Utløpt

Økonomisjef

Arbeidsgiver
Grue kommune
Stillingstittel
Økonomisjef
Frist
31.07.2022
Ansettelsesform
Fast
Grue, Våler og Åsnes kommuner står i en spennende prosess med å etablere et felles interkommunalt økonomikontor i Solør. Målet er å etablere dette så snart som mulig i løpet av året, slik at nytt kontor virker fra 1.1.2023. 

Den som tilsettes i stillingen som økonomisjef vil umiddelbart gå inn som ansvarlig for økonomiavdelingen i Grue, som forventes å bli vertskommune for det interkommunale samarbeidet.

Den nye økonomisjefen vil også gå inn i arbeidsgruppen som er etablert for å planlegge det nye interkommunale økonomikontoret, og får dermed gode muligheter til å påvirke framtidig organisering. 

Som økonomisjef har du ansvar for kommunens økonomiforvaltning. Du vil få anledning til å etablere og utvikle virksomhetsstyring og prosesser i tett samarbeid med folkevalgte, ledere, tillitsvalgte og medarbeidere. 

Arbeidsoppgaver

  • Bidra til etablering av nytt interkommunalt økonomikontor i Solør. 
  • Ansvar for å etablere og videreutvikle systemer og retningslinjer for god økonomiforvaltning og styring. 
  • Oppfølging av viktige satsingsområder, prosjekter og tiltak.
  • Internt samarbeid med kommunedirektør, stabs- og enhetsledere.
  • Tilrettelegging for politiske prosesser og dialog med folkevalgte og tillitsvalgte, i tett samarbeid med kommunedirektør.
  • Delta i regionalt økonominettverk for økonomisjefer.
  • Personalansvar, støtte og oppfølging av medarbeidere. 

Kvalifikasjoner

  • Minst 3-årig høgskoleutdanning innen økonomiske fag. Relevant erfaring og realkompetanse kan kompensere for utdanningskravet. 
  • Kunnskap om kommunal forvaltning og økonomistyring.
  • Forståelse for politiske prosesser og forholdet mellom politikk og administrasjon.
  • Kunnskap om og evne til å lede gode prosesser som sikrer medvirkning og forankring.
  • Grunnleggende IKT-ferdigheter og evne til å tilegne seg nødvendige ferdigheter i aktuelle fagsystemer.
  • Personlige egenskaper er avgjørende for å lykkes i stillingen, og tillegges dermed stor vekt. 

Personlige egenskaper

  • Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig.
  • Evne til å knytte gode relasjoner og bygge tillit.
  • Strukturert og handlekraftig. 
  • Evne til å veilede og støtte medarbeidere. 

Vi tilbyr

  • Økonomisjefen har en sentral rolle, og gis lønn etter avtale.
  • Det inngås årlig lederavtale med mulighet for kompetanseutvikling. 
  • Fleksibel arbeidstidsordning med inntil 40 % hjemmekontor etter avtale, og 10 kompensasjonsdager pr. år ut over ordinær ferie.
  • Kommunal pensjonsordning.

Om arbeidsgiveren

Grue kommune med sine ca. 4700 innbyggere ligger midt i Kongsvingerregionen. Kommunesenteret Kirkenær ligger 13 mil nordøst for Oslo. Grue er en viktig landbrukskommune med sterk industri, et rikt kultur- og idrettsmiljø, samt gode muligheter for jakt, fiske og annet friluftsliv. Kanskje din drømmejobb finnes i Grue! Vi trenger flere innbyggere - og nå har vi stilling ledig!

Sektor
Offentlig
Lederkategori
Leder
Sted
Rådhusplassen 2, 2260 Kirkenær
Bransje
Økonomi og regnskap
Stillingsfunksjon
Økonomi og regnskap,
Økonomi og regnskap / Økonomistyring og budsjettering,
Ledelse

Nøkkelord

økonomisjef, kommune, kommuneøkonomi, økonomileder, CFO

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Ole Frode Mikkelsgård
Stillingstittel
Kommunedirektør
Telefon
99 40 48 90
Følg firma
23 følger dette firmaet

Rådhusplassen 2, 2260 Kirkenær

Annonseinformasjon

FINN-kode 262803040
Sist endret 20. jun. 2022 12:24

Rapporter annonse