

GT4 Clubsport
2016
59 500 km
Manuell
Bensin
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innForsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Fantastisk sportsbil selges!
Cayman er lillebror til 911, men vel så moro!!
Perfekt helgebil til svingete landeveier.
GT4 var topputgaven av Cayman (frem til GT4RS ble lansert), med motor fra 911 Carrera S på 385hk, og understell og bremser fra storebror GT3.
Dette er "old school" kjøreglede, midtstilt selvpustende motor i en kompakt og lett bil, med manuelt gir. Mekanisk følelse og grom lyd, men allikevel moderne sikkerhet og elektronikk som passer på deg. I tillegg holder du følge med det meste i svingene og på banen.
Skrur man på sportseksosen og ruller ned vinduet og gir gass, skal det godt gjøres å finne råere lyd på en original bil! :)
981 GT4 ble kun produsert i 2015-2016, dvs. i begrenset antall, og ble kun laget i manuell utgave (ingen PDK). Det er registrert kun ca 18stk i Norge (dvs. færre enn GT2RS!). Den har ikke partikkelfilter, start/stopp-funksjon og annet tull som nyere biler har. 718 GT4 som kom senere er produsert i større antall, er litt tyngre, og har ikke like rå lyd og følelse i følge reviews. Prøv begge før du bestemmer deg! :) Jeg er helt sikker på at 981 GT4 kommer til å bli svært ettertraktet om mange år, nettopp fordi den er en av de siste bilene av sitt slag...
Mange tror at en GT-bil kun er for bane, men GT4 er helt fantastisk til langturer. Dette er en helt ideel helgebil for flotte landeveier. Absolutt ikke for stiv, og man kan sitte i carbon bøttestolene i timesvis! Noe mer støy i cupeen enn andre biler er det, men motorlyd og stereoanlegg veier opp for dette. I tillegg har den overraskende god bagasjeplass, med romslig bagasjerom både foran og bak. Den er også veldig lettkjørt, samtidig med at den bare leverer jo mer du pusher.
På 981 GT4 var det ikke all verdens ekstrautstyr man kunne krysse av for, men denne har det viktigste:
-Clubsport-pakke inklusive halvbur og Carbon bøttestoler (LWBS) i delskinn/alcantara og 6-punkts-belter
-Sport Chrono (stoppeklokke og app)
-PCM/Navigasjon
-Sound Package Plus
-Bi-Xenon PDLS i sort
Annet og standard utstyr som bør nevnes:
-Sportseksos (med spjeld som kan åpnes/lukkes)
-Elektroniske dempere PASM
-Dynamiske motorfester PADM
-Cruise control
-Regnsensor
-PTV (Mekanisk diffsperre)
-64l bensintank
-Røykerpakke (12V uttak)
-LED kjørelys/markeringslys
-Alcantara ratt, tak m.m.
-Aluminiums lister foliert i carbon-look
-20-toms hjul med dekktrykssensorer
Bilen er helfoliert med gjennomsiktig beskyttelsesfolie og generelt meget pen. Kun håndvasket i mitt eie.
Det er montert Brembo type 3 bremseskiver og RE10 klosser, en helt rå kombo med god bremseffekt, pedalfølelse og lang varighet.
Storservice er tatt nå i juli 2023 inklusive olje, tennplugger, luftfilter, reim etc..
Har skiftet olje også mellom servicer.
Ta kontakt for mer info og en hyggelig bilprat. :)
Innbytte er dessverre ikke aktuelt.
Kjøretøyets serviceprogram er fulgt. Det er tatt servicer på kjøretøyet i henhold til fabrikkens retningslinjer.
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.