Bildegalleri
SOLGT
Lotus Elise
111S Race Tech 160hk VVC
2004
81 000 km
Manuell
Bensin
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på DL94652Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Tjenester fra
Beskrivelse
Elise S2 111S Race Tech, 1,8L 160hk. Original.
Lotus 1,8 kserie siste utgave med variable ventiltider (VVC) på 160hk, i en bil som veier under 800kg totalt (782kg kjøreklar, halvtank), og har en totalhøyde på kun 115cm høy. Dette gir morsomme 0-98kmt på 5,0sek og en toppfart på førerkortløse 220kmt . Bilen har helaluminium chassis som gir en lett vekt, og gir en kurvekjøring helt av en annen verden! Noe av det letteste man får kjøpt med karosseri over hjulene, og som har lukket tak, til bruk året rundt (dersom man tenker på Ariel Atom og Caterham Super7). Retningsskifte er direkte og lynkjapt, en 911 GT3RS kjennes nesten "blytung" etter å ha kjørt en Lotus (det er kun ca 300kg over foraksel, 40/60vektfordeling).
Siste året før de gikk over til de litt tyngre Toyotamotorene og la på seg vekt. Her er det sugemotor og variable ventiltider som sørger for ett godt bunndrag og en fleksibel og turtallsvillig motor. Bensinforbruk er avhengig av gasspådrag, men man kjører lett på under 0,5l pr mil, så bensintanken på "hele" 35liter varer nærmest "evig". Man fortsetter å smile når man fyller full tank også.
Original Alpine stereo med 4høyttalere og aktiv subwoofer. Elektriske vinduer. Race Tech pakken, som er mer moderne interiør, med skinnseter og bruk av alacantara på dørsider og dashbord, ekstra fjernlys og crossdrillede bremser og slikt dill og dall for de som liker det. Xenon lys på nær og fjernlys.
Påkostet 28.000 siste år:
Høsten 2013: Service med registerreim, utstyrsreim, løpehjul, vannpumpe, girolje og motorolje,olje og luftfilter, magnetisk oljeplugg, plastplugger, xenon x2, vinduspakninger dører, kupeviftestyringsenhet, kompositt frontsplitter, nye dekk vinter (20.000)
Service 2014: Oljeskift våren 2014 og byttet til Payen MLS toppakning med kjølevannsskifte. Impregnert kalesje. Lakkert sidesills (8.000). Bosch dynamo 3000.
Høyrestyrt. Britisk bil med britisk motor og rattet på "right" side.
Vinterkjørt litt i vinter, men jeg tror ikke den har blitt det før. Garasjebil. Nye Nokian Hakka7 piggdekk følger med. Forøvrig en fryd kjøremessig på vinterføre, der man merker den nydelige balansen mye bedre enn på sommerføre med semislicks. På sommerdekk så er det Yokohama Advan Neova AD07, som er orginaldekkene fra Lotus på 111S. Bilstein dempere orginalt.
Ingen rekkeviddebegrensninger som i elektriske Tesla Roadster, som er basert på samme bil. Mye rimeligere enn den(mye) tyngre Tesla Roadster er den også.
Selges grunnet overgang til noe mer familieorientert fremkomstmiddel, som gir overhengende risiko for å sovne bak rattet. Det gjør du ikke bak rattet på denne! Her er det ren kjøreglede. Svinger blir aldri helt det samme ettterpå...
Betaler 5800.- i forsikring i året (fullkasko med leiebil/12.000km). Testpiloter kan gjerne sjekke forsikring og finansiering først.
Spec:
http://www.ultimatecarpage.com/spec/1372/Lotus-Elise-S2-111s.html
Lotus 1,8 kserie siste utgave med variable ventiltider (VVC) på 160hk, i en bil som veier under 800kg totalt (782kg kjøreklar, halvtank), og har en totalhøyde på kun 115cm høy. Dette gir morsomme 0-98kmt på 5,0sek og en toppfart på førerkortløse 220kmt . Bilen har helaluminium chassis som gir en lett vekt, og gir en kurvekjøring helt av en annen verden! Noe av det letteste man får kjøpt med karosseri over hjulene, og som har lukket tak, til bruk året rundt (dersom man tenker på Ariel Atom og Caterham Super7). Retningsskifte er direkte og lynkjapt, en 911 GT3RS kjennes nesten "blytung" etter å ha kjørt en Lotus (det er kun ca 300kg over foraksel, 40/60vektfordeling).
Siste året før de gikk over til de litt tyngre Toyotamotorene og la på seg vekt. Her er det sugemotor og variable ventiltider som sørger for ett godt bunndrag og en fleksibel og turtallsvillig motor. Bensinforbruk er avhengig av gasspådrag, men man kjører lett på under 0,5l pr mil, så bensintanken på "hele" 35liter varer nærmest "evig". Man fortsetter å smile når man fyller full tank også.
Original Alpine stereo med 4høyttalere og aktiv subwoofer. Elektriske vinduer. Race Tech pakken, som er mer moderne interiør, med skinnseter og bruk av alacantara på dørsider og dashbord, ekstra fjernlys og crossdrillede bremser og slikt dill og dall for de som liker det. Xenon lys på nær og fjernlys.
Påkostet 28.000 siste år:
Høsten 2013: Service med registerreim, utstyrsreim, løpehjul, vannpumpe, girolje og motorolje,olje og luftfilter, magnetisk oljeplugg, plastplugger, xenon x2, vinduspakninger dører, kupeviftestyringsenhet, kompositt frontsplitter, nye dekk vinter (20.000)
Service 2014: Oljeskift våren 2014 og byttet til Payen MLS toppakning med kjølevannsskifte. Impregnert kalesje. Lakkert sidesills (8.000). Bosch dynamo 3000.
Høyrestyrt. Britisk bil med britisk motor og rattet på "right" side.
Vinterkjørt litt i vinter, men jeg tror ikke den har blitt det før. Garasjebil. Nye Nokian Hakka7 piggdekk følger med. Forøvrig en fryd kjøremessig på vinterføre, der man merker den nydelige balansen mye bedre enn på sommerføre med semislicks. På sommerdekk så er det Yokohama Advan Neova AD07, som er orginaldekkene fra Lotus på 111S. Bilstein dempere orginalt.
Ingen rekkeviddebegrensninger som i elektriske Tesla Roadster, som er basert på samme bil. Mye rimeligere enn den(mye) tyngre Tesla Roadster er den også.
Selges grunnet overgang til noe mer familieorientert fremkomstmiddel, som gir overhengende risiko for å sovne bak rattet. Det gjør du ikke bak rattet på denne! Her er det ren kjøreglede. Svinger blir aldri helt det samme ettterpå...
Betaler 5800.- i forsikring i året (fullkasko med leiebil/12.000km). Testpiloter kan gjerne sjekke forsikring og finansiering først.
Spec:
http://www.ultimatecarpage.com/spec/1372/Lotus-Elise-S2-111s.html
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 3 580 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 176 419 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Lotus
- Modell
- Elise
- Modellår
- 2004
- Karosseri
- Cabriolet
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 158 hk
- Slagvolum
- 1,8 l
- CO₂-utslipp
- 163 g/km
- Kilometerstand
- 81 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Seter
- 2
- Dører
- 2
- Farge
- Sølv
- Interiørfarge
- Sort
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- DL94652
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- El.vinduer
- Farget glass
- Lettmet. felg sommer
- Lettmet. felg vinter
- Metallic lakk
- Radio/CD
- Sentrallås
- Sommerhjul
- Sportsseter
- Startsperre
- Vinterhjul
- Xenonlys
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.