

RWB Første nordiske, 1 av 2 i Norge, 993 RS bremser
1990
159 500 km
Manuell
Bensin
Totalpris
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Porsche har siden start lagd biler med personlighet, kjøreglede og kvalitet til det ypperste. Om du ønsker en Porsche med så mye sjel som mulig, så er en RWB det dette du er ute etter. Her er det ikke bare å sette bilen sin inn for en oppgradering, her er det en mann som har skapt denne utformingen. Mannen som står bak dette heter Akira Nakai og er en japansk biltuner, grunnlegger av Porsche-tuningfirmaet RAUH-Welt BEGRIFF (RWB), som spesialiserer seg på design og installasjon av spesialtilpassede bodykit på klassiske Porsche-modeller.
På slutten av 90-tallet i et lite verksted i Chiba-Ken i Japan vokste RWB seg fra et lite tuning selskap med base i Japan til å bli verdenskjente for sine modifiserte RWB Porscher. Med modifisert frontskjerm, bakskjerm, spoiler, hjulbuer og sideskjørt ser man fort at dette ikke er en vanlig Porsche som kommer trillende ned veien.
Tuningselskaper kan fort gå litt for langt i transformasjonen og drepe bilens sjel, med andre ord, gjøre så mye med bilen at den nesten ikke er gjenkjennelig. Selv om RWB på ingen måte sparer på kruttet, så klarer de likevel å beholde Porsches livsviktige Stuttgart-sjel.
I samarbeid med Nederland RWB Europa og Vianen Refinishing har de fått til et smykke av en RWB Porsche, nemlig RWB Orora! Med godt over 35 års erfaring fra Porsche er John Vianen den eneste som får lov til å holde på med bilen når Akira Nakai holder på å modifisere disse bilene.
Det finnes i dag 3 Porsche RWB i de nordiske strøk. Finland har en og Norge har to. Bilen er en Porsche 964 C 4 fra 1990 og kjøpt fra Porsche Center Son.
Ved siden av den karakteristiske RWB oppgraderingen har bilen fått andre modifikasjoner også. Motor har blitt trimmet i Tyskland hos AP Racing og gikk fra en 269hk til gode 330hk. Eksosanlegget er håndsmidd kun for denne bilen. Recaro bøtteseter er satt inn med fire punkt sele. Limited Edition MOMO ratt "Illest" som kun er 300 eksemplarer av. 993 RS bremser, lette flywheels og RS dører er også blitt montert. I tillegg til GT 2 vingen leveres bilen med Turbo og Ducktail som ekstra. Signatur fra selveste Akira Nakai er håndskrevet på dashbordet.
Kontakt en av våre selgere:
Carl F. Wennersten 976 02 863
Olav Medhus 934 33 100
byMEDHUS skal være en viktig og synlig aktør innenfor premium bil både av nye, nyere og classic biler. Vi har ett stort nettverk for kjøp og salg av biler og vil kunne skaffe deg det du måtte ønske. Vi vil være blant de beste på å selge kommisjonsbiler da vi ikke har noen bindinger eller forpliktelser til andre enn deg! I tillegg vil vi importere det du måtte ønske samt å ta inn biler til lager vi vet du har lyst på. Gjennom mange år har vi hatt mest erfaring i Norge med sportsbil merker som Ferrari, Lamborghini og McLaren. Vi har solgt mye Porsche, Maserati og Bentley gjennom mange år. I tillegg er vi god på Mercedes, BMW, Audi og Land-Rover. Vi er en liten butikk som har mulighet til å snu oss rundt og jobbe med det markedet innenfor premium bil ønsker. Det betyr at du vil finne både bensin, diesel og el bil i vår butikk. Vi ønsker å være øverst på listen din når du skal ha bil. byMEDHUS vil ha en tydelig strategi på å være synlige i sosiale media. Vi tror at du vil synes byMEDHUS med det innholdet vi er som mennesker, utradisjonelt design, opplevelser og konsept er ett friskt pust som forfører deg til å bli kunde hos oss!
- Stay On Four
Vi tar forbehold om utstyrs- skrivefeil i annonsen
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.