påkostet ca 35 000 i div lakk og rustfiks + noe småmekanisk etter den ble tatt ut av drift.
Prisidé: 60 000 kr eller bud/innbytteforslag i bil/corsabil/mc/daycruiser
Bilen befinner seg for tiden i Haugesundsdistriktet og er ikke godkjent ombygget. Bilen er kun avregistrert og det finnes ingen "mangellapp" på den.
P.s: Siden dere telefonselgere sist ikke klarte å få med dere at jeg huket av for "Jeg vil ikke bli kontaktet av telefonselgere, og annonserer som privatperson", så må jeg presisere det her og!!!
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 530 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 35 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Alfa Romeo
- Modell
- 164
- Modellår
- 1991
- Karosseri
- Sedan
- Drivstoff
- Bensin
- Slagvolum
- 3 l
- Kilometerstand
- 265 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Seter
- 5
- Dører
- 4
- Farge
- Svart
- Interiørfarge
- Sort
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- KF37937
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- ABS-bremser
- Diff.sperre
- El.vinduer
- Elektrisk sete u. memory
- Elektriske speil
- Farget glass
- Lettmet. felg sommer
- Lettmet. felg vinter
- Midtarmlene
- Oppvarmede seter
- Radio/CD
- Sentrallås
- Servostyring
- Skinninteriør
- Sommerhjul
- Sportsseter
- Takluke
- Vinterhjul
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.