Arkivkonsulent
- Arbeidsgiver
- Kongsvinger kommune
- Stillingstittel
- Arkivkonsulent
- Frist
- 06.02.2022
- Ansettelsesform
- Fast
Kongsvinger kommune har en ledig stilling som arkivkonsulent i Dokumentsenteret.
Dokumentsenterets hovedoppgave er å sikre kommunens dokumentasjon etter arkivloven. Utvikling ved digitalisering og effektivisering av saksbehandlings- og dokumentbehandlingsrutiner, og integrasjoner mot fagsystemer er et satsingsområde. Dokumentsenteret har en viktig rolle i kommunens helhetlig arbeid med digitalisering.
Stillingen er i dokumentsenteret som er en del av HR og organisasjonsenheten og har teamleder som nærmeste leder.
Arbeidsoppgaver
- Bidra til digitalisering og utvikling av prosesser og tjenester innen dokumentasjonsforvaltning
- Daglige arkivfunksjoner som postmottak, postfordeling og scanning av post
- Kvalitetskontroll av journalførte dokumenter
- Veiledning og brukerstøtte i bruk av saksarkivsystemet
- Publisering av offentlig journal
- Betjene og forvalte de fysiske og elektroniske arkivene
- Delta i utviklingen av tjenesten i samarbeid med enhetsleder, teamleder og kolleger
Kvalifikasjoner
- Utdanning i arkivfaglige emner
- Erfaring fra arkivarbeid i offentlig forvaltning er ønskelig
- God IT-og systemkompetanse
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper
- Serviceinnstilt, positiv og har gode samarbeidsevner
- Høy arbeidskapasitet, ansvarsbevisst og pålitelig
- Gode kommunikasjonsevner
- Opptrer respektfullt og er bevisst på egen innvirkning på arbeidsmiljøet
Personlig egnethet vektlegges særskilt
Vi tilbyr
- Relevant kompetanseutvikling
- Lønn etter relevante kvalifikasjoner og gjeldende avtaleverk
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke.
Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.
Vi gjør oppmerksom på at mailutvekslingen mellom deg og kommunen kan havne i søppelpost/spam/trash. Dersom du ikke mottar mail med bekreftelse på mottatt søknad kan dette være årsaken. Avsenderadressen vil være @webcruitermail.no.
Om arbeidsgiveren
Kongsvinger kommune ligger i Norges grønne hjerte med småbyens kvaliteter. Vi har et rikt idretts- og kulturliv og jobber for å videreutvikle et levende og urbant sentrum og et næringsliv i vekst. Mangfold, inkludering og livsmestring er også viktige elementer i vår strategi for å være en attraktiv kommune.
- Sektor
- Offentlig
- Sted
- Rådhusplassen 3, 2212 Kongsvinger
- Bransje
- Arkiv og bibliotek
- Stillingsfunksjon
- Arkivar og bibliotekar,
- Kontor og administrasjon,
- Kundeservice
Nøkkelord
Arkiv,, arkivmedarbeider,, dokumentbehandling,, journalføring,, kvalitetssikring
Spørsmål om stillingen
- Kontaktperson
- Mette Anderssen
- Stillingstittel
- HR- og organisasjonssjef
- Telefon
- 92 65 61 75
- Kontaktperson
- Lena S. Sørli
- Stillingstittel
- Arkivleder/Teamleder dokumentsenteret
- Telefon
- 97 65 60 14
Rådhusplassen 3, 2212 Kongsvinger