200 kr
![Alga Science -101 experimrent](https://images.finncdn.no/dynamic/480x480c//2024/7/vertical-0/13/4/361/098/564_ecada250-6309-4f57-9993-8b7a338157db.jpg)
Tilstand: Brukt
Boken tar for seg utviklingen av moderne varehandel basert på kjente senterformater: alt fra det klassiske varemagasinet til det moderne kjøpesenteret og ulike former for supersentre. Forfatteren tar også opp betydningen av varehandel og shopping som kulturelt fenomen og viser hvordan handelssteder blir et sted for tilbud og etterspørsel etter kulturelle uttrykksmidler som grunnlag for livsstil og identitet.
Spørsmålet er om det er rom for individuelle senterformater, eller om vi blir undergitt global standardisering av konsum. Forfatteren diskuterer det ideologiske og teoretiske grunnlaget for næringspolitikken etter krigen og spør om det er mulig å styre handel og senterutvikling effektivt i dagens planleggingsregime.
Boken er beregnet for undervisning på universitets- og høyskolenivå, men kan også danne grunnlag for strategisk planlegging innenfor offentlig og privat sektor. Tore Omholt er forskningsleder ved Handelshøyskolen BI og har ledet oppdragsprosjekter for kommuner, handelsstandsforeninger og senterorganisasjoner.
Kan hentes i Oslo sentrum
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger
InnloggingSist endret: 11.10.2023, 11:36 ・ FINN-kode: 287472425