Utløpt

Assisterende rektor Glommasvingen skole

Arbeidsgiver
Sør-Odal kommune
Stillingstittel
Assisterende rektor Glommasvingen skole
Frist
01.02.2022
Ansettelsesform
Fast

Er du genuint opptatt av hvert enkelt barns faglige- og sosiale utvikling? Har du evne og vilje til å lede viktige omstillingsprosesser?

Er du en lagspiller som ønsker å videreutvikle skolens profesjonelle fellesskap sammen med andre?

Da er vi på jakt etter deg!

 

Vi søker etter en assisterende rektor som kan styrke det helhetlige læringsløpet i tett samarbeid med andre tjenesteområder i kommunen. Formålet er å skape et godt læringsmiljø og bidra til økt læringsutbytte for elevene i Sør-Odal kommune.

 

Glommasvingen skole ligger på Skarnes og er en felles skole for 1.-10.trinn. Skolen ble åpnet høsten 2019, og er et nybygg med svært gode og moderne fasiliteter for ansatte og elever. Skolen har plass til 900 elever i tillegg til tilrettelagt avdeling og øvrige elevtjenester. SFO har plass til 360 elever. Skolen har i overkant av 100 ansatte, og ledergruppen består av rektor, assisterende rektor og fire avdelingsledere.

 

Skoleeier har en visjon om at "Skolen i Sør-Odal er en god læringsarena som skaper trygghet og gode selvbilder. Elevene skal opparbeide seg faglig og sosial kompetanse som gir samme forutsetninger for videre skolegang, yrkesdeltagelse og god helse som barn og unge i resten av landet" 


Arbeidsoppgaver

Assisterende rektor skal sammen med rektor:

  • Lede og utvikle skolen i tråd med opplæringsloven, læreplanverket og kommunens utviklingsområder innenfor oppvekst.
  • Lede det pedagogiske utviklingsarbeidet for å sikre elevenes læringsutbytte og læringsmiljø
  • Lede og utvikle skolens ansatte slik at organisasjonskulturen preges av motivasjon, endringsvilje og
  • samarbeid i et profesjonelt læringsfellesskap.
  • Lede arbeidet med å utvikle et godt skole/hjem-samarbeid.
  • Ha ansvar for deltagelse i, og god kontakt med utviklings- og forskningsmiljøer på opplæringsområdet. Ta med ny kunnskap inn til egen organisasjon og formidle/anvende dette i endrings- og omstillingsprosesser internt.
  • Lede og videreutvikle skolens SFO – tilbud.
  • Lede og videreutvikle tverrfaglig og tverrsektorielt samarbeid med interne og eksterne tjenester, først og fremst PPT, barnevern, og helsestasjon inkludert psykologtjeneste, men også tjenester fra andre sektorer der det er nødvendig.
  • Arbeide for åpenhet i organisasjonen og involvere ansatte, tillitsvalgte, foreldre og ulike
  • samarbeidsparter i endrings og omstillingsprosesser.
  • Ha ansvar for god økonomistyring. Delta i budsjettarbeid og rapportere regelmessig til kommunalsjef.
  • Samarbeide med aktører i lokalsamfunnet og være en god omdømmebygger.
  • Være delaktig i kommunens satsing på folkehelsearbeid.

 

Kvalifikasjoner

  • Krav om ledererfaring fra undervisningsorganisasjon(er), primært grunnskolen.
  • Krav om undervisningserfaring fra grunnskolen.
  • Ønskelig med videreutdanning innenfor skoleledelse ellers må dette tilegnes kort tid etter tiltredelse
  • Ønskelig med kompetanse innenfor tilpasset opplæring og spesialpedagogikk.
  • Erfaring og gode referanser som personalleder.
  • Erfaring fra omstillings- og endringsprosesser som prosessleder.
  • Erfaring fra eller god kjennskap til forskning/utvikling innen opplæringsområdet.
  • Erfaring med budsjettarbeid/økonomistyring.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt


Personlige egenskaper

  • Trygg, tydelig og synlig som leder.
  • Ambisiøs og stor arbeidskapasitet.
  • Motivator med gode samarbeidsevner.
  • Beslutningsdyktig og med gjennomføringsevne.
  • Engasjert, kontaktskapende og en god relasjonsbygger.
  • Gode strategiske egenskaper.
  • Omdømmebygger som vil representere Glommasvingen skole og Sør-Odal kommune på en god måte.
  • Sterk egen integritet.
  • Godt humør.


Vi tilbyr

  • En spennende og krevende lederstilling med gode muligheter til å påvirke utviklingen i Sør-Odal
  • kommune og kommunens tjenestetilbud.
  • Du får lede kompetente medarbeidere, og blir gitt muligheter for selvutvikling i et arbeidsmiljø der vi
  • jobber sammen for å skape de beste tjenester for framtiden. Skoleeier er tett på og vil støtte rektor og
  • skolens ledelse i videreutvikling av skolen.
  • Vi har lederavtaler som gjenspeiler stillingens ansvar, og vi tilbyr kommunale vilkår, herunder gode
  • personforsikringer og gunstige pensjonsordning gjennom KLP.
  • Lønn etter avtale.

  

Om arbeidsgiveren

Sør-Odal kommune med sine 7.900 innbyggere og kommunesenteret Skarnes, ligger sentralt på Østlandsområdet. Her er det åpent, rolig og landlig, samtidig som det pulserende bylivet i hovedstaden bare er en time unna. I Sør-Odal står vi sammen for å gjøre kommunen til et godt sted å bo, jobbe og utvikle seg.
Vi har folkehelse som et satsingsområde der kommunen legger til rette for å fremme befolkningens helse og trivsel. Sør-Odal kommune er en framtidsrettet kommune for medarbeidere som er stolt av å yte sitt beste for innbyggerne hver eneste dag. Vi har en kultur for kontinuerlig forbedring der vi ser helhet, og deler kompetanse. Sør-Odal kommune har et brukerfokus der brukermedvirkning er en viktig del av utforming av våre tjenester.

Nettverk
Facebook
Sektor
Offentlig
Lederkategori
Leder
Sted
Øgardsvegen 2, 2100 Skarnes
Bransje
Barn, skole og undervisning,
Offentlig administrasjon
Stillingsfunksjon
Ledelse,
Undervisning og pedagogikk

Nøkkelord

rektor, skole, barne- og ungdomsskole, ledelse

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Therese Peeters
Stillingstittel
Rektor
Mobil
94 13 38 04
Kontaktperson
Denis Aggrey
Stillingstittel
Kommunalsjef Barn og unge
Mobil
95 11 60 88
Følg firma
85 følger dette firmaet

Øgardsvegen 2, 2100 Skarnes

Annonseinformasjon

FINN-kode 245287901
Sist endret 1. mar. 2022 13:28

Rapporter annonse