

4.6 V8 Touring. LCI/Facelift
2001
202 230 km
Automat
Bensin
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innForsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Sjelden mulighet; denne Alpinaen kom til Norge da den kun var et par måneder gammel og vært i Norge siden den gangen (Mars 2001). Bilen ble utlevert fra Alpina-fabrikken den 29. november 2000. Det var den andre produserte Alpina B10 V8 Touring facelift.
De fleste Alpina B10 som ble bygd var sedan, kun ca 20% av totalproduksjonen var Touringutgaven, og de fleste av disse var produsert før faceliften. Mao en bil man ikke ser hver dag.
Bilen er helt orginal, det eneste som er skiftet fra leveringsomfanget er at ved restaurering av bilen valgte jeg Alpinastriper i gull i stedet for sølv som den ble utlevert med som ny. Jeg syns gull passer bedre til en bil i svart metallic. Både bil og felger ble renovert med ny lakk i orginalfargene. Bilen har fått solfilm fra B-stolpen og bakover av forrige eier, men kan selvsagt fjernes dersom ny eier ikke ønsker dette.
Bilen har "High Gloss Shadowline" både innvendig og utvendig. I tillegg har bilen også antrasitt taktrekk.
Bilen er forøvrig velutstyrt med det meste som fantes tilgjengelig den gangen, bl.a. elektriske sportsseter i skinn med minne i svart, soltak i glass, xenon, CD-veksler etc.
Historien til bilen må sies å kunne dokumenteres på en unik måte. Det følger med en bok hvor så og si samtlige tankfyllinger og servicearbeider er oppført noe som gir et unikt innblikk i bilens liv og vedlikehold. I tillegg følger det med både servicebok og mange kvitteringer fra bilens service- og reperasjonshistorikk.
Jeg håper at en entusiast kan få mye glede av denne bilen!
Samtlige 4 orginale nøkler følger med og alle virker. 2 nøkler er med fjernbetjening, men den ene nøkkelen med fjernbetjening virker ikke fjernbetjeningen på, den kan kun brukes manuelt, regner med at den ikke har vært i bruk og dermed at ikke batteriet virker etterhvert.
Bok med fullstendig historikk inklusive tankfyllinger. Instruksjonhefter og servicehefte likeså. I tillegg USB stick med hundrevis av bilder fra restaureringen inklusive sertifikat på jobben, lakkering av bil samt renovering og lakkering av felger.
Prisantydning 339.000,-
Som ny var dette verdens raskeste serieproduserte stasjonsvogn med oppgitt toppfart på 269 km/t.
PS! Jeg setter stor pris på om seriøst interesse melder sin interesse på telefon.
De aller fleste Alpina B10 ble produsert som sedan (kun ca 20% var Touring) og før facelift så denne stasjonsvognen med facelift er meget sjelden.
Motor: 4,6 liter V8 med 347hk/480NM. Toppfart 269 km/t. 0-100 km/t 5,6 sekunder som er 0,6 sekunder raskere enn bilene før facelift. (Se evt https://de.wikipedia.org/wiki/Alpina_B10#Dritte_Generation).
Bildene er tatt for tre år siden da den ble hentet fra restaurasjon: Nye bilder kommer etterhvert eller ved forespørsel.
Notater fra bilens historie:
29/11-2000 Bil utlevert fra Alpinafabrikken
9/3-2001 Første gang registrert i Norge
14/3-2003 Oljeservice, 26.000 KM
17/7-2005 Inspeksjon I, 54.514 KM
13/9-2005 BMW rustgaranti; panser og dører, 55.667 KM
27/9-2007 Oljeservice, 63.902 KM
11/8-2008 Skiftet casterforinger, 72.789 KM
19/1-2009 Oljeservice, 76.747 KM
14/6-2010 Inspeksjon I, 92.410 KM
22/7-2011 Inspeksjon II samt automatgirservice, ny kjølepumpe og diverse reimer og stag, AC service osv, 104.355 KM
10/8-2012 Oljeservice, 115.652 KM
4/7-2013 Stabstag skiftet samt oljeservice, 127.547 KM
29/4-2014 Ny vannpumpe samt reimer, 132.501 KM
26/8-2015 Treversforinger bak samt 4 andre foringer i bakhjulsopphenget, 146.885 KM
7/6-2016 Oljeservice, luftfilter osv, 154.624 KM
28/9-2017 Skiftet kamakselsensor m/oljeservice samt coil nr. 2, 163.500 KM
26/6-2019 Inspeksjon I, 167.156 KM
18/7-2019 AC-service med påfylling av gass, 168.742 KM
9/8-2019 Innlevering til karressoriverksted for restaurering samt felger til felgsmed/lakkerer, 172.440 KM
29/6-2020 Hentet bil ferdigrestaurert fra karrosseriverksted, 172.445 KM
24/7-2020 Inspeksjon I med ny spylerpumpe, kjølevæske, bremsevæske osv, 174.773 KM
2/5-2022 Reperasjon av liten skade på kanal ved karosseriverksted (kostet 3.154,- kroner så det var en minimal kometisk skade). Ca 185.000 KM
23/8-2022 Inspeksjon II med nye bremseskiver, klosser og kalippere foran samt klosser bak, 187.936 KM
9/1-2023 Ny kjølepumpe, termostat, multireimer osv, 195.720 KM
17/6-2023 Skiftet hydraulikkslange til styreservo, 202.130 KM
Bilen er meget pen og en nytelse å kjøre. Men naturlig nok ikke å regne som en ny bil.
Noen småting som kjenner til på bilen er: en PDC-sensor er uten funksjon, har en liggende, men ikke skiftet ennå. Samme med en ABS-sensor som kom med feilmelding her om dagen. Dette kan fikses før levering av bilen.
I tillegg fusker CD-veksleren litt innimellom. Vindusviskeren på bakruten er heller ikke i "sync". Dekkene foran bør med fordel skiftes etterhvert. I går oppdaget jeg også at trolig en som har parkert ved siden av meg har laget en irriterende "mikrobulk".
Jeg håper at noen som er like begeistret for denne bilmodellen som jeg er kan få mye glede av bilen i mange år. Bilen er kun kjørt av voksne personer og har alltid blitt varmkjørt og ikke blitt herjet med på noen måte. Så vidt jeg vet har bilen har hatt noen sakder utover det nevnte og ikke vært trimmet eller endret på.
Det tas forbehold om feilskrivinger i annonsen. Alt av papirer og dokumentasjon somm jeg har medfølger bilen ved interesse. Jeg har også lagt inn de fleste tankfyllingene hos Spritmonitor.de. Forbruk over ca 160.000 KM kan dermed bekreftes på 1,31 ltr/mil. på blandet kjøring, det er bykjøring eller småkjøring som trekker opp, motorvei og landevei er svært gunstig for en entusiastbil på nærmere 2 tonn og med V8/347 HK, syns jeg. Se her: https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1050019.html
Bilen blir levert nypolert og stelt.
Vennligst ta kontakt ved seriøs interesse!
I speak English, German (Deutsch), Norwegian, Danish and Swedish
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja. Èn liten "bulk" på ca en cm på førerdør trolig fra en annen bil i parkeringshus (knapt synlig), èn PDC-sensor virker ikke, et par små bagateller, se annonsetekst
Er det gjort større reparasjoner?
Ja. Bilen har fått fjernet de få rustskader som var og blitt nylakkert i orginalfarge på profesjonelt krosseriverksted for 3 år siden
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.