Bildegalleri
Audi 80
80 Quattro 4WS 2,2 turbo 20v
1984
100 km
Manuell
Bensin
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på DD86561Eff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Bilen er bygd av noen av Norges fremste bilbyggere, dette er en spesiell og morsom banebil med 4-hjuls styring og turbo-femmer.
Bilen er opprinnelig bygget av silverquattro og var ferdig vinteren 09/10, da med 4-hjuls styring som har vist seg å være svært effektivt og underholdende på vinteren.
Mer info om byggingen: https://silverquattro.com/tildligere-prosjekt/audi-80-quattro-4ws/
Etter dette er følgende gjort med den:
2015: original 01E 6-trinns kasse sendes til SQS Racing for ombygging og overhaling, 3-6 gir er byttet og totalt er teoretisk hastighet neddrevet ca 60 km/t. Teoretisk toppfart blir da ca 210 km/t. (Verdi kasse ca 60 000) Ny 6-puck KEP sinterclutch settes også i.
2016 - 2019: toppaktning ryker og motor tas ut for overhaling. Madness Power bygger opp igjen motor med alt av lager, pakninger, tetninger, H-råder og smidde stempler og bygges for å tåle 750 hk. Motor settes på plass med ny Sachs 707 trykkplate. Bilen kjøres til Custom Parts - Service i Sverige som bygger inn rustfritt grenrør og downpipe samt leverer ny turbo (Precision 60/62 gen 2 kulelager med 0,64 eksoshus) og 66mm wastegate. Bilen kjøres til RFS Performance for nytt ledningnett og installering av Maxx ECU Race datasprut. Vannavkjølt intercooler sammen med tilpasset 3B innsug og motor gir 440 hjulhester og 600 nm på E100.
Motor er bremset med flexfuelsensor fra E100 til ca E65 slik at bilen fint kan brukes på vinteren.
Sparco brannslukker med 4 dyser i motor og 1 innenfor torpedoveggen. Accusump på ca 2 liter plassert bak passasjersete.
Da bilen ble bygd ble den syreduppet og er derfor fri for rust. Karosseriet er grunnet med 2k epoxy, kittet opp i skjøtene, steinsprutbeskyttet i hjulhusene og lakkert under, innvendig og utvendig. Breddet med Golf 1 hjulbuer foran og bak. Bakskjermer ble lakkert på nytt i 2014 etter at den originale lakken sprakk og løsnet under listene til sidevinduene. Front (framskjermer, panser og frontspoiler) er lakkert på nytt i 2016 etter noen små lakkskader/slitasjer.
Understellet er pulverlakkert og alle foringer, kuler, uniballs og ledd er byttet. Akselavstanden er økt med 60 mm totalt, 40mm foran og 20 mm bak. Det er brukt 4 stk 5-bolt S2 forhjulsspindler for å få store drivknuter også bak, dette fører til at styringen/spissingen må gjøres via fjærbenet og ikke via spindelen.
På sommeren er det brukt H&R justerbare fjærben mens på vinteren byttes det til originale S2 fjærer fra urq 20v og gule Koni. For å få bukt med den tunge fronten som er velkjent for Audi med femmer er det montert sving på alle fire hjul - med justerbart utslag på bakhjulene. Denne bilen lider ikke av understyring, hvis det merkes er det bare å svinge litt mer så hjelper bakhjulene med å få bakenden ut, dette er utrolig effektivt på vinterføre.
Bakhjulsstyring kan kobles ut og låses, dette er gjort nå når det kjøres med slicks for at bilen blir mer stødig ut av sving og i høy hastighet.
Bremsene foran er Porsche 993 turbo calipere med 332 mm skiver, bak er det urq20v calipere og 286mm skiver.
Interiøret er Recaro forseter, dørtrekk og baksete er trukket med originalt Recaro stoff. Det er skrudd aluminiums helbur fra Audi Sport - gamle gruppe A og firepunkts belter.
Det er med ett sett 9x17" sommerhjul - slicks og ett sett 16" med "nye" BF /Michelin 7mm ispigg (2 stk er kun testkjørt i ca 1 km og er tilnærmet ubrukt, 2 stk har gått noen få runder på isbane. Alle fire er ca 3 år gamle). Bildene som viser bilen på isbane er med de gamle ishjulene, disse følger ikke med (er oppbrukt).
Original 01E girkasse og diverse andre deler kan også følge med mot pristillegg.
Bilen har for det meste gått på bane de siste årene og fremstår som meget pen og får mye oppmerksomhet på alle typer treff.
Bilen har kun gått på ett treff nå i sommer etter motorbyggingen.
Lukket biltralle (BK-hengeren) med to sett hjul kan også selges med.
Med forbehold om feil i annonsen.
Obs: YouTube-filmen i annonsen er fra 2012 og er før motor, gir, dekk, datasprut osv er byttet.
Søkeord:
Gatebil isbil banebil motorsport rally
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Audi
- Modell
- 80
- Modellår
- 1984
- Karosseri
- Sedan
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 530 hk
- Slagvolum
- 2,2 l
- Kilometerstand
- 100 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Hjuldriftnavn
- Quattro
- Vekt
- 1 230 kg
- Seter
- 5
- Farge
- Rød
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- DD86561
- Chassis nr. (VIN)
- WAUZZZ85ZEA029183
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Kjøretøyets serviceprogram er fulgt. Det er tatt servicer på kjøretøyet i henhold til fabrikkens retningslinjer.
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.