Bildegalleri
Inaktiv
Boréal 44 - klar for langtur. Aluminium.
2016
45 fot
Innenbords
Ikke oppgitt
Pris
4 995 000 kr
Yachtbroker
Velkommen til Yachtbroker.no
Nyttige lenker
Sjekk småbåtregisteretEff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Beskrivelse
Boreal 44 MADHUBUTI ligger nå i Tromsø. Båten er heist på land, den ligger i Skatterø Marina i Tromsø, og vil ligge der til den blir solgt. Båten får nå en god gjennom gang og service administrert av marinaen.
Båten vises i Tromsø i dagene 26 – 28 september av megler. Om det er av interesse og se båten så gi beskjed til megler om tidspunkt.
Allerede da den første Boréal 44 ble lansert i 2009 ble den nominert til "Yacht of the Year". Med sine innovative løsninger og detaljerte individuelle utstyrsnivå, tilpasset langturseileren, anses Boréal i dag for og være det aller beste verftet i langtur segmentet. Boréal 44 er den minste båten i verftets modell program, men den har de samme løsninger som de større modellene.
Verftet ønsket å bygge en solid båt som seilte godt, den skulle være komfortabel i sjøen og for anker, samt lett og vedlikeholde og bruke.
Båtens "doghouse" med et integrert kartbord er helt unikt for en båt i denne størrelsen.
Båten er bygget med en kjøl som kan heves til kun 1.02 meters dybde og senkes til 2.48 meters dybde. Dette gir gode seilegenskaper, men også større muligheter for å komme inn på grunnere vann hvis ønskelig.
Designeren har tegnet en ergometisk cockpit med 2 beskyttede sitteplasser, der du også kan stå uten å være eksponert mot vær samt kle av og på deg relativt beskyttet.
Cockpit gir god utsikt for rormann når man seiler og manøvrerer.
Båten vi selger har seilt jorden rundt, men seiler i dag langs Norske kyster. Den har Norsk eier og båten er muligens den aller mest fornuftig utstyrte av alle Boréal 44 i verden. Båten kan leveres til ny eier 1. oktober 2023.
Meglerens kommentar:
Vakkert designet robust aluminiums yacht fra Boréal. Bygget i 2016 og registrert i Norsk Skipsregister. Moms er betalt til Norge. Har seilt rundt jorden og er tilbake til Norge der eier nummer 2 tar godt vare på den.
Mye ekstrautstyr og godt vedlikeholdt.
Perfekt til å bo om bord, båten er isolert, og perfekt plattform for lange seilaser i alle farvann. Lett håndtering av 2 personer under seilas og med overnatting for 7 personer i 3 lugarer.
Boréal 44 er en båt med senkekjøl med dybder mellom 1,02 meter og 2,48 meter som gjør at man kommer inn i de aller fleste havner.
Hun har en ergonomisk cockpit med 2 godt skjermede utvendige benker bak styrhuset (doghouse).
Boréal 44 har et behagelig doghouse der man sitter inne og har full kontroll over alt utvendig både til havs og ved havne ligge.
Båten ligger i Brønnøysund i Norge frem til 19. Mai 2023 og den kan sees formiddag - ettermiddag 19 Mai.
Kvelden 19. Mai seiler båten videre til Sortland der den heises på land for et par dager ca. 25-26 Mai.
Båten seiler videre til Lofoten og oppholder seg der til den seiler mot Svalbard ca. 18. Juli 2023.
Overtakelse er den 1. Oktober 2023 med nærmere avtale om hvor.
Båten vises i Tromsø i dagene 26 – 28 september av megler. Om det er av interesse og se båten så gi beskjed til megler om tidspunkt.
Allerede da den første Boréal 44 ble lansert i 2009 ble den nominert til "Yacht of the Year". Med sine innovative løsninger og detaljerte individuelle utstyrsnivå, tilpasset langturseileren, anses Boréal i dag for og være det aller beste verftet i langtur segmentet. Boréal 44 er den minste båten i verftets modell program, men den har de samme løsninger som de større modellene.
Verftet ønsket å bygge en solid båt som seilte godt, den skulle være komfortabel i sjøen og for anker, samt lett og vedlikeholde og bruke.
Båtens "doghouse" med et integrert kartbord er helt unikt for en båt i denne størrelsen.
Båten er bygget med en kjøl som kan heves til kun 1.02 meters dybde og senkes til 2.48 meters dybde. Dette gir gode seilegenskaper, men også større muligheter for å komme inn på grunnere vann hvis ønskelig.
Designeren har tegnet en ergometisk cockpit med 2 beskyttede sitteplasser, der du også kan stå uten å være eksponert mot vær samt kle av og på deg relativt beskyttet.
Cockpit gir god utsikt for rormann når man seiler og manøvrerer.
Båten vi selger har seilt jorden rundt, men seiler i dag langs Norske kyster. Den har Norsk eier og båten er muligens den aller mest fornuftig utstyrte av alle Boréal 44 i verden. Båten kan leveres til ny eier 1. oktober 2023.
Meglerens kommentar:
Vakkert designet robust aluminiums yacht fra Boréal. Bygget i 2016 og registrert i Norsk Skipsregister. Moms er betalt til Norge. Har seilt rundt jorden og er tilbake til Norge der eier nummer 2 tar godt vare på den.
Mye ekstrautstyr og godt vedlikeholdt.
Perfekt til å bo om bord, båten er isolert, og perfekt plattform for lange seilaser i alle farvann. Lett håndtering av 2 personer under seilas og med overnatting for 7 personer i 3 lugarer.
Boréal 44 er en båt med senkekjøl med dybder mellom 1,02 meter og 2,48 meter som gjør at man kommer inn i de aller fleste havner.
Hun har en ergonomisk cockpit med 2 godt skjermede utvendige benker bak styrhuset (doghouse).
Boréal 44 har et behagelig doghouse der man sitter inne og har full kontroll over alt utvendig både til havs og ved havne ligge.
Båten ligger i Brønnøysund i Norge frem til 19. Mai 2023 og den kan sees formiddag - ettermiddag 19 Mai.
Kvelden 19. Mai seiler båten videre til Sortland der den heises på land for et par dager ca. 25-26 Mai.
Båten seiler videre til Lofoten og oppholder seg der til den seiler mot Svalbard ca. 18. Juli 2023.
Overtakelse er den 1. Oktober 2023 med nærmere avtale om hvor.
Spesifikasjoner
- Tilstand
- Brukt
- Merke
- Andre
- Modellår
- 2016
- Type
- Seilbåt/Motorseiler
- Drivstoff
- Diesel
- Motor inkludert
- Ja
- Motorfabrikant
- Nanni N4 60
- Type motor
- Innenbords
- Maksfart
- 9 knop
- Byggemateriale
- Aluminium
- Vekt
- 12 500 kg
- Lengde i fot
- 45 fot
- Lengde i cm
- 1 380 cm
- Bredde
- 430 cm
- Soveplasser
- 8
- Farge
- Aluminium
- Båtens beliggenhet
- Norge
- Registreringsnummer
- LA6486
Utstyr
Skrog:
Triple chines, bygget i aluminium 5083 og 5086 H111.
Tykkelse bunnplate: 10 mm
Skrog chines mellom 5 – 8 mm
Deck: 4 mm
Hekken: 6 mm
Kjøl-ror og daggerboards:
Svingende senterbord med flat struktur i 10 mm.
2 daggerboard som kan løftes ut av vannet.
Ror bygget i 8 mm med 6 mm skin, flat struktur.
Ballast:
3800 kg i bly.
Tanker:
Vann 760 liter gjennom 2 tanker på hver side av senterbord i midten av båten.
Diesel med 600 lites tank.
Vann og avløp:
Trykk vann, varmt vann 220V med 40 liters tank oppvarmet gjennom motor eller landstrøm.
4 elektriske bilge pumps.
1 manuell bilge pumpe.
1 holding tank.
1 grey water tank
Motor:
Nanni 60 HP.
Utstyr generelt:
Båten er som standard bygget en Boreal 44 utstyrt med følgende ekstra utstyr: Elvstrøm Hydranet storseil (med 4 rev),
genoa og hardvinds fokk (på kutter staget),
stormfokk (til kutter staget),
en ny genaker fra 2022,
ankerseil (for roligere ankring i vindfulle forhold).
Watermaker type: Parker SeaRecovery Ultra Whisper DX SQC 400 som produserer 20 gal/time gjennom 12V. Watermakeren er fullt overhalt mai 2020 og alt er stort sett nytt unntatt selve kontrollenheten og ETD pumpe enheten.
950watt solceller finnes ombord (750w nye mai 2020) med 1 x Victron smart solar MPPT 100/50 og 1 x Victron smart solar 75/50 (begge regulatorene er nye mai 2020).
Batteriene er ca 4x130=520AH gel longlife, og disse er nye vinter 22/23.
Superwind wind generator,
Watt&Sea hydro generator.
På motoren finnes en Sterling alternator som batteri lader (ny mai 2020).
MasterVolt Mass serie, batteri lader og inverter (1800w peak 900w cont) og skille trafo. Mastervolt 30m landstrøm kabel.
Båten har både en NKE autopilot med true wind funksjon, som er top of the line for båter som dette, med over size ram og fjernkontroll, som gjør at du kan sitte inne i doghouset å styre
I tillegg en Windpilot selvstyrer.
Båten er utstyrt med Featherstream propell og med en fast original propell som reserve.
Navigiasjons utrustning:
VHF I-com IC-M506 med AIS. Dette er koblet slik at ais'en kun sender på denne dedikerte ais'en og man mottar signaler på VHF ais'en. Kan slås av så man bare ser og ikke vises for andre. Type: AIS I-com MA-500TR. Både AIS og VHF fikk i mai 2020 nye oppgraderte antenner.
SSB I-com IC-M802 med AT-140 tuner og Pactor Dragon 7800 modem.
GPS Furuno GP-32.
Navtex Furuno NX-300.
Plotter B&G Zeus2W9.
Vind instrument/autopilot display i cockpit NKE Multigrafic (farge skjerm).
Radar Furuno model 1835 som er en full kommersiell radar konstruert for fiskebåter. Radaren er helt stand alone.
AIS MOB alarm Ocean Signal finnes. Mob alarm er koblet til alle rednings vestene i båten og så hvis en AIS mob blir utløst vil dette sette av en meget høy og kraftig alarm i båten.
Båten har 2 stk Ocean Signal Epirb1, en montert på hekken med hydrostat og en montert i doghouse for å ta med i grab bagen.
1 Viking redningsflåte finnes i eget rom i hekken som er selv utløsende om båten går ned, eller den kan enkelt trekkes ut om en ønsker manuell aktivering. Behøver ny service.
Maxvell 1500W ankervinsj, med fjernkontroll som viser antall meter i bruk, 100m 12mm høykvalitets kjetting,
Spade 32KG over size baug anker.
Manyus anker krok og 21mm 8 strand nylon snubber 20m.
Fortress FX27 hekk anker med 70m nylon band på rull.
Reflex diesel heater med 27 l dagtank, vannbåren varme til alle soverom og radiatorer på hvert soverom.
Kjølevifter på alle rom inklusive ekstra på kjøkken og i doghouse.
ENO propan 3 brenners komfyr og steke ovn, med propan sniffer ved gulvet og fjern operert stengeventil,
2x14kg propan flasker i eget rom med utlufting ute.
Mye ekstra utstyr og reservedeler følger med.
Triple chines, bygget i aluminium 5083 og 5086 H111.
Tykkelse bunnplate: 10 mm
Skrog chines mellom 5 – 8 mm
Deck: 4 mm
Hekken: 6 mm
Kjøl-ror og daggerboards:
Svingende senterbord med flat struktur i 10 mm.
2 daggerboard som kan løftes ut av vannet.
Ror bygget i 8 mm med 6 mm skin, flat struktur.
Ballast:
3800 kg i bly.
Tanker:
Vann 760 liter gjennom 2 tanker på hver side av senterbord i midten av båten.
Diesel med 600 lites tank.
Vann og avløp:
Trykk vann, varmt vann 220V med 40 liters tank oppvarmet gjennom motor eller landstrøm.
4 elektriske bilge pumps.
1 manuell bilge pumpe.
1 holding tank.
1 grey water tank
Motor:
Nanni 60 HP.
Utstyr generelt:
Båten er som standard bygget en Boreal 44 utstyrt med følgende ekstra utstyr: Elvstrøm Hydranet storseil (med 4 rev),
genoa og hardvinds fokk (på kutter staget),
stormfokk (til kutter staget),
en ny genaker fra 2022,
ankerseil (for roligere ankring i vindfulle forhold).
Watermaker type: Parker SeaRecovery Ultra Whisper DX SQC 400 som produserer 20 gal/time gjennom 12V. Watermakeren er fullt overhalt mai 2020 og alt er stort sett nytt unntatt selve kontrollenheten og ETD pumpe enheten.
950watt solceller finnes ombord (750w nye mai 2020) med 1 x Victron smart solar MPPT 100/50 og 1 x Victron smart solar 75/50 (begge regulatorene er nye mai 2020).
Batteriene er ca 4x130=520AH gel longlife, og disse er nye vinter 22/23.
Superwind wind generator,
Watt&Sea hydro generator.
På motoren finnes en Sterling alternator som batteri lader (ny mai 2020).
MasterVolt Mass serie, batteri lader og inverter (1800w peak 900w cont) og skille trafo. Mastervolt 30m landstrøm kabel.
Båten har både en NKE autopilot med true wind funksjon, som er top of the line for båter som dette, med over size ram og fjernkontroll, som gjør at du kan sitte inne i doghouset å styre
I tillegg en Windpilot selvstyrer.
Båten er utstyrt med Featherstream propell og med en fast original propell som reserve.
Navigiasjons utrustning:
VHF I-com IC-M506 med AIS. Dette er koblet slik at ais'en kun sender på denne dedikerte ais'en og man mottar signaler på VHF ais'en. Kan slås av så man bare ser og ikke vises for andre. Type: AIS I-com MA-500TR. Både AIS og VHF fikk i mai 2020 nye oppgraderte antenner.
SSB I-com IC-M802 med AT-140 tuner og Pactor Dragon 7800 modem.
GPS Furuno GP-32.
Navtex Furuno NX-300.
Plotter B&G Zeus2W9.
Vind instrument/autopilot display i cockpit NKE Multigrafic (farge skjerm).
Radar Furuno model 1835 som er en full kommersiell radar konstruert for fiskebåter. Radaren er helt stand alone.
AIS MOB alarm Ocean Signal finnes. Mob alarm er koblet til alle rednings vestene i båten og så hvis en AIS mob blir utløst vil dette sette av en meget høy og kraftig alarm i båten.
Båten har 2 stk Ocean Signal Epirb1, en montert på hekken med hydrostat og en montert i doghouse for å ta med i grab bagen.
1 Viking redningsflåte finnes i eget rom i hekken som er selv utløsende om båten går ned, eller den kan enkelt trekkes ut om en ønsker manuell aktivering. Behøver ny service.
Maxvell 1500W ankervinsj, med fjernkontroll som viser antall meter i bruk, 100m 12mm høykvalitets kjetting,
Spade 32KG over size baug anker.
Manyus anker krok og 21mm 8 strand nylon snubber 20m.
Fortress FX27 hekk anker med 70m nylon band på rull.
Reflex diesel heater med 27 l dagtank, vannbåren varme til alle soverom og radiatorer på hvert soverom.
Kjølevifter på alle rom inklusive ekstra på kjøkken og i doghouse.
ENO propan 3 brenners komfyr og steke ovn, med propan sniffer ved gulvet og fjern operert stengeventil,
2x14kg propan flasker i eget rom med utlufting ute.
Mye ekstra utstyr og reservedeler følger med.
Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Annonseinformasjon
FINN-kode
296858211
Sist endret
14. september 2023, 14:48
Referanse
Boréal 44
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.