Bildegalleri
Inaktiv
Turseiler / Havseile
SUPER KLASSIKER!!!
1965
42 fot
Innenbords
8
Pris
640 000 kr
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innGratis kjøpekontrakt
- Ferdig utfylt kontrakt
- Digital signering med BankID
- 1 måned gratis båtforsikring
Nyttige lenker
Sjekk småbåtregisteretForsikre båten din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Verftsbygget 42`VAN DER STADT konstruksjon.
Bygg nr 7, Ottar G.Larsen, Østfold. NIS-registrert som S/Y MOBETO.
Opprinnelig bygget som yawl i mahogny på eik.
Interiør og kahytt er gedigent håndarbeid i teak.
I utgangspunktet en one-off, men et søsterskip finnes visstnok i Danmark.
En nydelig seiler og helt spesiell turbåt med både affeksjonsverdi og fremtidig samlerverdi.
Flott bobåt for en eller to, -stort sett kontinuerlig bebodd etter 1999.
Havseiler; bygd med tanke på deltagelse Bergen-Shetland.Klar for havseials med mindre oppgraderinger. Båten har hatt tilhold i Oslo /Oslofjordområdet fra midten av 80-tallet. Flyttet til Lofoten sommeren 2004, til Sunnmøre sommer 2006. Konservativt seilt i turøyemed.Bør absolutt sees!
Båten SKAL selges grunnet huskjøp og flytting. Seriøse bud ønskes.
Se ellers hjemmeside; http://www.mobeto.no
Bygg nr 7, Ottar G.Larsen, Østfold. NIS-registrert som S/Y MOBETO.
Opprinnelig bygget som yawl i mahogny på eik.
Interiør og kahytt er gedigent håndarbeid i teak.
I utgangspunktet en one-off, men et søsterskip finnes visstnok i Danmark.
En nydelig seiler og helt spesiell turbåt med både affeksjonsverdi og fremtidig samlerverdi.
Flott bobåt for en eller to, -stort sett kontinuerlig bebodd etter 1999.
Havseiler; bygd med tanke på deltagelse Bergen-Shetland.Klar for havseials med mindre oppgraderinger. Båten har hatt tilhold i Oslo /Oslofjordområdet fra midten av 80-tallet. Flyttet til Lofoten sommeren 2004, til Sunnmøre sommer 2006. Konservativt seilt i turøyemed.Bør absolutt sees!
Båten SKAL selges grunnet huskjøp og flytting. Seriøse bud ønskes.
Se ellers hjemmeside; http://www.mobeto.no
Spesifikasjoner
- Tilstand
- Brukt
- Merke
- Andre
- Modell
- Turseiler / Havseile
- Modellår
- 1965
- Type
- Seilbåt/Motorseiler
- Drivstoff
- Diesel
- Motorstørrelse
- 30.0 hk
- Motorfabrikant
- Yanmar GM30
- Type motor
- Innenbords
- Topphastighet
- 7 knop
- Lystall
- 1.14
- Byggemateriale
- Tre
- Vekt
- 105 000 kg
- Lengde i fot
- 42 fot
- Lengde i cm
- 1 280 cm
- Dybde
- 200 cm
- Bredde
- 329 cm
- Sitteplasser
- 8
- Soveplasser
- 7
- Farge
- Kvit
- Registreringsnummer
- LK 6807
Utstyr
Soebstad seil;
-Genoa 3
-Fullspilet storseil
-Lettvindsgenoa 1
-Genaker
-Hviteloksert rigg fra Sølden 1995
Motor;
-YanmarGM30, 1986
-Dieseltank 130 liter
-Ny toppakning og skifte av alle slanger 2005
-Gir med drev av Z-type, justert og overhalt 2005 (samlet ca kr 38000)
Stort restaureringsarbeid i 1995;
-Nytt overbygg, ny rigg og seilplan (sloop)
-Skrog behandlet av proff. billakkverksted. (Resultat; En av Norges tetteste trebåter?!)
-Årlig sliping og lakkbehandlet i etterkant
-Påkostet ca 260 000,- etter 1999 (Liste kan presenteres)
Annet utstyr;
-VHF
-B&G instrumenter(vind,dybde,fart,GPS)
-Kartplotter Autohelm
-Autopilot
-Kraftig Furuno radar(24 mil)
-Hydraulistisk styring(1995)
-Nødpeilesender
-Redningsflåte til 6
-Zodiak med årer
-Newport dieselovn
-Gasskomfyr 2 bluss+stekeovn
-Varmluftsviftesystem fra motorrom
-CD/radio, med høyttalere ute og inne
-Stort integrert kjøleskap m kompressor (1999)
-Varmt og kaldt vann i bysse og bad
-Blake "stilriktig" toalett
-110 l vanntank (1999)
-Stilriktig sprayhood og kalesje fra Lyngør seilm.verksted
-6 Lewmar bronsevinsjer, + 2 genakervinsjer
-2 "Dorade-boks" ventiler
-Fendere, fenderstrømper og fenderskjørt
-Heldekkende skreddersydd vinterpressenning
-Bomstativ i teak
-Lofrans 1500W ankervinsj
-Reservetanker vann og diesel
-Mye høykvalitets fortøyningsutstyr i dimensjon 22-32 mm
-4 kvadrat landstrømkabel(32m)
-2 propanflasker a`3 liter
-Div flyteutstyr og drakter
-Autmatisk lensepumpe + manuell punpe(whale)
-Genoa 3
-Fullspilet storseil
-Lettvindsgenoa 1
-Genaker
-Hviteloksert rigg fra Sølden 1995
Motor;
-YanmarGM30, 1986
-Dieseltank 130 liter
-Ny toppakning og skifte av alle slanger 2005
-Gir med drev av Z-type, justert og overhalt 2005 (samlet ca kr 38000)
Stort restaureringsarbeid i 1995;
-Nytt overbygg, ny rigg og seilplan (sloop)
-Skrog behandlet av proff. billakkverksted. (Resultat; En av Norges tetteste trebåter?!)
-Årlig sliping og lakkbehandlet i etterkant
-Påkostet ca 260 000,- etter 1999 (Liste kan presenteres)
Annet utstyr;
-VHF
-B&G instrumenter(vind,dybde,fart,GPS)
-Kartplotter Autohelm
-Autopilot
-Kraftig Furuno radar(24 mil)
-Hydraulistisk styring(1995)
-Nødpeilesender
-Redningsflåte til 6
-Zodiak med årer
-Newport dieselovn
-Gasskomfyr 2 bluss+stekeovn
-Varmluftsviftesystem fra motorrom
-CD/radio, med høyttalere ute og inne
-Stort integrert kjøleskap m kompressor (1999)
-Varmt og kaldt vann i bysse og bad
-Blake "stilriktig" toalett
-110 l vanntank (1999)
-Stilriktig sprayhood og kalesje fra Lyngør seilm.verksted
-6 Lewmar bronsevinsjer, + 2 genakervinsjer
-2 "Dorade-boks" ventiler
-Fendere, fenderstrømper og fenderskjørt
-Heldekkende skreddersydd vinterpressenning
-Bomstativ i teak
-Lofrans 1500W ankervinsj
-Reservetanker vann og diesel
-Mye høykvalitets fortøyningsutstyr i dimensjon 22-32 mm
-4 kvadrat landstrømkabel(32m)
-2 propanflasker a`3 liter
-Div flyteutstyr og drakter
-Autmatisk lensepumpe + manuell punpe(whale)
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.