Bildegalleri
Atlantis Hasbro Parker
Trygg handel med Fiks ferdig
Varen blir sendt til deg, og du har 24 timer på deg til å inspisere den før pengene overføres til selger.
Beskrivelse av varen
Tilstand: Som ny - Ikke synlig brukt
Den mytiske øya Atlantis er i ferd med å synke i havet. Din oppgave er å bringe så mange Atlanter (innbyggere i Atlantis) i sikkerhet som mulig. Den som klarer å få flest atlantere på fastlandet på slutten vinner.
Forberedelser
Du starter med å bygge øya på brettet. Øya består av tre ringer. Den indre ringen er lysebrun, den midterste grønn, og den ytre er grå. Øydelene du bruker til å bygge øya har en av disse fargene, og du plasserer dem tilfeldig (men riktig farge i riktig ring) på brettet. En båt er plassert i hver vindretning. Hver spiller mottar deretter 12 flere Atlantere. Alle andre brikker er plassert ved siden av brettet: de gjenværende båtene, delfinene, haiene, sjømonstrene og blekksprutene. Deretter velges startspilleren, som starter med å plassere en Atlanter på en av øybrikkene. I rekkefølge med klokken bytter alle spillere på å plassere en Atlanter på en øybrikke, helt til alle har plassert sine Atlanter.
Spillet:
Hver spiller utfører tre handlinger i denne rekkefølgen: bruk handlingspunkter, fjern en øybrikke og kast terningen.
1) Utplasser handlingspunkter: spilleren har tre handlingspunkter som han kan flytte Atlanteanerne og/eller båten med. Hvert trinn er 1 handlingspunkt. Reglene er at en Atlanter som svømmer i sjøen kun får bevege seg maks 1 rute. Videre kan du bare flytte en båt hvis den enten er tom, hvis du har flest atlantere i båten, eller hvis du er i båten med samme antall atlantere som medspillerne dine.
2) Fjern en øydel: Etter å ha brukt de 3 handlingspunktene dine, må du fjerne en øydel. Først den grå ringen, og først når den grå ringen er helt borte, kan du fjerne en bit fra den grønne ringen. Alle atlantere som står på øystykket du fjerner, faller i vannet. Snu deretter øybrikken og se hvilket symbol som er på bunnen: en båt, en blekksprut, en hai, sjømonsteret, en delfin eller en virvel. Plasser det aktuelle stykket på vannflisen der øystykket pleide å være.
3) Kast terningen: så kan du kaste de to terningene. Delfinen er avbildet tre ganger på en terning; blekkspruten, haien og sjømonsteret en gang hver. Den andre terningen viser tall som indikerer hvor mange ruter en figur må flyttes: 1, 2, 3 eller et hvilket som helst antall mellomrom.
Figurer:
Sjøinnbyggerne (haier, delfiner, blekkspruter og sjømonstre) kan hindre eller hjelpe atlanterne som krysser havet. For eksempel beskytter delfinen en svømmer mot haier og sjømonstre. Haiene spiser svømmende atlantere (og de blir fjernet fra brettet). Sjømonstre sluker atlantere så vel som fulle og tomme sjøskip. Blekkspruter angriper bare fulle båter, og atlanterne faller i vannet og båten synker når blekkspruten angriper.
Hvis en virvel dukker opp på undersiden av en av de fjernede øydelene, ødelegger den alt på tilstøtende firkanter (selv andre øystykker!)
For 2 - 4 spillere fra 8 år.
Spilleregler inkludert er på nederlandsk/flamsk
Kan også sendes med Postnord for kr 69 til pakkeautomater.
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innAnnonsens metadata
Sist endret: 29.10.2024, 14:37 ・ FINN-kode: 309595333