Utløpt

Rådgiver oppvekst /Digitaliseringsrådgiver

Arbeidsgiver
Nord-Odal kommune
Stillingstittel
Rådgiver oppvekst /Digitaliseringsrådgiver
Frist
31.01.2023
Ansettelsesform
Fast

Nord-Odal kommune søker etter en rådgiver som må kunne å sette seg raskt inn i og håndtere komplekse saker, være oppmerksom på kvalitet og detaljer, evner å se helhet og sammenheng - og har et sterkt engasjement for å skape morgendagens løsninger sammen med andre. 

Kommunen er i omstilling og må se på muligheter for å effektivisere, gjennom samhandling og digitalisering. Rådgiver vil være en sentral støttespiller både på strategisk og operativt nivå; for ledere og medarbeidere i organisasjon.

Sektor oppvekst og kultur består av barnehager, skoler, bibliotek og kultur.


Arbeidsoppgaver

  • Bidra til økt digitalisering og utvikling i oppvekst- og utdanningssektoren
  • Utvikle og gjennomføre plan for kompetanseheving og systematisk bruk av digitale verktøy
  • Rådgiver og operativ støtte i sektoren innen digitalisering, personvern og informasjonssikkerhet
  • Være kommunens representant i arbeidet med digitalisering sammen med kommunens IKS
  • Lede og delta i ulike prosjekt- og planprosesser
  • Utføre ulike rapporteringer innenfor sektoren
  • Saksbehandling knyttet til barnehage- og opplæringslova
  • Utarbeide grunnlag/forberedelser til politiske saker, blant annet innenfor økonomi

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning, høyskolenivå, gjerne innenfor pedagogikk og/eller IT digitalisering
  • Relevant arbeidserfaring fra barnehage og/eller skole
  • Kunnskap og erfaring med digitalt sikkerhetsarbeid
  • Kunnskap om offentlig forvaltning og lovverk knyttet til sektoren
  • God kunnskap om og forståelse for kommunal økonomi
  • God samfunnsforståelse
  • Gode kommunikasjonsferdigheter, både muntlig og skriftlig
  • Gode norskkunnskaper, bestått B2

Personlige egenskaper

  • Analytisk og løsningsorientert
  • Gode evner til tverrfaglig samarbeid
  • Evne til å arbeide selvstendig, strukturert og målrettet
  • Høy arbeidskapasitet
  • Løsningsorientert, fleksibel og evner å prioritere

 Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Bedriftshelsetjeneste
  • Pensjonsordning i KLP
  • Lønn i henhold til avtaleverket/lønn etter avtale
  • Kompetent fagmiljø 

Annet

Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.

Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.

Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

Nord-Odal kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn, etnisitet oppfordres til å søke. 

Om arbeidsgiveren

Nord-Odal ligger midt på Østlandet og har ca. 5.000 innbyggere. Administrasjonssenteret Sand, ligger vakkert til ved Storsjøen med kort veil til Kongsvinger, Hamar og Gardermoen. Kommunen er kjent for å ha et rikt kultur- og idrettsmiljø. Milepelen, som er kommunens kulturhus, tilbyr festivaler, teaterforestillinger, kinoforestillinger og konserter. Det nye, særpregede bygget Samling rommer foruten Odal Sparebanks lokaler og 10 selveierleiligheter også folkebiblioteket.

Nord-Odal har et interessant næringsliv som skaper arbeidsplasser både for egne innbyggere, men også for folk utenfor kommunen. Kommunen er den største arbeidsgiveren, og nummer to er Mapei AS som er markedsledende innen kjemiske byggevarer. Andre større bedrifter finner du blant annet innen transport og bygg og anlegg.

Ønsker du å bosette deg her, har kommunen over 30 byggeklare tomter med god beliggenhet på store, rimelige tomter. Det er ledige leiligheter i nye bygg sentralt i kommunen.

Kontakt oss på postmottak@nord-odal.kommune.no

Nettverk
Facebook
Sektor
Offentlig
Sted
Herredsvegen 2, 2120 Sagstua
Bransje
IT,
Offentlig administrasjon,
Annet
Stillingsfunksjon
Konsulent,
Rådgivning,
Undervisning og pedagogikk

Nøkkelord

rådgiver, lærer, oppvekst, systemansvarlig skole og barnehage, koordinatoor

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Yvonne Bunes
Stillingstittel
Konstituert kommunalsjef oppvekst og kultur
Mobil
90 01 86 44
Følg firma
28 følger dette firmaet

Herredsvegen 2, 2120 Sagstua

Annonseinformasjon

FINN-kode 288177084
Sist endret 1. mar. 2023 16:24

Rapporter annonse