Bildegalleri
BMW 5-serie
530IA ESS VT1 / Estorilblau / Supersprint / M5 ++++
2002
245 000 km
Automat
Bensin
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på NF14995Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Nedsatt pris i håp om at den får seg ny eier før vinteren slår til for fullt.
I mine øyne et smykke av en E39, men med 4 barn, hus og en tidkrevende jobb får ikke denne nok oppmerksomhet. Bilen har nok ikke rullet mer enn 3000-4000 i mitt eie de siste 4 år (snart 5). Noen andre burde få muligheten til å ta vare på og fullføre den.
Det er kastet astronomiske summer etter denne bilen, salgsprisen gjenspeiler på langt nær hvor mye som er brukt eller delepriser.
Bilen er opprinnelig en 520iA med rekkesekser. Det er siden satt inn M54B30 (3L), det ble gjort ganske rett etter jeg kjøpte bilen. Hatt litt problemer med å få den til å gå skikkelig etter det, men M-avdelingen til Bavaria hadde bilen inne i år og fikk orden på det.
Det står ESS VT1-kompressorkit på, med software til motoren fra ESS.
Planen var å bygge ferdig alt, få alt i orden deretter kjøre til Sverige for å få utslippstest hos godkjent lab for å få motor og kompressor godkjent i vognkort. Det er åpenbart at jeg ikke kommer til å få gjort første årene, ønsker ikke at bilen skal forfalle i en garasje.
Bilen har rullet til og fra garasje og verksted siden den sist ble EU-godkjent. Den har ikke blitt brukt i år heller annet enn til og fra lagring/verksted. Nylig flyttet 10.11 fra ene garasjen til den andre for vinterlagring.
Det er satt inn originale, elektriske M5-stoler foran, disse er lakkert med Foliatec skinnlakk og klarlakk. Ser nye ut.
Fine felger, masse gummi, vinterdekk er ubrukt.
M5-ratt trekt i Alcantara med flat bunn.
Girkasse er flushet, motorolje skiftet X antall ganger, ellers er annet skiftet etterhvert som man har kommet over det. Ny radiator og radiatordeksel montert og luftet av Bavaria.
Her er en liten liste:
Før dette, ble det gjort følgende av forrige eier:
-Montert DYNAVIN-spiller
-Senkesett
-Lakkert i estorilblau (bilen er opprinnelig sort)
Det har begynt å bli litt småplukk, i form av:
-Rustflekker på vindusviskerarm. Bør lakkes
-Små rustbobler helt i endekanten av bakluke, kun mulig å se dersom du vet hvor du skal lete, bør utbedres før det spiser seg videre
-B-stolper har begynt å flasse, disse bør lakkes opp igjen. Her er det montert carbonfolie, men den har løsnet i topp siden det har kommet litt vann under.
-Høyre bakfelg har et par spots hvor det mangler lakk pga. subbing
Og mye, mye mer!
Selges som et prosjekt da bilen i hermetegn ikke er ferdig bygget. Ble parkert dagen etter den ble EU-godkjent sist og har stått lagret innendørs siden. Står fremdeles inne, klar for visning.
I mine øyne et smykke av en E39, men med 4 barn, hus og en tidkrevende jobb får ikke denne nok oppmerksomhet. Bilen har nok ikke rullet mer enn 3000-4000 i mitt eie de siste 4 år (snart 5). Noen andre burde få muligheten til å ta vare på og fullføre den.
Det er kastet astronomiske summer etter denne bilen, salgsprisen gjenspeiler på langt nær hvor mye som er brukt eller delepriser.
Bilen er opprinnelig en 520iA med rekkesekser. Det er siden satt inn M54B30 (3L), det ble gjort ganske rett etter jeg kjøpte bilen. Hatt litt problemer med å få den til å gå skikkelig etter det, men M-avdelingen til Bavaria hadde bilen inne i år og fikk orden på det.
Det står ESS VT1-kompressorkit på, med software til motoren fra ESS.
Planen var å bygge ferdig alt, få alt i orden deretter kjøre til Sverige for å få utslippstest hos godkjent lab for å få motor og kompressor godkjent i vognkort. Det er åpenbart at jeg ikke kommer til å få gjort første årene, ønsker ikke at bilen skal forfalle i en garasje.
Bilen har rullet til og fra garasje og verksted siden den sist ble EU-godkjent. Den har ikke blitt brukt i år heller annet enn til og fra lagring/verksted. Nylig flyttet 10.11 fra ene garasjen til den andre for vinterlagring.
Det er satt inn originale, elektriske M5-stoler foran, disse er lakkert med Foliatec skinnlakk og klarlakk. Ser nye ut.
Fine felger, masse gummi, vinterdekk er ubrukt.
M5-ratt trekt i Alcantara med flat bunn.
Girkasse er flushet, motorolje skiftet X antall ganger, ellers er annet skiftet etterhvert som man har kommet over det. Ny radiator og radiatordeksel montert og luftet av Bavaria.
Her er en liten liste:
- Kompressor ESSM52 VT1
- Michelin PilotSport 4S 235/35R19 + 275/30R19
- ESR SR06 9.5+10.5R19 ET22
- M5 instrumentpanel
- M5-speil utvendig
- M5-ratt alcantara/skinn flat bunn
- M5 interiør el.stoler (betalt privat - 2000,-)
- Girkule og håndbrekkhendel alcantara
- M5-luftinntak grill
- Tårnstiver motorrom
- Carbon DTM-spoiler foran
- Carbon lyktedeksler tåkelys
- Supersprint effektanlegg
- Carbon speildeksel utvendig
- Viskerblad Bosch
- Gassfjær bakluke x2
- TSW Hockenheim 8.5+9.5x18" ET22 74.1
- 255/40R18 Antares Grip40 225/45R18 Sailun WST3 UP
- M5-speil GS bildeler m/foldefunksjon
- Blue chrome & gold chrome rivets ESR SR06
- Tennplugger, bunnpannepakning og toppdekselpakning
- Parkeringssensor foran h. Indre
- Interiørlister carbon
- Dørstolper carbon utvendig høyglans m/klarlakk
- Ekspansjonstank
- Eksosoppheng x2
- Skifte veivhusventilasjon
- Girolje, motorolje
- Komplett topplokk m/pakning original BMW
- Lambdasonde
- Bavaria, skifte radiator (original BMW), ekspansjonstank, lufting system, skifte radiatorkappe
- Bavaria, feilsøking motor stopper, skifte regulator m/bensinfilter (original BMW)
- Ny BOSCH servopumpe, montert av verksted
- Skiftet veivakselsensor, verksted
- Utført firhjulskontroll
Før dette, ble det gjort følgende av forrige eier:
-Montert DYNAVIN-spiller
-Senkesett
-Lakkert i estorilblau (bilen er opprinnelig sort)
Det har begynt å bli litt småplukk, i form av:
-Rustflekker på vindusviskerarm. Bør lakkes
-Små rustbobler helt i endekanten av bakluke, kun mulig å se dersom du vet hvor du skal lete, bør utbedres før det spiser seg videre
-B-stolper har begynt å flasse, disse bør lakkes opp igjen. Her er det montert carbonfolie, men den har løsnet i topp siden det har kommet litt vann under.
-Høyre bakfelg har et par spots hvor det mangler lakk pga. subbing
Og mye, mye mer!
Selges som et prosjekt da bilen i hermetegn ikke er ferdig bygget. Ble parkert dagen etter den ble EU-godkjent sist og har stått lagret innendørs siden. Står fremdeles inne, klar for visning.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 729 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 137 400 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- BMW
- Modell
- 5-serie
- Modellår
- 2002
- Karosseri
- Sedan
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 170 hk
- Slagvolum
- 2,2 l
- CO₂-utslipp
- 237 g/km
- Kilometerstand
- 245 000 km
- Girkasse
- Automat
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Vekt
- 1 525 kg
- Seter
- 5
- Dører
- 4
- Farge
- Blå
- Fargebeskrivelse
- Estorilblau
- Bilen står i
- Norge
- Neste frist for EU-kontroll
- 31.5.2022
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- NF14995
- Chassis nr. (VIN)
- WBADT21060GZ08802
- 1. gang registrert
- 19.4.2005
- Eiere
- 7
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- ABS-bremser
- Air Condition
- Airbag foran
- Alarm
- Antiskrens
- Antispinn
- AUX-inngang
- Bluetooth
- Cruisekontroll
- Diff.sperre
- El.vinduer
- Elektrisk sete u. memory
- Elektriske speil
- Handsfree opplegg
- Lettmet. felg sommer
- Lettmet. felg vinter
- Metallic lakk
- Midtarmlene
- Multifunksjonsratt
- Oppvarmede seter
- Original telefon
- Parkeringsensor bak
- Parkeringsensor foran
- Radio FM
- Regnsensor
- Sentrallås
- Seter i helskinn
- Sideairbager
- Soltak/glasstak
- Sommerhjul
- Sportsseter
- Startsperre
- Vinterhjul
Selgers kjennskap til bilen
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
6016 ÅlesundLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.
Mer som dette
60 000 kr
Mo i Rana
171 900 kr
Hokksund
BMW 5-serie 3.6 M5
250 000 kr
75 000 kr
Hornindal
BMW 3-serie 325Ti | REDUSERT PRIS
199 990 kr
1 420 000 kr
150 000 kr
Finnsnes
BMW 3-serie 325 turbo banebil
1 449 000 kr
Aurskog
Alpina B10 BiTurbo
459 999 kr
549 000 kr