Bildegalleri
Inaktiv
BMW M3
3.0
1992
139 100 km
Manuell
Bensin
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på YK11318Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Bilen ble importert fra tyskland den 29.03.2000. Har siden da hatt 3 eiere. Ble kjøpt av meg den 11.01.2008.
Bilen ble EU godkjent 18.03.2011
Årsavgift betalt.
Bilen ble ombygget vinteren 2010, hele 2010 + litt av 2011 ble brukt til godkjenning av ombyggingen. Nå er den godkjent som 5 seter. Bilen er basert på en e36 325i 92 mod. Karosseriet har rullet 199875km. Er nå ombygget til en e36 m3 3,0l. Donorbilen er en E36 m3 3,0 Cab. Bilen er chippet, har KN luftfilter og har fått sveist eksos av svendsen eksos, så den runder vel 300hk med disse oppgraderingene. Bilen er kun kjørt på valvoline 10/60 olje. Den bruker ikke olje eller vann noe mer enn den skal. Oljen og filteret ble skiftet i 2010.
Under motoren så er det overført et X stag som beskytter og stiver opp karosseriet. Dette staget fulgte kun med på e36 cab fra fabrikk. Over motor er det montert stabstag for ytterligere stiving av karosseri. Har et stag for bagasjerom også men det er ikke montert i skrivende stund. Bilens hjerne er chippet, dette ble gjort for å kvitte seg med ewsII startsperren. Bilen er utstyrt med et stort KN luftfilter for å få tilgang til mer luft. Har selvfølgelig luftfilterboksen liggende. Med bilen følger det med dunlop 225/45-17 sport maxx som ble kjøpt forige sessong, men disse er ikke nevneverdig brukt. Følger også med sava dekk på dotz mugello felger. NB følger ikke med vinterdekk. Det er nylig tatt firhjulskontroll på bilen.
Frontlyktene, frontblinklyktene, grøftlyktene og baklyktene er alle kjøpt nye. Bilen hadde så dårlig lykter før at jeg oppgraderte disse med angleeyes hella lykter som er utrolig bra. Bilen er utstyrt med elektrisk takluke, elektriske vinduer og elektriske speil. Rutene er proffsotet av hurtigruta bilglass. Ble fjernet på de fremste rutene pga godkjenning. Av interiør så har bilen sportseter i skinn med flere muligheter for regulering av seter. Det er midtarmlene. Rattet som er montert nå er et rieger ratt men dette byttes raskt ut med det orginale om det ønskes før kjøp. I dørene er det fastmontert et frontsett med høytalere for å få bedre lyd inne i coupèn, da høytalerne nede ved pedalene ikke klarer å levere lyd bakover i coupèn. I sidene bak i bilen er det høytaler og diskant men disse er ikke koblet til enda. Er heller ingen høytalere i hatthyllene da det blir elendig lyd fra denne posisjon. Det står en subkasse rett bak ryggen til de som eventuelt skulle sitte bak i bilen. (Knapt sittet noen bak i bilen i mitt eie) Denne blir drevet av en forsterker og frontsettet blir drevet av en annen. Er nylig kjøpt inn en ny pioneer spiller som står montert i bilen. Der har du mulighet for å koble til ipod/iphone.
Bilen har i utgangspunktet den lille kjørecomputeren men denne hadde pixel feil så jeg har gått til innkjøp av den store computeren men denne er ikke montert enda. Bilen er helt røykfri. Det er ingen vegg mellom bakseter og bagasjerommet. Den har aldri blitt vinterkjørt i mitt tre årige eie. Ifølge den gamle eieren hadde den ikke blitt vinterkjørt siden den kom til Norge. Følger med veldig mye ekstra deler.
Planen min for bilen var å få den så orginal som mulig. Det er kun brukt orginal deler på hele bilen. Understellet, fjærene, demperne er helt orginale. Dette gjør at bilen ikke er så lav og stiv. Når man bor på landet som jeg gjør hvor det er telehiv og slikt så utgjør dette veldig mye. Er utrolig behaglig å kjøre. Har målt bilen til 0,8l på langkjøring. Frontenfangeren er kjøpt ny. Sideskjørtene og bakfangeren stammer fra m3 donorbilen. Følger med en infinity 2 baklukespoiler som fulgte med da jeg kjøpte bilen.
Det vises at bilen er importert når det kommer til rust. Lakken er forsvunnet litt på nedre kant av framskjermene og dermed er det litt overflatestøv/rust. Ellers har jeg ikke lagt merke til noe alvorlig rust.
Minus på bilen: Takluken går bakover, men går ikke opp i vippefunksjon.
Etter 19 år så er ikke lakken strøken lengre.
Elektriske speil er ikke koblet til.
En liten bulk på fører bakskjerm
Bilbelte til passasjer er litt tregt
Nylig byttet av slitedeler: Viftereim, lokariskjerm passasjerside, støtdempertoppene bak, foring og bærarm venstre bak, tennplugger, oljekjølerslanger, låskasse i dør, vifteblad, bærearm foran høyre.
Følger med veldig mye tüv papirer fra min tid og forige eieres tid. Det følger med en del orginalpapirer fra fabrikk. Instruksjonsbok følger med. Har veldig mange kvitteringer liggende på alt av det som er kjøpt og skiftet. Har kun vært på merkeverksted med bilen. Har en perm med ombyggingspapirene som følger med.
Bilen er godkjent av biltilsynet som 5 seter.
Med forbehold om feil i annonsen.
Før prøvekjøring må alt av det finansielle være i orden.
Anonnseselgere: Nei takk
Bilen ble EU godkjent 18.03.2011
Årsavgift betalt.
Bilen ble ombygget vinteren 2010, hele 2010 + litt av 2011 ble brukt til godkjenning av ombyggingen. Nå er den godkjent som 5 seter. Bilen er basert på en e36 325i 92 mod. Karosseriet har rullet 199875km. Er nå ombygget til en e36 m3 3,0l. Donorbilen er en E36 m3 3,0 Cab. Bilen er chippet, har KN luftfilter og har fått sveist eksos av svendsen eksos, så den runder vel 300hk med disse oppgraderingene. Bilen er kun kjørt på valvoline 10/60 olje. Den bruker ikke olje eller vann noe mer enn den skal. Oljen og filteret ble skiftet i 2010.
Under motoren så er det overført et X stag som beskytter og stiver opp karosseriet. Dette staget fulgte kun med på e36 cab fra fabrikk. Over motor er det montert stabstag for ytterligere stiving av karosseri. Har et stag for bagasjerom også men det er ikke montert i skrivende stund. Bilens hjerne er chippet, dette ble gjort for å kvitte seg med ewsII startsperren. Bilen er utstyrt med et stort KN luftfilter for å få tilgang til mer luft. Har selvfølgelig luftfilterboksen liggende. Med bilen følger det med dunlop 225/45-17 sport maxx som ble kjøpt forige sessong, men disse er ikke nevneverdig brukt. Følger også med sava dekk på dotz mugello felger. NB følger ikke med vinterdekk. Det er nylig tatt firhjulskontroll på bilen.
Frontlyktene, frontblinklyktene, grøftlyktene og baklyktene er alle kjøpt nye. Bilen hadde så dårlig lykter før at jeg oppgraderte disse med angleeyes hella lykter som er utrolig bra. Bilen er utstyrt med elektrisk takluke, elektriske vinduer og elektriske speil. Rutene er proffsotet av hurtigruta bilglass. Ble fjernet på de fremste rutene pga godkjenning. Av interiør så har bilen sportseter i skinn med flere muligheter for regulering av seter. Det er midtarmlene. Rattet som er montert nå er et rieger ratt men dette byttes raskt ut med det orginale om det ønskes før kjøp. I dørene er det fastmontert et frontsett med høytalere for å få bedre lyd inne i coupèn, da høytalerne nede ved pedalene ikke klarer å levere lyd bakover i coupèn. I sidene bak i bilen er det høytaler og diskant men disse er ikke koblet til enda. Er heller ingen høytalere i hatthyllene da det blir elendig lyd fra denne posisjon. Det står en subkasse rett bak ryggen til de som eventuelt skulle sitte bak i bilen. (Knapt sittet noen bak i bilen i mitt eie) Denne blir drevet av en forsterker og frontsettet blir drevet av en annen. Er nylig kjøpt inn en ny pioneer spiller som står montert i bilen. Der har du mulighet for å koble til ipod/iphone.
Bilen har i utgangspunktet den lille kjørecomputeren men denne hadde pixel feil så jeg har gått til innkjøp av den store computeren men denne er ikke montert enda. Bilen er helt røykfri. Det er ingen vegg mellom bakseter og bagasjerommet. Den har aldri blitt vinterkjørt i mitt tre årige eie. Ifølge den gamle eieren hadde den ikke blitt vinterkjørt siden den kom til Norge. Følger med veldig mye ekstra deler.
Planen min for bilen var å få den så orginal som mulig. Det er kun brukt orginal deler på hele bilen. Understellet, fjærene, demperne er helt orginale. Dette gjør at bilen ikke er så lav og stiv. Når man bor på landet som jeg gjør hvor det er telehiv og slikt så utgjør dette veldig mye. Er utrolig behaglig å kjøre. Har målt bilen til 0,8l på langkjøring. Frontenfangeren er kjøpt ny. Sideskjørtene og bakfangeren stammer fra m3 donorbilen. Følger med en infinity 2 baklukespoiler som fulgte med da jeg kjøpte bilen.
Det vises at bilen er importert når det kommer til rust. Lakken er forsvunnet litt på nedre kant av framskjermene og dermed er det litt overflatestøv/rust. Ellers har jeg ikke lagt merke til noe alvorlig rust.
Minus på bilen: Takluken går bakover, men går ikke opp i vippefunksjon.
Etter 19 år så er ikke lakken strøken lengre.
Elektriske speil er ikke koblet til.
En liten bulk på fører bakskjerm
Bilbelte til passasjer er litt tregt
Nylig byttet av slitedeler: Viftereim, lokariskjerm passasjerside, støtdempertoppene bak, foring og bærarm venstre bak, tennplugger, oljekjølerslanger, låskasse i dør, vifteblad, bærearm foran høyre.
Følger med veldig mye tüv papirer fra min tid og forige eieres tid. Det følger med en del orginalpapirer fra fabrikk. Instruksjonsbok følger med. Har veldig mange kvitteringer liggende på alt av det som er kjøpt og skiftet. Har kun vært på merkeverksted med bilen. Har en perm med ombyggingspapirene som følger med.
Bilen er godkjent av biltilsynet som 5 seter.
Med forbehold om feil i annonsen.
Før prøvekjøring må alt av det finansielle være i orden.
Anonnseselgere: Nei takk
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 585 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 140 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- BMW
- Modell
- M3
- Modellår
- 1992
- Karosseri
- Coupe
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 286 hk
- Slagvolum
- 3 l
- Kilometerstand
- 139 100 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Seter
- 5
- Dører
- 2
- Farge
- Svart
- Interiørfarge
- Svart
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- YK11318
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- ABS-bremser
- CD-veksler
- Diff.sperre
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Farget glass
- Kjørecomputer
- Metallic lakk
- Midtarmlene
- Oppvarmede seter
- Radio/CD
- Servostyring
- Skinninteriør
- Sommerhjul
- Sportsseter
- Takluke
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
7100 RissaLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.