Bildegalleri
SOLGT
Porsche 944
Turbo S
1989
160 000 km
Manuell
Bensin
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på XV46744Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Oppdatering 22/1: Har lagt til liste over oppgraderinger under "Oppgradering" utført.
En fin og pen Porsche 944 Turbo S selges av meget stor entusiast og tidligere aktivt Porsche Club Norge medlem. Bilen har vært i mitt kjære eie siden 2002. Den har blitt passet godt på og mye har blitt gjort for å oppdatere/oppgradere den underveis. Lite har blitt overlatt til tilfeldighetene hva det innebærer service og vedlikehold.
Før jeg bruker all din tid ønsker jeg å si at motoren pr dags dato er tatt ut av bilen for overhalling. Les mer om dette lenger ned. Bilen kommer med ufattelig mye utstyr samt en 3.0L ferdig tilpasset motor som kun må monteres. Original 2.5L motor (med avskrudd topp) følger også selvfølgelig med. Dette er ikke et dårlig kjøp, selv med motor ute av bil.
Innføring
Dette er en 1989 model som har samme spec som Silver Rose som kun ble laget i 1988. Dette innebærer større turbo, bedre understell, sportsseter blant annet.
Av utstyr levert fra fabrikk kan jeg nevne blant annet:
-Porsche Sport Recaro Seter
-M030 understell
-Levert uten Cat samt med Cup-eksos anlegg
-Sentrallås med alarm og startsperre
-Limited Slip Differential (40%)
Litt historie
Dette var en fullspekket bil når den kom og kostet i 1989 nærmere 1 million kroner. Jeg har en perm full med masse informasjon, deriblant også det originale serviceheftet og håndboken, samt dokument over leveransedetaljer og understellsnummer fra Porsche AG. Disse bilene ble så bra at Porsche fikk et problem med salg av 911 Turbo i samme perioden. Originale tall var og er imponerende med 0-100 km/t på 5.7s
Porsche Club Norge
Jeg har vært brennende interessert i Porsche 944 og vil si at denne bilen var godt kjent i Norge når jeg tidligere var aktiv. Dette er noen år siden, men om du snakker med sentrale personer i PCN kjenner fler av de fortsatt til bilen. Jeg har også ved flere anledninger blitt oppringt av Porsche Norge med spørsmål angående service/funskjoner på 944`er de har hatt inne. Bilen har vunnet "Best in Shine" på årsmøte for PCN. Den har også i flere år kriget helt i toppen i Autoslalom arrangert av både PCN og NSK. Dette var også den første 944 som tok 1.plassen i R-klassen (racing med alle modifikasjoner lovlig) under Autoslalom arrangement på tørt føre mot all slags Porscher. (Se video under)
Oppgraderinger utført
-EBC TurboGrooves skiver fram.
-Pagid Sorte klosser rundt baut.
-Mintex C-tech klosser fram
-Byttet til smalere ratt
-Sony CD/Radio
-Pioneer Høytallere samt spesialbygd subwoofer
-Weltmeister tårn stag
-968 m030 stab stag
-Lindsey Racing 3" eksos
-LR Dual Port Wastegate
-LR Stage 2 Intercooler
-LR Stage 3 topp
-Vitesse Racing Stage3 MAF kit og turbo
-SPEC stage 3 clutch
-SPEC Aluminium trykkplate
-SPEC Aluminium svinghjul
Ca pris på oppgraderinger er idag på 120.000,- Alle kvitteringer følger selvsagt med i permen!
Liste over deler/utførte oppgraderinger:
http://porschegutten.com/porsche/Deler_Porsche_944_Turbo.docx
Alle originale deler følges selvsagt med! Turbo++
Har også 16v topp/manifold, racingsete samt MASSE utstyr som følger med.
Motor
2.5L motor ble oppgradert med blant annet Vitesse Racing Steg 3 Turbokit. Dette gjorde bilen meget potent, men slike modifikasjoner skyver på svakeste ledd. Dette førte til at motoren fikk "vendekant" og begynte å bruke mye olje. 3.0L motor ble derfor kjøpt fra en 968 og sterkt modifisert med blant annet John Deere traktor-diesel-foringer for optimal trykkbelastning og holdbarhet. Tidligere Oslo Motor-teknikk, nå Oslo Sylinderservice gjorde jobben med installasjon. Topp med endret vannkjølingskanal samt større ventiler er også ferdig. Eneste som mangler er et pakningssett. Motoren ble aldri montert da eier (jeg) er så pirkete at det nesten går over stokk og stein. Noen småfeil ble funnet under lupe-observasjon av motoren og disse mener jeg at man burde utbedre/få sett på av noen erfarne motorbyggere. Nå skal det sies at jeg er rimelig sikker på at man bare kan montere motoren og den vil få en levetid på mange år, men som sagt så er jeg veldig pirkete.
Bilen generelt
Bilen ellers er i rimelig bra stand! Ingen rust på disse grunnet galvanisert karroseri. De sjeldne (og kanskje de beste stolene Porsche noen gang har laget) er så og si prikkfrie. Teppet på førersiden måtte desverre fjernes fordi clutchpumpen begynte å lekke og dette rant under mattene. Bilen har stått i flere år, så pr dags dato ser den nok litt sliten ut. Men dette er lureri og under alt støvet er det en aldri så liten perle.
Ytterligere detaljer kan vi ta om det er interesse.
Video
http://www.youtube.com/watch?v=KToN7jL3F1k
http://www.youtube.com/watch?v=SnzdQbDeZAs
http://porschegutten.com/biler/thomasb/Video/Thomas_autoslalom.AVI
Oppsummering
Dette er en perfekt bil for deg om du ønsker en rimelig ok skrujobb.
Det følger med masse deler og utstyr. Jeg selger unna alt Porsche 944-relatert jeg nå har i garasjen for å drømme og spare til andre søsken i Porscheflokken. Jeg estimerer her at du gir ca 50.000,- for bilen og 30.000,- for alle delene. Jeg kan nok få minst det for delene om jeg selger alt separat.
Jeg selger deler av hjertet mitt, men håper at noen andre nå kan ta over stafettpinnen :)
Ta kontakt ved interesse!
Mvh,
Thomas
En fin og pen Porsche 944 Turbo S selges av meget stor entusiast og tidligere aktivt Porsche Club Norge medlem. Bilen har vært i mitt kjære eie siden 2002. Den har blitt passet godt på og mye har blitt gjort for å oppdatere/oppgradere den underveis. Lite har blitt overlatt til tilfeldighetene hva det innebærer service og vedlikehold.
Før jeg bruker all din tid ønsker jeg å si at motoren pr dags dato er tatt ut av bilen for overhalling. Les mer om dette lenger ned. Bilen kommer med ufattelig mye utstyr samt en 3.0L ferdig tilpasset motor som kun må monteres. Original 2.5L motor (med avskrudd topp) følger også selvfølgelig med. Dette er ikke et dårlig kjøp, selv med motor ute av bil.
Innføring
Dette er en 1989 model som har samme spec som Silver Rose som kun ble laget i 1988. Dette innebærer større turbo, bedre understell, sportsseter blant annet.
Av utstyr levert fra fabrikk kan jeg nevne blant annet:
-Porsche Sport Recaro Seter
-M030 understell
-Levert uten Cat samt med Cup-eksos anlegg
-Sentrallås med alarm og startsperre
-Limited Slip Differential (40%)
Litt historie
Dette var en fullspekket bil når den kom og kostet i 1989 nærmere 1 million kroner. Jeg har en perm full med masse informasjon, deriblant også det originale serviceheftet og håndboken, samt dokument over leveransedetaljer og understellsnummer fra Porsche AG. Disse bilene ble så bra at Porsche fikk et problem med salg av 911 Turbo i samme perioden. Originale tall var og er imponerende med 0-100 km/t på 5.7s
Porsche Club Norge
Jeg har vært brennende interessert i Porsche 944 og vil si at denne bilen var godt kjent i Norge når jeg tidligere var aktiv. Dette er noen år siden, men om du snakker med sentrale personer i PCN kjenner fler av de fortsatt til bilen. Jeg har også ved flere anledninger blitt oppringt av Porsche Norge med spørsmål angående service/funskjoner på 944`er de har hatt inne. Bilen har vunnet "Best in Shine" på årsmøte for PCN. Den har også i flere år kriget helt i toppen i Autoslalom arrangert av både PCN og NSK. Dette var også den første 944 som tok 1.plassen i R-klassen (racing med alle modifikasjoner lovlig) under Autoslalom arrangement på tørt føre mot all slags Porscher. (Se video under)
Oppgraderinger utført
-EBC TurboGrooves skiver fram.
-Pagid Sorte klosser rundt baut.
-Mintex C-tech klosser fram
-Byttet til smalere ratt
-Sony CD/Radio
-Pioneer Høytallere samt spesialbygd subwoofer
-Weltmeister tårn stag
-968 m030 stab stag
-Lindsey Racing 3" eksos
-LR Dual Port Wastegate
-LR Stage 2 Intercooler
-LR Stage 3 topp
-Vitesse Racing Stage3 MAF kit og turbo
-SPEC stage 3 clutch
-SPEC Aluminium trykkplate
-SPEC Aluminium svinghjul
Ca pris på oppgraderinger er idag på 120.000,- Alle kvitteringer følger selvsagt med i permen!
Liste over deler/utførte oppgraderinger:
http://porschegutten.com/porsche/Deler_Porsche_944_Turbo.docx
Alle originale deler følges selvsagt med! Turbo++
Har også 16v topp/manifold, racingsete samt MASSE utstyr som følger med.
Motor
2.5L motor ble oppgradert med blant annet Vitesse Racing Steg 3 Turbokit. Dette gjorde bilen meget potent, men slike modifikasjoner skyver på svakeste ledd. Dette førte til at motoren fikk "vendekant" og begynte å bruke mye olje. 3.0L motor ble derfor kjøpt fra en 968 og sterkt modifisert med blant annet John Deere traktor-diesel-foringer for optimal trykkbelastning og holdbarhet. Tidligere Oslo Motor-teknikk, nå Oslo Sylinderservice gjorde jobben med installasjon. Topp med endret vannkjølingskanal samt større ventiler er også ferdig. Eneste som mangler er et pakningssett. Motoren ble aldri montert da eier (jeg) er så pirkete at det nesten går over stokk og stein. Noen småfeil ble funnet under lupe-observasjon av motoren og disse mener jeg at man burde utbedre/få sett på av noen erfarne motorbyggere. Nå skal det sies at jeg er rimelig sikker på at man bare kan montere motoren og den vil få en levetid på mange år, men som sagt så er jeg veldig pirkete.
Bilen generelt
Bilen ellers er i rimelig bra stand! Ingen rust på disse grunnet galvanisert karroseri. De sjeldne (og kanskje de beste stolene Porsche noen gang har laget) er så og si prikkfrie. Teppet på førersiden måtte desverre fjernes fordi clutchpumpen begynte å lekke og dette rant under mattene. Bilen har stått i flere år, så pr dags dato ser den nok litt sliten ut. Men dette er lureri og under alt støvet er det en aldri så liten perle.
Ytterligere detaljer kan vi ta om det er interesse.
Video
http://www.youtube.com/watch?v=KToN7jL3F1k
http://www.youtube.com/watch?v=SnzdQbDeZAs
http://porschegutten.com/biler/thomasb/Video/Thomas_autoslalom.AVI
Oppsummering
Dette er en perfekt bil for deg om du ønsker en rimelig ok skrujobb.
Det følger med masse deler og utstyr. Jeg selger unna alt Porsche 944-relatert jeg nå har i garasjen for å drømme og spare til andre søsken i Porscheflokken. Jeg estimerer her at du gir ca 50.000,- for bilen og 30.000,- for alle delene. Jeg kan nok få minst det for delene om jeg selger alt separat.
Jeg selger deler av hjertet mitt, men håper at noen andre nå kan ta over stafettpinnen :)
Ta kontakt ved interesse!
Mvh,
Thomas
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 535 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 80 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Porsche
- Modell
- 944
- Modellår
- 1989
- Karosseri
- Coupe
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 250 hk
- Slagvolum
- 2,5 l
- Kilometerstand
- 160 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Seter
- 4
- Farge
- Svart
- Interiørfarge
- Sort
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- XV46744
- Eiere
- 3
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- ABS-bremser
- Air Condition
- Airbag foran
- Alarm
- Bagasjeromstrekk
- Cruisekontroll
- Diff.sperre
- El.vinduer
- Elektrisk sete u. memory
- Elektriske speil
- Lettmet. felg sommer
- Midtarmlene
- Oppvarmede seter
- Radio/CD
- Sentrallås
- Servostyring
- Seter i delskinn
- Skinninteriør
- Sommerhjul
- Sportsseter
- Startsperre
- Takluke
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
2067 JessheimLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.