Bildegalleri
Inaktiv
Andre
ISO RIVOLTA LELE,Utrolig GT vogn
1974
72 000 km
Automat
Bensin
Totalpris
725 000 kr
Nyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på BP19618Eff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
09.04.2018: Denne bilen kan sees på Classic Car Show på Hellerud utenfor Oslo 14 og 15 April der den står på vår stand, velkommen !
Det er noe helt spesielt med Italiensk design.Forførende,vakre, harmoniske og spennende linjer som vekker ha-begjæret hos de fleste av oss som har bensin i blodet. Smak litt på navnet, Iso Rivolta, og du forstår umiddelbart at man har med noe ekstra eksotisk å gjøre.
Denne linjelekre GT-vognen fra Iso så dagens lys allerede i 1969. Marcelo Gandini, på den tiden sjefsdesigner hos Bertone sto bak de vakre linjene. Gandini var mannen bak en rekke lekre designperler, og slektsskapet til e annen GT bil, Lamborgini Espada er tydelig.
Iso Rivolta fikk tilnavnet Lele da Pietro Rivolta ville at modellen skulle ha samme navn som hans kone, ett artig trekk. Og eksklusiv det er den. Kun 285 stk Iso Rivolta Lele ble levert i tidsrommet 1969-1974. Vår bil er dermed blant de siste produserte , og bærer byggenummer #221.
Vi har nevnt at den er forførende vakker utvendig, men også innvendig i bilen ser man at dette oser luksus og eleganse. Deilig skinnlukt, utsøkt materialvalg og faktisk riktig så god plass både foran og bak. Formsydde bakseter, midtkonsoll og treverk rundt instrumentene topper følelsen av eksklusiv GT-vogn.
Som med sine andre modeller valgte Iso å la Rivolta få amerikanske muskler og gearkasse. Kanskje var en av grunnene fordi de andre motorprodusentene i Italia ikke var så interessert i å selge sine motorer grunnet egne konkurrerede modeller. De utstyrte de første bilene med Chevrolet motorer på 327 cid, men landet senere på at Ford sin legandariske, og meget velprøvde 351 Cid Cleaveland V8 kledde bilen perfekt. Motoren ga hele 325 hk, og ytelsene var meget imponerende, særlig når vi vet dette var 70-tall.
Å ferdes rundt, og i denne bilen er virkelig en opplevelse. Den oser karma og utstråling, og man tar seg i å reise 4-5 tiår tilbake i tid mens man tenker på hvor ekslusivt dette må ha vært dengang. Bilen starter umiddelbart, og legger seg fint ned på ca 1000 omdreininger med en doven, men potent lyd ut fra de to eksosene bak.
Vel oppe i fart slås man av hvor presis og direkte den er på veien, samtidig som komforten er utsøkt.Milelangt fra litt upresise us-biler fra samme tid er dette virkelig en bil man blir mer og mer glad i å kjøre. Og som nevnt før, lyden fra Cleavelandmotoren er musikk i ørene også oppover i turtallsskalaen.
Bilen er i utrolig flott stand både ut/invendig og teknisk. Karosseriet er meget helt og fint, og lakken veldig nære perfekt.Teknisk fungerer alt fint, motor ble fulloverhalt for ikke mage mil siden, og ingen ulyder, eller lekkasjer er å finne. Også chrome, lister og detaljer er flotte.
Såvidt vi vet er dette eneste Rivolta Lele i landet, og de internasjonale prisene på denne modellen er på full fart oppover (mellom 80-110000 Euro) er modellen i tillegg til å være en herlig GT-vogn, også en solid investering.
Å kjøpe veteranbil hos oss skal være så trygt som mulig, og innebærer også at du får bruke vårt store kontaktnett på folk som kan gamle biler. Karosseri, lakk, interiør, mekanisk og service.
Vi tilbyr også muligheter for helårs/vinterlagring, og vår eller høstkonservering. Biler som selges gjennom RVG er alltid gjennomgått både mekanisk og karosserimessig. Vi ønsker at du som kjøper skal være trygg og fornøyd. Vi tilbyr finansiering gjennom Santander, og gunstig forsikring gjennom IF.
Det er noe helt spesielt med Italiensk design.Forførende,vakre, harmoniske og spennende linjer som vekker ha-begjæret hos de fleste av oss som har bensin i blodet. Smak litt på navnet, Iso Rivolta, og du forstår umiddelbart at man har med noe ekstra eksotisk å gjøre.
Denne linjelekre GT-vognen fra Iso så dagens lys allerede i 1969. Marcelo Gandini, på den tiden sjefsdesigner hos Bertone sto bak de vakre linjene. Gandini var mannen bak en rekke lekre designperler, og slektsskapet til e annen GT bil, Lamborgini Espada er tydelig.
Iso Rivolta fikk tilnavnet Lele da Pietro Rivolta ville at modellen skulle ha samme navn som hans kone, ett artig trekk. Og eksklusiv det er den. Kun 285 stk Iso Rivolta Lele ble levert i tidsrommet 1969-1974. Vår bil er dermed blant de siste produserte , og bærer byggenummer #221.
Vi har nevnt at den er forførende vakker utvendig, men også innvendig i bilen ser man at dette oser luksus og eleganse. Deilig skinnlukt, utsøkt materialvalg og faktisk riktig så god plass både foran og bak. Formsydde bakseter, midtkonsoll og treverk rundt instrumentene topper følelsen av eksklusiv GT-vogn.
Som med sine andre modeller valgte Iso å la Rivolta få amerikanske muskler og gearkasse. Kanskje var en av grunnene fordi de andre motorprodusentene i Italia ikke var så interessert i å selge sine motorer grunnet egne konkurrerede modeller. De utstyrte de første bilene med Chevrolet motorer på 327 cid, men landet senere på at Ford sin legandariske, og meget velprøvde 351 Cid Cleaveland V8 kledde bilen perfekt. Motoren ga hele 325 hk, og ytelsene var meget imponerende, særlig når vi vet dette var 70-tall.
Å ferdes rundt, og i denne bilen er virkelig en opplevelse. Den oser karma og utstråling, og man tar seg i å reise 4-5 tiår tilbake i tid mens man tenker på hvor ekslusivt dette må ha vært dengang. Bilen starter umiddelbart, og legger seg fint ned på ca 1000 omdreininger med en doven, men potent lyd ut fra de to eksosene bak.
Vel oppe i fart slås man av hvor presis og direkte den er på veien, samtidig som komforten er utsøkt.Milelangt fra litt upresise us-biler fra samme tid er dette virkelig en bil man blir mer og mer glad i å kjøre. Og som nevnt før, lyden fra Cleavelandmotoren er musikk i ørene også oppover i turtallsskalaen.
Bilen er i utrolig flott stand både ut/invendig og teknisk. Karosseriet er meget helt og fint, og lakken veldig nære perfekt.Teknisk fungerer alt fint, motor ble fulloverhalt for ikke mage mil siden, og ingen ulyder, eller lekkasjer er å finne. Også chrome, lister og detaljer er flotte.
Såvidt vi vet er dette eneste Rivolta Lele i landet, og de internasjonale prisene på denne modellen er på full fart oppover (mellom 80-110000 Euro) er modellen i tillegg til å være en herlig GT-vogn, også en solid investering.
Å kjøpe veteranbil hos oss skal være så trygt som mulig, og innebærer også at du får bruke vårt store kontaktnett på folk som kan gamle biler. Karosseri, lakk, interiør, mekanisk og service.
Vi tilbyr også muligheter for helårs/vinterlagring, og vår eller høstkonservering. Biler som selges gjennom RVG er alltid gjennomgått både mekanisk og karosserimessig. Vi ønsker at du som kjøper skal være trygg og fornøyd. Vi tilbyr finansiering gjennom Santander, og gunstig forsikring gjennom IF.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Modell
- Andre
- Modellår
- 1974
- Karosseri
- Coupe
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 254 hk
- Slagvolum
- 5,8 l
- Kilometerstand
- 72 000 km
- Girkasse
- Automat
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Seter
- 4
- Dører
- 2
- Farge
- Blå
- Interiørfarge
- Lys beige skinn
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- BP19618
- Eiere
- 3
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- Air Condition
- Automatgir
- CD-spiller
- Diff.sperre
- El.vinduer
- Farget glass
- Lettmet. felg sommer
- Lettmetallfelger
- Metallic lakk
- Sentrallås
- Servostyring
- Seter i helskinn
- Skinninteriør
- Sommerhjul
- Sportsseter
- Stålbjelker
Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.