Bildegalleri
GENIAL EL-SYKKEL med TURBO og GPS-sporing (2023-modell)
Beskrivelse av varen
Sykkeltype: Elektrisk
Dette er en unik el-sykkel utenom de vanlige! Den har 2 moduser, der den ene gjør at sykkelen overholder norske krav til maks-hastighet og motor-effekt, og en skjult TURBO modus som slipper kreftene løs og gjør at den kommer lett opp i 50km/t! (Det er ikke tillatt med elsykler som går raskere enn 25 km/t i Norge).
Du veksler mellom modusene med fjernkontroll, og det er ingenting på sykkelen som viser at den har mulighet for å gå raskere enn norske grenser. Les spørsmål og svar i bunn.
Sykkelen har også GPS-sporing som gjør det lettere å finne den ved eventuelt tyveri, eller du tilfeldigvis har glemt hvor du satte den fra deg.
Den er helt ny, 2023-modell, med sinnsyke krefter i Turbo-modus, 1300W effekt på motor. Meget moro, må prøves!
Et svært kraftig Panasonic batteri med svært høy energitetthet, 19Ah og 48V som gir over 900Wh energi-innhold, mye mer enn det man normalt finner på el-sykler. 21700-battericellene er samme type som brukes i Tesla Model 3 Performance. Dette gir svært lang syklelengde før behov for lading, 3-15mil avhengig av hastighet og hvor mye el-motoren brukes. Mye mer enn standard elsykler fra butikken. Dette er et meget kostbart batteri av høy kvalitet for lang levetid. Siden batteri er plassert i ramme-trekanten, har den lavt tyngdepunkt og balansert vektfordeling.
Oppgraderte hydrauliske skivebremser med 180mm skiver og dobbelt-stempel-calipere for høyere bremse-effekt, Her er det ingen wire som ruster, kun oljetrykk som overføres gjennom bremseslangene. Vedlikeholdsfrie, kun bytte klosser ved behov.
Sykkelen har en LCD fargeskjerm som gir mye informasjon og mulighet for spesial-innstillinger hvis man ønsker det. Det er også USB-ladeuttak for strøm til USB-enheter.
Continental dekk med ekstra armering reduserer risiko for punktering. Sykkelen har også cruice-control som aktiveres via LCD-skjermen, samt høydejusterbart styre som gjør at du kan få en mer oppreist og behagelig sittestilling.
Sykkelen har en meget kraftig LED-lykt foran og LED bak med innebygget bremselys, blinklys og horn. Får strøm fra motorbatteriet slik at man slipper å bytte batteri på LED-lysene. Mye rustfrie skruer er også brukt på denne sykkelen.
Motor er direktedrevet, altså ingen ekstra tannhjul som det oftest er i andre el-sykler. Den er montert på bakhjulet som er mye bedre enn på forhjulet. Motoren er helt vedlikeholdsfri, samt den direktedrevne motoren gjør at sykkelen kan brukes selv om man er tom for strøm. Med kraftige rare-earth magneter har den høyt dreiemoment også.
Selges billigere enn andre el-sykler som har en brøkdel av ytelsen. Velkommen til test før kjøp hvis det ønskes.
SPESIFIKASJONER :
RAMME: Xeed hybridramme med 29" hjul og låsbar dempegaffel
STØRRELSE: Medium, Large, XL (ca 170-198cm høyde)
GIR: Shimano, 21 gir
BREMSER: 180mm hydrauliske dual-piston skivebremser
MOTOR: Nominelt 1000W børstefri, direktedrevet
BATTERI: 48V 19Ah Panasonic (912Wh)
LCD-KONTROLLER: Fargeskjerm med USB-ladeuttak
LYS: 48V LED foran og bak, inkludert blinklys og horn
DEKK: Punkteringssikre Continental Ride Tour Extra
SLANGE: Continental med bil-ventil
LADER: 5A, ca. 4 timer ladetid
GPS: Biketag, spesialmodifisert Apple Airtag
FJERNKONTROLL: Ca. 30m rekkevidde (2 stk)
VEKT: Ca. 25kg
SPØRSMÅL OG SVAR:
Tåler sykkelen regn?
- Den tåler litt regn men er ikke vanntett. Batteri bør tildekkes ved mye regn. Må oppbevares under tak, som andre el-sykler
Er den lovlig i Norge?
- Med TURBO-modus er den ikke lovlig. Ligger TURBO-fjernkontrollen hjemme, kan ikke turbo aktiveres og den overholder kravene til makshastighet og maks-effekt. Mange drivstoff-biler som selges i Norge har lavere motor-effekt enn i andre land, og de er lovlig å bruke så lenge eier ikke aktiverer flere hestekrefter.
Kan den fås uten turbo?
Ja, men da er det bare en standard og kjedelig el-sykkel, med veldig lang sykle-lengde på grunn av det store batteriet.
Hvorfor ikke krank-motor?
- En så kraftig motor i kranken vil raskt slite i stykker kjede og girsystem. Derfor er en direkte-drevet motor på bakhjul best for kraftigere motorer.
Hvor langt kan man sykle?
- Avhenger av hvor mye man tråkker selv, bakker, temperatur osv. Ved samme bruk som en vanlig el-sykkel klarer denne ca. 10 mil på hver lading.
Hvordan tar man av batteriet?
- Man setter inn nøkkel, vrir om, og drar opp batteriet.
Kan man lade batteriet inne?
- Ja, hvor som helst. På sykkel, ta med inn e.l. Bør ikke lades når det er veldig kaldt (minusgrader), men kan gjerne lagres kaldt.
Hvor fort går den?
- I normal modus går den så raskt som du klarer å trø, men motoreffekt stopper ved 25 km/t. I TURBO modus går den opp i ca. 50km/t på flat mark, enda mer dersom du trår til ekstra med beina.
Kan noen se at denne kan gå fortere enn 25km/t?
- Nei. Man må ha fjernkontrollen og aktivere Turbo-modus for å kunne se/teste det. Hvis sykkel slås av i Turbo-modus, er den tilbake til normal modus neste gang den slås på. Har du ikke fjernkontrollen er den en standard 'kjedelig' el-sykkel som overholder norske krav.
Har denne regenerering av strøm ved bremsing?
- Ja, den gir strøm tilbake til batteri ved bremsing.
Hvordan fungerer GPS?
- Den har en Biketag (spesialmodifisert Apple AirTag) som bruker nettverket av iPhone-telefoner i hele verden for å spore opp sykkelen, og krever at eier av sykkel, eller den som skal spore opp sykkelen, har iPhone. Batteriet holder ca. 1 år før det må byttes (CR2032).
Fungerer GPS sporing hvis jeg har Android telefon?
- GPS-sporingen fungerer men du må ha iPhone for å se hvor den sist ble sett. Hvis du ikke har iPhone kan en i familien e.l. med iPhone spore den for deg.
Kan den låses?
- Man kan sette PIN-kode på LCD-skjermen og den kan låses med vanlig sykkellås (følger ikke med)
Kan man sykle offroad?
- Det er en hybrid-sykkel for asfalt og grus. Er ikke beregnet på hopping og svært ulendt terreng.
Passer den på et sykkelstativ bak på bilen?
- Ja, hvis man tar av batteriet blir den lettere også.
Er sykkelen ny?
- Ja, helt ubrukt.
Hvor får man fatt i deler
- Slitedelene er standard sykkeldeler man får i enhver sykkel-butikk. El-sykkel-komponentene er vedlikeholdsfrie. Skulle uhellet være ute kan jeg bistå med disse delene.
Hva er levetiden til batteriet?
- Ved riktig behandling varer det like lenge som i en el-bil.
Kan man bytte sete?
- Det er standard sete-pinne så man kan lett bytte sete selv.
Jeg har ikke hatt hydrauliske bremser før. Hva er fordelen med de?
- Bremsene er som på en motorsykkel eller i en bil. Slangen har ingen jern-wire som ruster. Bremsespak har et stempel som presser olje gjennom slangen ned til stempler i caliper som klemmer bremseklossene sammen. Systemet er helt tett og vedlikeholdsfritt. Skulle det bli behov for å fylle på mer "bremsevæske", fyller man på vanlig motor-olje i et hull ved bremsespak. De er også selvkalibrerende slik at man slipper å justere etter hvert som bremseklosser blir slitt.
Kan man få en høyere sittestilling?
- Ja, sykkelen har justerbart styre som gjør at man kan sitte mer oppreist for de som ønsker det.
Passer den for damer?
- Ramma er lavere enn "gammeldagse" herre-rammer, men høyere enn standard damerammer. Det avhenger dermed av "sprekheten" til dama.
Følger det med bruksanvisning?
- Ja, det følger med både Norsk og Engelsk
Kan den sendes?
- Ja, kan sendes ferdig montert med Posten. Koster 1500kr ekstra.
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innAnnonsens metadata
Sist endret: 19.1.2025 kl. 12:44 ・ FINN-kode: 295633404