Bildegalleri
Inaktiv
BMW 7-serie
750IL V12
1999
330 000 km
Automat
Bensin
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på DP69719Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
BMW 750IL V12 NY PRIS
Særdeles overlegen milsluker med nok av alt du trenger for en lukseriøs og uanstrengt reise. bilen er en IL utgave så det vil si at du har mer enn nok beinplass i baksetet. I baksetet finner man også EL seter med varmefunksjon og manuelle gardiner for sideruter og elektrisk gardin for bakvindu. Er også fotskamler. Hvis man hopper fram i framsetene finner man også EL seter med memory og massasjefunksjon i tillegg til trinnstyrte varmeseter. Det er også varme i rattet (veldig behagelig om vinteren). siden dette er en 750 så har interiøret betydelig mye mer dekket i skinn enn de billigere motorvalgene, f.eks dashbord, dørtrekk osv. Interiørets stand er forholdsvis god i forhold til alder og km.
Bilen er meget godt utstyrt med ting som f.eks regnsensor, S EDC (elektrisk regulerbar hardhet på demperne. Dette er ikke alle som har), Cd veksler, "widescreen" navigasjonsenhet, to sonet klimaanlegg, doble ruter (mye bedre lydisolering av kupe) cruisekontroll, domelys i dørhåndtak, elektrisk bakluke med soft close. og originale xenon lys.
Bilens bensinforbruk: i blandet kjøring ligger den på rundt 1.2-1.3 liter på milen. på langtur drar den seg ned på 0.8-0.9 kan greie 0.7 hvis man er litt overforsiktig. På tomgangskjøring ligger den på 3.9 liter på milen.
Dette forbruket er kun etter hvilken kjørestil man har og hvis man kjører som en villmann vil den tømme tanken fort.
Bilen bruker olje men det er veldig veldig veldig lite. ca 2dl per 1000km
Bilens motor er sprek og fin med sine 326 hestekrefter og 490NM
tomgangen ligger på ca 400 rpm og på normal kjøring ligger den nesten alltid på rundt 800-1000 rpm.
Bilen har hatt service for ca. 5 måneder/5.000km siden der olje, oljefilter og luftfilter. Bensinfilter ble byttet for noen dager siden. Girkassen er også flushet og nytt filter er satt inn.
Under bilen er det ingen rust, men i karosseri begynner det å komme litt bobler på et par steder (ikke voldsomt). Bilen blir kontrollert ca 1 gang i måneden hvis ikke oftere (jobber på verksted). en fremre bære-arm er byttet i tillegg til et stabilisator-stag i bakstilling. Alle fjærene er byttet (original OEM). Bremsevæske ble byttet nylig. bremseklosser byttes senere denne uken. bilen har to batterier og byttet det ene her om dagen. Bilen står på vinterhjul nå, helt greit med mønster foran og bak (litt kast i fremhjul, merkes i over 100kmt ca. Sommerhjulene ble kjøpt ny og har godkjente dimensjoner, men er ikke skrevet i vognkort. Kamakselsensor ble nylig byttet. hydraulikkrør til de bakre støtdemperne er byttet (kobber).
Negativt med bilen: bilen er dessverre ikke strøken. Den har et vedvarende girkasse problem som har sine gode og dårlige dager. BILEN FUNGERER. Girkassen har problemer på et par sensorer som gjør at den noen ganger kan gå i nødmodus eller gjøre at motoren stopper (disse tingene skjer nesten kun når bilen nettopp er startet eller en sjelden gang) problemet er sensorene som måler hastigheten på noen av girene og noen ganger måler de feil og da vil ikke kassen å legge inn det korrekte giret. Når den er i nødmodus er den låst i 4. eller 5. gir. Det er ikke sånn at det smeller i girkassen. Motoren kan gå ujevnt når den nettopp er startet og er iskald. Motoren kan og noen ganger gå på 11 sylindre, virker det som, men da er det bare å ta av og på motoren så går den alltid på 12. Det er en smule slakk i øvre bærearmsforingene bak. Noe slakk i styring (dette er vanlig da det er styresnekke på disse). Musikkanlegg kan henge seg opp noen ganger. Bilen har litt strømlekkasje. Lakken har en del skavanker og små riper her og der, men selve lakken i seg seg er helt grei.
Bilen er fullt brukbar og brukes hver dag.
Bilen selges da jeg er lærling og har rett og slett ikke råd til å kjøre rundt i et sånt cruise-skip.
Pris er diskuterbar men ikke skambud
Ring etter fire, sms går alltid an, email kan være litt ymse.
Særdeles overlegen milsluker med nok av alt du trenger for en lukseriøs og uanstrengt reise. bilen er en IL utgave så det vil si at du har mer enn nok beinplass i baksetet. I baksetet finner man også EL seter med varmefunksjon og manuelle gardiner for sideruter og elektrisk gardin for bakvindu. Er også fotskamler. Hvis man hopper fram i framsetene finner man også EL seter med memory og massasjefunksjon i tillegg til trinnstyrte varmeseter. Det er også varme i rattet (veldig behagelig om vinteren). siden dette er en 750 så har interiøret betydelig mye mer dekket i skinn enn de billigere motorvalgene, f.eks dashbord, dørtrekk osv. Interiørets stand er forholdsvis god i forhold til alder og km.
Bilen er meget godt utstyrt med ting som f.eks regnsensor, S EDC (elektrisk regulerbar hardhet på demperne. Dette er ikke alle som har), Cd veksler, "widescreen" navigasjonsenhet, to sonet klimaanlegg, doble ruter (mye bedre lydisolering av kupe) cruisekontroll, domelys i dørhåndtak, elektrisk bakluke med soft close. og originale xenon lys.
Bilens bensinforbruk: i blandet kjøring ligger den på rundt 1.2-1.3 liter på milen. på langtur drar den seg ned på 0.8-0.9 kan greie 0.7 hvis man er litt overforsiktig. På tomgangskjøring ligger den på 3.9 liter på milen.
Dette forbruket er kun etter hvilken kjørestil man har og hvis man kjører som en villmann vil den tømme tanken fort.
Bilen bruker olje men det er veldig veldig veldig lite. ca 2dl per 1000km
Bilens motor er sprek og fin med sine 326 hestekrefter og 490NM
tomgangen ligger på ca 400 rpm og på normal kjøring ligger den nesten alltid på rundt 800-1000 rpm.
Bilen har hatt service for ca. 5 måneder/5.000km siden der olje, oljefilter og luftfilter. Bensinfilter ble byttet for noen dager siden. Girkassen er også flushet og nytt filter er satt inn.
Under bilen er det ingen rust, men i karosseri begynner det å komme litt bobler på et par steder (ikke voldsomt). Bilen blir kontrollert ca 1 gang i måneden hvis ikke oftere (jobber på verksted). en fremre bære-arm er byttet i tillegg til et stabilisator-stag i bakstilling. Alle fjærene er byttet (original OEM). Bremsevæske ble byttet nylig. bremseklosser byttes senere denne uken. bilen har to batterier og byttet det ene her om dagen. Bilen står på vinterhjul nå, helt greit med mønster foran og bak (litt kast i fremhjul, merkes i over 100kmt ca. Sommerhjulene ble kjøpt ny og har godkjente dimensjoner, men er ikke skrevet i vognkort. Kamakselsensor ble nylig byttet. hydraulikkrør til de bakre støtdemperne er byttet (kobber).
Negativt med bilen: bilen er dessverre ikke strøken. Den har et vedvarende girkasse problem som har sine gode og dårlige dager. BILEN FUNGERER. Girkassen har problemer på et par sensorer som gjør at den noen ganger kan gå i nødmodus eller gjøre at motoren stopper (disse tingene skjer nesten kun når bilen nettopp er startet eller en sjelden gang) problemet er sensorene som måler hastigheten på noen av girene og noen ganger måler de feil og da vil ikke kassen å legge inn det korrekte giret. Når den er i nødmodus er den låst i 4. eller 5. gir. Det er ikke sånn at det smeller i girkassen. Motoren kan gå ujevnt når den nettopp er startet og er iskald. Motoren kan og noen ganger gå på 11 sylindre, virker det som, men da er det bare å ta av og på motoren så går den alltid på 12. Det er en smule slakk i øvre bærearmsforingene bak. Noe slakk i styring (dette er vanlig da det er styresnekke på disse). Musikkanlegg kan henge seg opp noen ganger. Bilen har litt strømlekkasje. Lakken har en del skavanker og små riper her og der, men selve lakken i seg seg er helt grei.
Bilen er fullt brukbar og brukes hver dag.
Bilen selges da jeg er lærling og har rett og slett ikke råd til å kjøre rundt i et sånt cruise-skip.
Pris er diskuterbar men ikke skambud
Ring etter fire, sms går alltid an, email kan være litt ymse.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 594 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 67 406 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- BMW
- Modell
- 7-serie
- Modellår
- 1999
- Karosseri
- Sedan
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 326 hk
- Slagvolum
- 5,4 l
- Kilometerstand
- 330 000 km
- Girkasse
- Automat
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Vekt
- 1 995 kg
- Seter
- 5
- Dører
- 4
- Størrelse på bagasjerom
- 500 l
- Farge
- Sølv
- Interiørfarge
- grå
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- DP69719
- Chassis nr. (VIN)
- WBAGJ01020DG50547
- 1. gang registrert
- 30.3.2015
- Eiere
- 4
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- ABS-bremser
- Air Condition
- Airbag foran
- Alarm
- Antiskrens
- Antispinn
- CD-spiller
- Cruisekontroll
- El.vinduer
- Elektrisk sete m. memory
- Elektrisk sete u. memory
- Elektriske speil
- Hengerfeste, avtagbart/svingbart
- Kassettspiller
- Kjørecomputer
- Klimaanlegg
- Lettmet. felg sommer
- Lettmet. felg vinter
- Metallic lakk
- Midtarmlene
- Multifunksjonsratt
- Navigasjonssystem
- Nivåregulering
- Oppvarmede seter
- Original telefon
- Parkeringsensor bak
- Parkeringsensor foran
- Radio FM
- Regnsensor
- Sentrallås
- Servostyring
- Seter i helskinn
- Sideairbager
- Soltak/glasstak
- Sommerhjul
- Startsperre
- Vinterhjul
- Xenonlys
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.