Bildegalleri
Må inn i nettbutikken for priser
(1/117)
Mix av; antikk sølvskje mrk 1746, G.G. hos D-A før 1900, og Henrik Møller
Til salgs
Beskrivelse
Besøk gjerne vår nettbutikk, ved å trykke "Kjøp i nettbutikk"!
Det er der prisene er, og salget skjer fra.
Vi har flere spennende objekter i nettbutikken!
Vi har ingen fysisk butikk, kun en liten nettbutikk. Vi har beskjedent med varer, og er relativt nyetablerte. Men vi prøver å være tilgjengelige, og her kan du hente varen fra morgen til kveld, så sant vi er hjemme. Har vi det inne, så selger vi gjerne til deg!
---
Dette er samleobjekter, sjeldent sølv, sølv skje, barokk skje stemplet 1746, og IW, norsk. En sølvskje, produsert hos David-Andersen 1900, eller før, eksportert til England. To kerubskjeer fra D-A, også før 1900 og Gustav Gaudernack design. Og tre bestikk deler fra selveste Henrik Møller..
Dette har vi i denne annonsen, mens det selges i nettbutikken
1. Antikk barokkskje mrk 1746, antagelig en hyllest til den nye kongen kong Fredrik V
2. Antikk kerubskje, produsert hos D-A 1900 eller noe før, eksport til Birmingham, England
3. Henrik Møller domkirkehode sukkerskje i 830 sølv, rikt dekorert
4. Henrik Møller serveringsgaffel, domkirkehode, domkirkesølv 22,2 cm lang / Solgt
5. Henrik Møller smørkniv - særegen rikt mønstret Trondhjems design
6 og 7. Gustav Gaudernack hos D-A, to stk forgylte kerub skje, ca 17 cm selges sammen
Nr 1. Antikk barokkskje stemplet tre ganger med et mestermerke og årstallet 1746 på baksiden av skaftet. Nydelig siselert mønster på baksiden av skjebladet, hvor det står 1746 for 4. gang. Mestermerket er vanskelig å se og tolke, men fremsiden av skaftet ser ut til å pryde en kongelig skikkelse på toppen. Og kan det da være en hyllest til kong Fredrik V (1723-1766), som akkurat startet sin regjeringstid i 1746. Han var konge både for Danmark og Norge fra 1746 til sin død i 1766.
Noe pompøs bilde av den nye kongen. Men etter det historien sier, så levde han også et noe utsvevende liv, med vin piker og sang..
Flott siselert mønster på skaftet i front, med nærmest rosemalt dekor, rankedekor og flott prydmønster.
Ingen gravering på skjeen, som nok er en form for serveringsskje. Måler ca 18 cm med et skjeblad som er ca 6,6 cm på det bredeste.
Skjeen veier ca 46 gram.
2. Antikk kerubskje, produsert hos David-Andersen 1900 eller noe før. Skjeen er eksportert til England, og de har stemplet skjeen med sine stempler på baksiden av skjebladet. Ankeret for at skjeen er importert til byen Birmingham, løven for at skjeen er i 925 sølv, sterlingsølv, a er årstallet 1900 og F i en slik sirkel betyr at det er en import. Og skjeen har naturligvis noen stempler til. Godt stemplet på baksiden av skaftet, litt inn i sølvet; "NORWAY" og tangstempelet fra David-Andersen, som de bruktei tiden fra 1888 til 1925. Siden stemplingen fra England sier skjeen er fra 1900 eller før (imoportert 1900), så kan skjeen ha blitt designet av Gustav Gaudernack.
Se bilder fra katalog fra 1900 av G.G design fra D-A, sammenlignet med denne kerbu skjeen. Katalogen er kun et utdrag fra G.G design hos David-Andersen, og man ser godt likheten..
Denne skjeen måler ca 16,8 cm, er ca 6 cm på det bredeste, og veier ca 57 gram.
Og ligner mye på en annen kerub skje vi har i en annen annonse. Se annonsen;
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=255559964
Så her var det en del historie..
Nr 3 4 og 5. Henrik Møller
sukkerskje, anretningsgaffel og smørkniv.
Låner informasjon fra:
http://nmf.nu/museum/funn/gjenstander/knapper/portrettknapp-2/
Henrik Bertram Møller (1858-1937) er blant dragestilens fremste representanter i norsk gullsmedkunst. Hans arbeider var svært populære så vel i Trondheim som blant rike kunder og kongelige rundt om i verden. Møller var fjerde generasjon av en gullsmedfamilie, som slo rot i Trondheim 1770. Etter 1 1/2 år til sjøs i 14-årsalderen begynte han som gullsmedlærling på morens verksted (Jacob A. Møllers Enke). Svenneprøven tok han i København 1879. I slutten av 1870-årene lærte Møller korpusarbeid og siselering hos Bernhard Hertz i København; om kveldene studerte han modellering, tegning osv. på kunstakademiet. Fra København drog han til Wien for å lære mer, og han var også i New York i 1 1/2 år før han 1884 slo seg ned for godt i Trondheim. 1890 tok han borgerskap som sølvarbeider, siselør og modellør.
Helt frem til 1930-årene var Møllers arbeider preget av den romantiske fortidsbegeistringen i dragestilen fra slutten av 1800-tallet. På grunnlag av egne tegninger skapte han fantasifulle arbeider med drager og andre fabeldyr, kompakt ranke- og dyreornamentikk, motiver inspirert av norrøn mytologi og sagalitteratur, stavkirkene og Nidarosdomen. Ifølge Møller symboliserte dragene kampen mot det onde. Motivrikdommen ble fulgt opp av en fremragende håndtverksmessige utførelse.
De første årene hadde Møller egne montre i morens butikk i Dronningens gate 28. Fra 1892 holdt han til i nr. 16 i samme gate. Butikkfasaden ble prydet med fantastiske friser og stolper skåret av Anders Lie etter Møllers tegninger; gården med den romantiske fasaden ble revet 1954. Familien Møller har under ulike navn og eierforhold drevet denne forretningen og fra 1911 også gullsmedbutikken med ny rokokko fasade i Munkegata 3, like nedenfor Nidarosdomen.
Fra Møllers verksted gikk en lang rekke arbeider til velstående turister og andre kunder i storhetstiden før den første verdenskrig. I kundekretsen fantes bl.a. hertugen av Hamilton, Andrew Carnegie, dronning Wilhelmina av Nederland, og kong Chulalongkorn av Siam. Blant de største arbeidene var en 1 m høy og 20 kg tung bordoppsats med drager og motiver fra Hyllestadportalen, kjøpt av Carl Neufeldt i Wien 1897.
Henrik B. Møller hadde også en rekke verv i håndverksorganisasjonene og var medlem av flere offentlige kommisjoner. Han mottok Kongens fortjenstmedalje i gull 1922 og ble æresmedlem av Norges Gullsmedforbund 1932.
Nr 3. Henrik Møller domkirkehode sukkerskje i 830 sølv, rikt dekorert
Fantastisk flott domkirkesølv, domkirke hode, sølvskje, liten serveringsskje av Henrik Møller. Rikt dekorert med masse detaljer, og hengende løv i toppen. Domkirkehode, domkirke sølv skje. 830S Henrik Bertram Møller, i Dragestil. Inspirert av norrøn mytologi, vikingtiden og sagalitteraturen, stavkirkene og Nidarosdomen. Domkirkehode på skaftene. Domkirkesølv. Stemplet på baksiden; "H. MØLLER 830 S" Inne i skjebladet er det dekorert med bla "TRONDHJEM". Denne skjeen er vakker. Rikt dekorert både på fremsiden og baksiden. Meget spesielt bredt hode på toppen av skaftet og unike detaljer nedover skaftet. Helt på toppen, et hengende løv.
Godt bredt skjehodet, rikt dekorert med "TRONDHJEM" i midten og flott dekorert rundt. Oppover skaftet små trekanter
Skjeen er på størrelse som en liten serveringsskje, syltetøy skje, eller kanskje til rømme.
Faktisk første skje med domkirkehode som jeg kommer over i denne størrelsen.
Lengde drøye 13 cm med løvet, ca 11,5 cm med løvet hengende ved siden. Godt, bredt skjeblad på ca 3,2 cm. Vekt 19,25 gram.
Nr 4. Henrik Møller serveringsgaffel, domkirkehode, domkirkesølv 22,2 cm lang.
Fantastisk flott sølv gaffel, serveringsgaffel i domkirke sølvmønster. Domkirke hode, sølv serverings gaffel, anretnings gaffel av Henrik Møller. Flott dekorert med masse detaljer.
Domkirkehode, domkirke sølv. Anretning gaffel, servering gaffel. Dragestil. Inspirert av norrøn mytologi, vikingtiden og sagalitteraturen, stavkirkene og Nidarosdomen. Domkirkehode på skaftet. Domkirkesølv.
Stemplet på baksiden; "H. MØLLER 830 S TRONDHJEM". "S" mellom 830 og TRONDHJEM på tvers, litt ekstra lekkert, og akkurat slik David-Andersen stemplet sitt sølv i samme tidsperiode, rundt 1900-tallet.
Denne gaffelen er flott. Rikt dekorert både på fremsiden, og noe på baksiden. Fantastisk flott håndsiselert skaft. Flott dekorert med mange detaljer. Fantastisk håndarbeid! Spesielt domkirke hode på forsiden av skaftet, faktisk samme ansikt som en gaffel jeg har av K. Staudemann, se link;
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=152000167
Men har helt egne og unike detaljer rundt hodet. Helt på toppen, Art Deco, art Art Nouveau design. Ingen graveringer, eller personifiseringer i denne sølv gaffelen. Lengde ca 22,2 cm, ca 11,5 cm med løvet hengende ved siden. Vekt ca 63 gram.
Nr 5. Henrik Møller smørkniv – særegen, rikt mønstret Trondhjems design
Helt utrolig flott og særegen smørkniv, ca 17 cm lang og faktisk god tyngde. En vakker og lang serveringsspade, kalles en smørspade, men kan brukes til så mye mer. Praktfullt mønster både på fronten og baksiden av skaftet. Har ingen graveringer, men er godt stemplet. Rik blomsterdekor på skaftet. Også inspirert av norrøn mytologi, vikingtiden og sagalitteraturen.
Vidunderlig og særegen dekor, absolutt i Henrik Møller stil.
Stemplet på baksiden; "H. MØLLER TRONDHJEM 830 S" og "S" helt på tvers, litt ekstra lekkert, og igjen slik David-Andersen stemplet sitt sølv i samme tidsperiode, rundt 1900-tallet.
Dette er flott original, og jeg har ikke sett dette mønsteret, hverken på Møller eller noen andre bestikk deler. Men kan minne meg litt om det jeg har sett av Henrik Møller sin dekor tidligere, når domkirkehoder blir rikelig dekorert med blomster og border, akkurat som denne. Ja, uten noe domkirkehode. Men, en herlig prydelig design.
Og igjen, skuffer han ikke. Det er like flott og mesterlig dekor på baksiden. Men her mer i rosemaling design, ligner litt på dobbel rokokko design, men her ingen gjennombrutt design.
Er ren og pen, uten graveringer eller andre personifiseringer, noe bruk kan man skimte, men faktisk i meget flott stand! Denne har tålt mer enn 100 år, og tåler sikkert minst 100 til!
Solid smørkniv, som måler nesten 17 cm i lengden og har en god tyngde på hele 26,55 gram.
Nr 6 og 7. To stk serveringsskjeer, kerub skje i gullforgylt sølv. Gustav Gaudernack hos D-A. Fantastisk flotte serveringsskjeer, sølvskje i Jugend stil. Art Nouveau skje, kerubskje, renessanse kopi, fra David Andersen. Godt stemplet på baksiden med 830 (sidelengs S) og tangstempelet til D-A. Dette lange tangstempelet ble brukt fra 1888 til ca 1900.
Jugendstil eller Art Nouveau var en internasjonal kunstbevegelse og stil innen billedkunst, arkitektur og kunsthåndverk - spesielt dekorativ kunst. Kunstretningen var mest populær rundt slutten av 1800-tallet (1890-1905). Den nye stilen dyrket det moderne og ungdommelige og mange av motivene kommer fra naturen.
Skjeene fant jeg avbildet i katalogen til D-A fra år 1900, så de er designet av Gustav Gaudernack noe før år 1900, da han jobbet for D-A. Katalogen skal være G.G. design hos David Andersen.
Begge skjeene har gravert på baksiden av skjebladet, et tegn i midten, med "OLS" rundt. Ser mer ut som pynt.
Skjeene måler ca 17 cm i lengden og veier begge drøye 40 gram hver.
En ekse følger med fra "Gullsmed S. Rynnings Eftf. H.O. SKOGRUD, DRØBAK".
Se bilder for flere detaljer.
Selges i nettbutikken!
Det er der prisene er, og salget skjer fra.
Vi har flere spennende objekter i nettbutikken!
Vi har ingen fysisk butikk, kun en liten nettbutikk. Vi har beskjedent med varer, og er relativt nyetablerte. Men vi prøver å være tilgjengelige, og her kan du hente varen fra morgen til kveld, så sant vi er hjemme. Har vi det inne, så selger vi gjerne til deg!
---
Dette er samleobjekter, sjeldent sølv, sølv skje, barokk skje stemplet 1746, og IW, norsk. En sølvskje, produsert hos David-Andersen 1900, eller før, eksportert til England. To kerubskjeer fra D-A, også før 1900 og Gustav Gaudernack design. Og tre bestikk deler fra selveste Henrik Møller..
Dette har vi i denne annonsen, mens det selges i nettbutikken
1. Antikk barokkskje mrk 1746, antagelig en hyllest til den nye kongen kong Fredrik V
2. Antikk kerubskje, produsert hos D-A 1900 eller noe før, eksport til Birmingham, England
3. Henrik Møller domkirkehode sukkerskje i 830 sølv, rikt dekorert
4. Henrik Møller serveringsgaffel, domkirkehode, domkirkesølv 22,2 cm lang / Solgt
5. Henrik Møller smørkniv - særegen rikt mønstret Trondhjems design
6 og 7. Gustav Gaudernack hos D-A, to stk forgylte kerub skje, ca 17 cm selges sammen
Nr 1. Antikk barokkskje stemplet tre ganger med et mestermerke og årstallet 1746 på baksiden av skaftet. Nydelig siselert mønster på baksiden av skjebladet, hvor det står 1746 for 4. gang. Mestermerket er vanskelig å se og tolke, men fremsiden av skaftet ser ut til å pryde en kongelig skikkelse på toppen. Og kan det da være en hyllest til kong Fredrik V (1723-1766), som akkurat startet sin regjeringstid i 1746. Han var konge både for Danmark og Norge fra 1746 til sin død i 1766.
Noe pompøs bilde av den nye kongen. Men etter det historien sier, så levde han også et noe utsvevende liv, med vin piker og sang..
Flott siselert mønster på skaftet i front, med nærmest rosemalt dekor, rankedekor og flott prydmønster.
Ingen gravering på skjeen, som nok er en form for serveringsskje. Måler ca 18 cm med et skjeblad som er ca 6,6 cm på det bredeste.
Skjeen veier ca 46 gram.
2. Antikk kerubskje, produsert hos David-Andersen 1900 eller noe før. Skjeen er eksportert til England, og de har stemplet skjeen med sine stempler på baksiden av skjebladet. Ankeret for at skjeen er importert til byen Birmingham, løven for at skjeen er i 925 sølv, sterlingsølv, a er årstallet 1900 og F i en slik sirkel betyr at det er en import. Og skjeen har naturligvis noen stempler til. Godt stemplet på baksiden av skaftet, litt inn i sølvet; "NORWAY" og tangstempelet fra David-Andersen, som de bruktei tiden fra 1888 til 1925. Siden stemplingen fra England sier skjeen er fra 1900 eller før (imoportert 1900), så kan skjeen ha blitt designet av Gustav Gaudernack.
Se bilder fra katalog fra 1900 av G.G design fra D-A, sammenlignet med denne kerbu skjeen. Katalogen er kun et utdrag fra G.G design hos David-Andersen, og man ser godt likheten..
Denne skjeen måler ca 16,8 cm, er ca 6 cm på det bredeste, og veier ca 57 gram.
Og ligner mye på en annen kerub skje vi har i en annen annonse. Se annonsen;
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=255559964
Så her var det en del historie..
Nr 3 4 og 5. Henrik Møller
sukkerskje, anretningsgaffel og smørkniv.
Låner informasjon fra:
http://nmf.nu/museum/funn/gjenstander/knapper/portrettknapp-2/
Henrik Bertram Møller (1858-1937) er blant dragestilens fremste representanter i norsk gullsmedkunst. Hans arbeider var svært populære så vel i Trondheim som blant rike kunder og kongelige rundt om i verden. Møller var fjerde generasjon av en gullsmedfamilie, som slo rot i Trondheim 1770. Etter 1 1/2 år til sjøs i 14-årsalderen begynte han som gullsmedlærling på morens verksted (Jacob A. Møllers Enke). Svenneprøven tok han i København 1879. I slutten av 1870-årene lærte Møller korpusarbeid og siselering hos Bernhard Hertz i København; om kveldene studerte han modellering, tegning osv. på kunstakademiet. Fra København drog han til Wien for å lære mer, og han var også i New York i 1 1/2 år før han 1884 slo seg ned for godt i Trondheim. 1890 tok han borgerskap som sølvarbeider, siselør og modellør.
Helt frem til 1930-årene var Møllers arbeider preget av den romantiske fortidsbegeistringen i dragestilen fra slutten av 1800-tallet. På grunnlag av egne tegninger skapte han fantasifulle arbeider med drager og andre fabeldyr, kompakt ranke- og dyreornamentikk, motiver inspirert av norrøn mytologi og sagalitteratur, stavkirkene og Nidarosdomen. Ifølge Møller symboliserte dragene kampen mot det onde. Motivrikdommen ble fulgt opp av en fremragende håndtverksmessige utførelse.
De første årene hadde Møller egne montre i morens butikk i Dronningens gate 28. Fra 1892 holdt han til i nr. 16 i samme gate. Butikkfasaden ble prydet med fantastiske friser og stolper skåret av Anders Lie etter Møllers tegninger; gården med den romantiske fasaden ble revet 1954. Familien Møller har under ulike navn og eierforhold drevet denne forretningen og fra 1911 også gullsmedbutikken med ny rokokko fasade i Munkegata 3, like nedenfor Nidarosdomen.
Fra Møllers verksted gikk en lang rekke arbeider til velstående turister og andre kunder i storhetstiden før den første verdenskrig. I kundekretsen fantes bl.a. hertugen av Hamilton, Andrew Carnegie, dronning Wilhelmina av Nederland, og kong Chulalongkorn av Siam. Blant de største arbeidene var en 1 m høy og 20 kg tung bordoppsats med drager og motiver fra Hyllestadportalen, kjøpt av Carl Neufeldt i Wien 1897.
Henrik B. Møller hadde også en rekke verv i håndverksorganisasjonene og var medlem av flere offentlige kommisjoner. Han mottok Kongens fortjenstmedalje i gull 1922 og ble æresmedlem av Norges Gullsmedforbund 1932.
Nr 3. Henrik Møller domkirkehode sukkerskje i 830 sølv, rikt dekorert
Fantastisk flott domkirkesølv, domkirke hode, sølvskje, liten serveringsskje av Henrik Møller. Rikt dekorert med masse detaljer, og hengende løv i toppen. Domkirkehode, domkirke sølv skje. 830S Henrik Bertram Møller, i Dragestil. Inspirert av norrøn mytologi, vikingtiden og sagalitteraturen, stavkirkene og Nidarosdomen. Domkirkehode på skaftene. Domkirkesølv. Stemplet på baksiden; "H. MØLLER 830 S" Inne i skjebladet er det dekorert med bla "TRONDHJEM". Denne skjeen er vakker. Rikt dekorert både på fremsiden og baksiden. Meget spesielt bredt hode på toppen av skaftet og unike detaljer nedover skaftet. Helt på toppen, et hengende løv.
Godt bredt skjehodet, rikt dekorert med "TRONDHJEM" i midten og flott dekorert rundt. Oppover skaftet små trekanter
Skjeen er på størrelse som en liten serveringsskje, syltetøy skje, eller kanskje til rømme.
Faktisk første skje med domkirkehode som jeg kommer over i denne størrelsen.
Lengde drøye 13 cm med løvet, ca 11,5 cm med løvet hengende ved siden. Godt, bredt skjeblad på ca 3,2 cm. Vekt 19,25 gram.
Nr 4. Henrik Møller serveringsgaffel, domkirkehode, domkirkesølv 22,2 cm lang.
Fantastisk flott sølv gaffel, serveringsgaffel i domkirke sølvmønster. Domkirke hode, sølv serverings gaffel, anretnings gaffel av Henrik Møller. Flott dekorert med masse detaljer.
Domkirkehode, domkirke sølv. Anretning gaffel, servering gaffel. Dragestil. Inspirert av norrøn mytologi, vikingtiden og sagalitteraturen, stavkirkene og Nidarosdomen. Domkirkehode på skaftet. Domkirkesølv.
Stemplet på baksiden; "H. MØLLER 830 S TRONDHJEM". "S" mellom 830 og TRONDHJEM på tvers, litt ekstra lekkert, og akkurat slik David-Andersen stemplet sitt sølv i samme tidsperiode, rundt 1900-tallet.
Denne gaffelen er flott. Rikt dekorert både på fremsiden, og noe på baksiden. Fantastisk flott håndsiselert skaft. Flott dekorert med mange detaljer. Fantastisk håndarbeid! Spesielt domkirke hode på forsiden av skaftet, faktisk samme ansikt som en gaffel jeg har av K. Staudemann, se link;
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=152000167
Men har helt egne og unike detaljer rundt hodet. Helt på toppen, Art Deco, art Art Nouveau design. Ingen graveringer, eller personifiseringer i denne sølv gaffelen. Lengde ca 22,2 cm, ca 11,5 cm med løvet hengende ved siden. Vekt ca 63 gram.
Nr 5. Henrik Møller smørkniv – særegen, rikt mønstret Trondhjems design
Helt utrolig flott og særegen smørkniv, ca 17 cm lang og faktisk god tyngde. En vakker og lang serveringsspade, kalles en smørspade, men kan brukes til så mye mer. Praktfullt mønster både på fronten og baksiden av skaftet. Har ingen graveringer, men er godt stemplet. Rik blomsterdekor på skaftet. Også inspirert av norrøn mytologi, vikingtiden og sagalitteraturen.
Vidunderlig og særegen dekor, absolutt i Henrik Møller stil.
Stemplet på baksiden; "H. MØLLER TRONDHJEM 830 S" og "S" helt på tvers, litt ekstra lekkert, og igjen slik David-Andersen stemplet sitt sølv i samme tidsperiode, rundt 1900-tallet.
Dette er flott original, og jeg har ikke sett dette mønsteret, hverken på Møller eller noen andre bestikk deler. Men kan minne meg litt om det jeg har sett av Henrik Møller sin dekor tidligere, når domkirkehoder blir rikelig dekorert med blomster og border, akkurat som denne. Ja, uten noe domkirkehode. Men, en herlig prydelig design.
Og igjen, skuffer han ikke. Det er like flott og mesterlig dekor på baksiden. Men her mer i rosemaling design, ligner litt på dobbel rokokko design, men her ingen gjennombrutt design.
Er ren og pen, uten graveringer eller andre personifiseringer, noe bruk kan man skimte, men faktisk i meget flott stand! Denne har tålt mer enn 100 år, og tåler sikkert minst 100 til!
Solid smørkniv, som måler nesten 17 cm i lengden og har en god tyngde på hele 26,55 gram.
Nr 6 og 7. To stk serveringsskjeer, kerub skje i gullforgylt sølv. Gustav Gaudernack hos D-A. Fantastisk flotte serveringsskjeer, sølvskje i Jugend stil. Art Nouveau skje, kerubskje, renessanse kopi, fra David Andersen. Godt stemplet på baksiden med 830 (sidelengs S) og tangstempelet til D-A. Dette lange tangstempelet ble brukt fra 1888 til ca 1900.
Jugendstil eller Art Nouveau var en internasjonal kunstbevegelse og stil innen billedkunst, arkitektur og kunsthåndverk - spesielt dekorativ kunst. Kunstretningen var mest populær rundt slutten av 1800-tallet (1890-1905). Den nye stilen dyrket det moderne og ungdommelige og mange av motivene kommer fra naturen.
Skjeene fant jeg avbildet i katalogen til D-A fra år 1900, så de er designet av Gustav Gaudernack noe før år 1900, da han jobbet for D-A. Katalogen skal være G.G. design hos David Andersen.
Begge skjeene har gravert på baksiden av skjebladet, et tegn i midten, med "OLS" rundt. Ser mer ut som pynt.
Skjeene måler ca 17 cm i lengden og veier begge drøye 40 gram hver.
En ekse følger med fra "Gullsmed S. Rynnings Eftf. H.O. SKOGRUD, DRØBAK".
Se bilder for flere detaljer.
Selges i nettbutikken!
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Generell info
Det hele startet med at vi mistet svigermor, og det ble båret inn esker med sølvtøy, sølv ting og flotte sølv emalje smykker, serviser og noen vesker. Jeg hjalp min mann (og hans bror) og la ut på Finn. Og fikk så interessen for antikk og brukt gjenstander. Pga en hodeskade etter et fall i 2015, så er min hverdag noe begrenset, men Finn annonser, det kunne jeg holde på med. Uten støy og ytre påvirkninger. Min mann og jeg begynte å gå på auksjoner, og jeg satte meg inn i objektenes materiale og opprinnelse. Hobbyen som vokste seg større enn jeg hadde tenkt, og har nå blitt til vårt lille firma, Ringhoff Antikk & Brukt. Satt sammen av våre etternavn fra; Pål Ringnes og Bente C. Ranhoff. Vi holder vårt firma lite, ved annonser på Finn, og nå vår nettbutikk. Men har ingen butikk, men du må gjerne gjøre en avtale, for å se noe du er interessert i. Og vi tar det som kommer. Har vi det inne, så selger vi gjerne til deg!
Bare å spørre..
Bare å spørre..
Beliggenhet
Ringhoff Antikk & Brukt
FINN-kode | 253048621 |
---|---|
Sist endret | 1.12.2024, 16:47 |