Bildegalleri
Inaktiv
Andre
Hupmobile Model R Touring
1920
54 603 km
Manuell
Bensin
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på KT24211Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
1920 Hupmobile Model R Touring,
Hupmobile var et amerikansk bilmerke som ble bygd av Hupp Motor Company fra 1909 til 1940 i Detroit. Deres første bil, model 20, ble vist første gang februar 1909 på Detroit Auto Show.
Robert Craig Hupp grunnla selskapet sammen med sin bror Louis i 1908. Robert var en tidligere ansatt hos Oldsmobile og Ford. Produksjonen startet i 1909. I 1910 hadde produksjonen kommet opp i over 5000 biler. Etter uoverensstemmelse med sine finansierere solgte Hupp sine aksjer i Hupp Motor Car og etablerte det kortlevde RCH Automobile, og senere Hupp-Yates Electric Car Company.
Hupp Motor Company fortsatte å vokse etter at grunnleggeren hadde forlatt selskapet. En ny fabrikk ble kjøpt i 1924 mens Hupp konkurrerte mot Ford og Chevrolet. I 1928 hadde salget kommet opp i 65 000 enheter. For å øke produksjonen og ha mulighet til å vokse, kjøpte de Chandler-Cleveland Motor Corporation (Chandler Motor Car) på grunn av sin produksjonskapasitet.
Hupmobile var et ganske populært merke i Norge, og i 1921
var det registrert i alt 94 stykker her. Denne 1920-modell
har en ganske spesiell historie, blant annet er den utstyrt
med et Frankonia 'karosseri fra Fredr. With. Bertram
Sones i Reimscheid, Tyskland. Vogna skat efter sigende
ha kommet til Norge i deler og blitt satt sammen i Oslo,
hvor den vordende eier var med på monteringen. 8. mai 1922
ble den solgt til en gårdeier på Krøderen, og registrert
på F-500, men den ble ikke mye brukt, sa den ble avskiltet
i 1958. Den ble imidlertid stående på garden, og
gjemt var glemt heft tram til 1975 ...
Eier overtok den i februar året etter, og allerede i begynnelsen
av juni samme år Ia den ut på sin andre jomfrutur etter
en rask, men omfattende restaurering, hvor det maskinelle
ble gått over. Karosseriet var meget bra og krevde ikke alt
for mye arbeid. Kalesjen og innvendig trekker også beholdt
originalt.
Bilen har ikke vært brukt på flere år men, stått i oppvarmet garasje.
motor 32 hk 4 cyl side vent.
Den starter å går pent.
Hjulavstand 112"
Hupmobile var et amerikansk bilmerke som ble bygd av Hupp Motor Company fra 1909 til 1940 i Detroit. Deres første bil, model 20, ble vist første gang februar 1909 på Detroit Auto Show.
Robert Craig Hupp grunnla selskapet sammen med sin bror Louis i 1908. Robert var en tidligere ansatt hos Oldsmobile og Ford. Produksjonen startet i 1909. I 1910 hadde produksjonen kommet opp i over 5000 biler. Etter uoverensstemmelse med sine finansierere solgte Hupp sine aksjer i Hupp Motor Car og etablerte det kortlevde RCH Automobile, og senere Hupp-Yates Electric Car Company.
Hupp Motor Company fortsatte å vokse etter at grunnleggeren hadde forlatt selskapet. En ny fabrikk ble kjøpt i 1924 mens Hupp konkurrerte mot Ford og Chevrolet. I 1928 hadde salget kommet opp i 65 000 enheter. For å øke produksjonen og ha mulighet til å vokse, kjøpte de Chandler-Cleveland Motor Corporation (Chandler Motor Car) på grunn av sin produksjonskapasitet.
Hupmobile var et ganske populært merke i Norge, og i 1921
var det registrert i alt 94 stykker her. Denne 1920-modell
har en ganske spesiell historie, blant annet er den utstyrt
med et Frankonia 'karosseri fra Fredr. With. Bertram
Sones i Reimscheid, Tyskland. Vogna skat efter sigende
ha kommet til Norge i deler og blitt satt sammen i Oslo,
hvor den vordende eier var med på monteringen. 8. mai 1922
ble den solgt til en gårdeier på Krøderen, og registrert
på F-500, men den ble ikke mye brukt, sa den ble avskiltet
i 1958. Den ble imidlertid stående på garden, og
gjemt var glemt heft tram til 1975 ...
Eier overtok den i februar året etter, og allerede i begynnelsen
av juni samme år Ia den ut på sin andre jomfrutur etter
en rask, men omfattende restaurering, hvor det maskinelle
ble gått over. Karosseriet var meget bra og krevde ikke alt
for mye arbeid. Kalesjen og innvendig trekker også beholdt
originalt.
Bilen har ikke vært brukt på flere år men, stått i oppvarmet garasje.
motor 32 hk 4 cyl side vent.
Den starter å går pent.
Hjulavstand 112"
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Modell
- Andre
- Modellår
- 1920
- Karosseri
- Cabriolet
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 32 hk
- Kilometerstand
- 54 603 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Seter
- 5
- Dører
- 4
- Farge
- Beige
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Annet
- Registreringsnummer
- KT24211
- 1. gang registrert
- 8.5.1922
- Eiere
- 3
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
3015 DrammenLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.