Bildegalleri
SOLGT
Volvo 240
Rallybil
1977
1 234 km
Manuell
Bensin
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på HJ29678Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Tjenester fra
Beskrivelse
Norges kanskje råeste (?) Volvo 240 rallybil luftes for salg. I tillegg til og være utrolig godt vedlikeholdt, er det ikke spart på noen ting.
Motor er en 2.5 liters Stensbøl med sprut. Info av hva som er brukt av deler kan fremlegges ved nærere interesse.
Det sitter stor alu radiator med stor spal longlife kjølevifte, stor setrab oljekjøler, nye motorsport motorfester, 100ah dynamo, flat reim istedenfor kilereim.
Girkasse er en 6 trinns Sellholm mgp light med girkutt, det følger med 3 stk drop gear som kan byttes etter hva som passer best, f.eks bakkeløp, sprint eller rally. Følger med et ekstra fronthus, inngående aksel til med volvo spline, og en pappeske med drev og dog ringer. Info på hva av dreving som er inni girkassen kan også fremlegges.
Bakaksel er en 1031 med 4-link og wattlink, Sellholmsperre, Sellholm 5/13 utveksling, de grøvste Sellholm fultflytende akslene med 31 spline,
Til vanlig står bilen på 4 stk Øhlins 3 veis dempere som er spesial lagd til bilen for lengst mulig fjæringsvei, dette blir brukt på grus og snø. Til asfalt er det et annet komplett understell med Sellholm dempere og knivstagg foran og bak.
Bremser er store Alcon rundt om, like skiver foran og bak, noe som gjør det smidig med reservedeler. følger også med ekstra klosser foran og bak.
Framaksel er Sellholm rørbærebruer med uniballs, Sellholm tannstang med kort styring, org styrestagg og uniballs istendefor endeledd.
Inni bilen er det 2 stk Sparco pro adv ørelapp stoler, Sparco seler, nytt flatt Sparco ratt, Sparco hjelmkasse i skinn, 2 stk Stilo intercom, Monti trip gps G-100+, Sparco kartleser lampe, og masse karbon.
Baki bilen er det en 60 liters alu bensintank, som er fylt med skum, innvendig montert catchtank med Bosch motorsport bensinpumpe.
Utvendig er det montert plastruter rundt hele uten om frontruta, carbon takscoop, carbon frontlamper, carbon gruppe A vinge, sveist inn kanalrør for støttebukker, ekstralys er Lazer ST serie.
Det er 12 nesten nye Arcasting (evo corse) 15» felger til grus og snø, og 4 stk 17» Braid til asfalt.
Prisen på bilen kan avhenge litt av hva som skal følge med av deler og utstyr. Bare ta kontakt så kan vi sikkert bli enige om noe.
Motor er en 2.5 liters Stensbøl med sprut. Info av hva som er brukt av deler kan fremlegges ved nærere interesse.
Det sitter stor alu radiator med stor spal longlife kjølevifte, stor setrab oljekjøler, nye motorsport motorfester, 100ah dynamo, flat reim istedenfor kilereim.
Girkasse er en 6 trinns Sellholm mgp light med girkutt, det følger med 3 stk drop gear som kan byttes etter hva som passer best, f.eks bakkeløp, sprint eller rally. Følger med et ekstra fronthus, inngående aksel til med volvo spline, og en pappeske med drev og dog ringer. Info på hva av dreving som er inni girkassen kan også fremlegges.
Bakaksel er en 1031 med 4-link og wattlink, Sellholmsperre, Sellholm 5/13 utveksling, de grøvste Sellholm fultflytende akslene med 31 spline,
Til vanlig står bilen på 4 stk Øhlins 3 veis dempere som er spesial lagd til bilen for lengst mulig fjæringsvei, dette blir brukt på grus og snø. Til asfalt er det et annet komplett understell med Sellholm dempere og knivstagg foran og bak.
Bremser er store Alcon rundt om, like skiver foran og bak, noe som gjør det smidig med reservedeler. følger også med ekstra klosser foran og bak.
Framaksel er Sellholm rørbærebruer med uniballs, Sellholm tannstang med kort styring, org styrestagg og uniballs istendefor endeledd.
Inni bilen er det 2 stk Sparco pro adv ørelapp stoler, Sparco seler, nytt flatt Sparco ratt, Sparco hjelmkasse i skinn, 2 stk Stilo intercom, Monti trip gps G-100+, Sparco kartleser lampe, og masse karbon.
Baki bilen er det en 60 liters alu bensintank, som er fylt med skum, innvendig montert catchtank med Bosch motorsport bensinpumpe.
Utvendig er det montert plastruter rundt hele uten om frontruta, carbon takscoop, carbon frontlamper, carbon gruppe A vinge, sveist inn kanalrør for støttebukker, ekstralys er Lazer ST serie.
Det er 12 nesten nye Arcasting (evo corse) 15» felger til grus og snø, og 4 stk 17» Braid til asfalt.
Prisen på bilen kan avhenge litt av hva som skal følge med av deler og utstyr. Bare ta kontakt så kan vi sikkert bli enige om noe.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 777 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 498 223 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Volvo
- Modell
- 240
- Modellår
- 1977
- Karosseri
- Sedan
- Drivstoff
- Bensin
- Slagvolum
- 2,5 l
- Kilometerstand
- 1 234 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Seter
- 2
- Farge
- Oransje
- Bilen står i
- Norge
- Neste frist for EU-kontroll
- 31.8.2025
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- HJ29678
- Chassis nr. (VIN)
- 2442H118037711111
- 1. gang registrert
- 23.2.1977
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Selgers kjennskap til bilen
Er eller har motoren vært trimmet?
Ja.
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.
Mer som dette
99 000 kr
Mjøndalen
110 000 kr


239 999 kr
Kristiansand S
Volvo 244 2.1-0 Volvo 50-årsjubileum
169 001 kr
Porsgrunn
Volvo 240 240gl classic
270 000 kr
51 900 kr
Tønsberg
Volvo 242
59 900 kr
Vestnes
Volvo 144 2.0
100 900 kr
Nes på Hedmarken
Volvo 240 244 DL
60 900 kr
Stryn
Volvo 240
95 000 kr