Bildegalleri
Inaktiv
Ford Escort
Cosworth Wolf NY PRIS
1992
175 000 km
Manuell
Bensin
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på KB22272Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Sjelden 1992 mod Escort Cosworth Wolf! bilen er oppført med dette i vognkort, samt 220kw/300Hk!
Bilen har vært i mitt eie siden 2005.
Pr. 8 desember 2011,opplyste statens vegvesen at det kun var registrert 2 slike biler i det norske kjøretøyregisteret.
Bilen har Gr A fjærbein og K-sport bremser foran(disse bremser veldig bra , men vibrerer litt i ratt ved nedbremsinger i høyere hastigheter.)poly foringer i understell, rustfri 3” eksos med Wolf eksoshale (uten kat.) Det kan følge med støttestag med uniballs som erstatter stabilisatorstag forran, om dette er ønskelig (disse tok jeg av, da de skaper en del mer støy enn det originale stab. Staget)
I fjor sommer ble det byttet registerreim, alt av oljer på drivverk, div simerringer, rustfrie band på bensintank, helt nytt svinghjul som ble ballansert sammen med ny organisk AP clutch. (original trykkplate er montert, så clutchen oppleves som normal og lett i kø kjøring.)
Short shift gir stang, med poly foringer. Girkassen går lett i alle gir uten skraping, men har litt ulyd, antagelig fra kubben når bilen står stille på tomgang med clutchen ute.
Frontruten er helt ny,
Radio /Cd /aux.
Det er montert L8 styreenhet med sorte simens dyser, 500 ic, Air/fuel monitor, og en ekstra turbotrykksmåler i a-stolpe.
Motoren har ikke vannforbruk og minimalt med oljeforbruk. Motoren går fint, men jager litt på tomgangi ca 10-20sek etter kaldstart, -Etter dette, går den uten fusk i hele turtallsregisteret.
Bilen ble hellakkert i 09, samtidig ble ny original bakluke montert.
Bilen er meget pen i lakken, bortsett fra noen små rustbobler under tankpåfyllingen og noen “blemmer” på den nedre delen av spoileren bak(lakkereren mente at dette skyltes det materialet spoileren var laget av, som avga litt gass når den var i lakkboksen.) Det er også noen små hakk på den nederste leppa på støtfanger forran.
Dekk har bra med mønster, vinterhjul medfølger ikke, da bilen kun har blitt lagret i vintermånedene.
Det er montert støttestag mellom fjærbeinstopper foran og bak.
Sidestøtten på førersetet er en del slitt, bortsett fra dette, fremstår interiøret som fint/bra.
Neste kjøretøy kontroll er i februar 2016.
Bilen MÅ ikke selges, men seriøse bud vil bli vurdert.
Er ikke interessert i å bytte i noe,
Ta gjerne kontakt på mail eller sms hvis du ønsker mere info!>
Bilen har vært i mitt eie siden 2005.
Pr. 8 desember 2011,opplyste statens vegvesen at det kun var registrert 2 slike biler i det norske kjøretøyregisteret.
Bilen har Gr A fjærbein og K-sport bremser foran(disse bremser veldig bra , men vibrerer litt i ratt ved nedbremsinger i høyere hastigheter.)poly foringer i understell, rustfri 3” eksos med Wolf eksoshale (uten kat.) Det kan følge med støttestag med uniballs som erstatter stabilisatorstag forran, om dette er ønskelig (disse tok jeg av, da de skaper en del mer støy enn det originale stab. Staget)
I fjor sommer ble det byttet registerreim, alt av oljer på drivverk, div simerringer, rustfrie band på bensintank, helt nytt svinghjul som ble ballansert sammen med ny organisk AP clutch. (original trykkplate er montert, så clutchen oppleves som normal og lett i kø kjøring.)
Short shift gir stang, med poly foringer. Girkassen går lett i alle gir uten skraping, men har litt ulyd, antagelig fra kubben når bilen står stille på tomgang med clutchen ute.
Frontruten er helt ny,
Radio /Cd /aux.
Det er montert L8 styreenhet med sorte simens dyser, 500 ic, Air/fuel monitor, og en ekstra turbotrykksmåler i a-stolpe.
Motoren har ikke vannforbruk og minimalt med oljeforbruk. Motoren går fint, men jager litt på tomgangi ca 10-20sek etter kaldstart, -Etter dette, går den uten fusk i hele turtallsregisteret.
Bilen ble hellakkert i 09, samtidig ble ny original bakluke montert.
Bilen er meget pen i lakken, bortsett fra noen små rustbobler under tankpåfyllingen og noen “blemmer” på den nedre delen av spoileren bak(lakkereren mente at dette skyltes det materialet spoileren var laget av, som avga litt gass når den var i lakkboksen.) Det er også noen små hakk på den nederste leppa på støtfanger forran.
Dekk har bra med mønster, vinterhjul medfølger ikke, da bilen kun har blitt lagret i vintermånedene.
Det er montert støttestag mellom fjærbeinstopper foran og bak.
Sidestøtten på førersetet er en del slitt, bortsett fra dette, fremstår interiøret som fint/bra.
Neste kjøretøy kontroll er i februar 2016.
Bilen MÅ ikke selges, men seriøse bud vil bli vurdert.
Er ikke interessert i å bytte i noe,
Ta gjerne kontakt på mail eller sms hvis du ønsker mere info!>
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 535 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 187 465 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Ford
- Modell
- Escort
- Modellår
- 1992
- Karosseri
- Kombi 3-dørs
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 300 hk
- Slagvolum
- 2 l
- Kilometerstand
- 175 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Seter
- 5
- Farge
- Blå
- Interiørfarge
- Sort
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- KB22272
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- Alarm
- Diff.sperre
- Lettmet. felg sommer
- Metallic lakk
- Midtarmlene
- Radio/CD
- Sentrallås
- Servostyring
- Skinninteriør
- Sommerhjul
- Sportsseter
- Takluke
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.