Utløpt

Innkjøpsrådgiver

Arbeidsgiver
Kongsvinger kommune
Stillingstittel
Innkjøpsrådgiver
Frist
08.06.2022
Ansettelsesform
Fast

Vil du være med å utvikle innkjøp i Kongsvingerregionen?

Kommunene Nord-Odal, Sør-Odal, Eidskog, Grue, Åsnes, Våler og Kongsvinger med tilhørende interkommunale selskaper har etablert innkjøpssamarbeidet Regionalt innkjøp i Kongsvingerregionen (RIIK). RIIK har ansvaret for å inngå og forvalte felles regionale innkjøpsavtaler, etablere felles rutiner, gi råd og bistand ved enkeltanskaffelser, samt gi opplæring og veiledning i offentlige anskaffelser. Det er i RIIK et høyt fokus på kvalitet, digitalisering og videreutvikling av innkjøpsprosesser.

Vi skal nå styrke laget og søker etter en engasjert innkjøpsrådgiver. Sentrale oppgaver vil være å forberede, gjennomføre og følge opp anskaffelser av felles innkjøpsavtaler, samt å være innkjøpsfaglig rådgiver ved enkeltanskaffelser. Som innkjøpsrådgiver i RIIK vil du ha en variert arbeidshverdag hvor du kan bidra til å effektivisere drift gjennom gode avtaler og samtidig sikre best mulig tjenestetilbud til innbyggerne.

Kongsvinger kommune er vertskommune for RIIK. Stillingen er organisatorisk plassert i enheten økonomi og regionale tjenester i Kongsvinger kommune, med innkjøpssjef i RIIK som nærmeste leder. 

Arbeidsoppgaver

  • Lede prosesser med å inngå og forvalte felles innkjøpsavtaler i nært samarbeid med brukerrepresentanter og fagpersoner
  • Være innkjøpsfaglig ansvarlig i anskaffelsesprosesser og forestå arbeider i konkurransegjennomføringsverktøy (KGV)
  • Implementeringsaktiviteter og bruk av kontraktsadministrasjonsverktøy (KAV) for å legge til rette for riktig bruk av avtaler
  • Yte rådgivning og kvalitetssikring ved enkeltanskaffelser
  • Bidra i utvikling av innkjøpsrutiner og anskaffelsesstrategi
  • Bidra i opplæringsaktiviteter om innkjøpsfaget og rutiner

Arbeidsoppgavene kan knyttes til ulike deler av arbeidsfeltet og ses i kombinasjon av våre behov og dine kvalifikasjoner.

Kvalifikasjoner

  • Utdanning innen innkjøp, jus, økonomi eller logistikk på høyskole- eller universitetsnivå
  • Fagkunnskaper om offentlige anskaffelser tilsvarende fagplanen SOA Basis er ønskelig 
  • Annen relevant utdanning i kombinasjon med erfaring fra fagfeltet kan kompensere for høyere formell utdanning
  • Relevant erfaring fra arbeid med offentlig anskaffelser er ønskelig
  • Erfaring fra å lede anskaffelsesprosesser eller prosjekter er ønskelig
  • Økonomisk forståelse
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Generelt gode IT-kunnskaper

Personlige egenskaper

  • Evne til å lede og motivere tverrfaglige team
  • Tenker helhetlig og strategisk
  • Jobber strukturert, selvstendig og målrettet, og går analytisk til verks
  • Er fleksibel, initiativrik og har gode samarbeidsegenskaper
  • Evne og vilje til å formidle og dele kunnskap
  • Bidrar til et godt arbeids- og fagmiljø

Personlig egnethet vektlegges særskilt

Vi tilbyr

  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i et kompetent og trivelig fagmiljø
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor deler av arbeidstiden iht kommunens retningslinjer
  • Mulighet for faglig utvikling
  • Personlig lønn i samsvar med vår lønnspolitikk
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke. 

Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort.  Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

Vi gjør oppmerksom på at mailutvekslingen mellom deg og kommunen kan havne i søppelpost/spam/trash. Dersom du ikke mottar mail med bekreftelse på mottatt søknad kan dette være årsaken. Avsenderadressen vil være @webcruitermail.no.

Om arbeidsgiveren

Kongsvinger kommune ligger i Norges grønne hjerte med småbyens kvaliteter. Vi har et rikt idretts- og kulturliv og jobber for å videreutvikle et levende og urbant sentrum og et næringsliv i vekst. Mangfold, inkludering og livsmestring er også viktige elementer i vår strategi for å være en attraktiv kommune.

Sektor
Offentlig
Sted
Rådhusplassen 3, 2212 Kongsvinger
Bransje
Konsulent og rådgivning,
Juridiske tjenester,
Offentlig administrasjon
Stillingsfunksjon
Rådgivning,
Salg

Nøkkelord

Offentlig, anskaffelser;, rådgiver;, innkjøp;, interkommunal

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Terje Øverby
Stillingstittel
Innkjøpsleder
Telefon
41 22 03 71
Følg firma
163 følger dette firmaet

Rådhusplassen 3, 2212 Kongsvinger

Annonseinformasjon

FINN-kode 258326257
Sist endret 13. mai 2022 13:22

Rapporter annonse