Bildegalleri
Spirit Spirit 360
Spirit 360 (Flem), 2007 mod familiebåt m fly og 4 cabiner, 6 faste senger
2007
36 fot
Innenbords
Ikke oppgitt
Pris
1 499 000 kr
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innKontakt selgeren
Gratis kjøpekontrakt
- Ferdig utfylt kontrakt
- Digital signering med BankID
- 1 måned gratis båtforsikring
Nyttige lenker
Sjekk småbåtregisteretForsikre båten din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
SPIRIT 36 – 2007 modell Fantastisk familiebåt med 4 lugarer og 6 faste sengeplasser.
Fantastisk familie båt med 4 cabiner, en dobbel stikk cabin + 2 enkle stikk cabiner + hovedlugar = 6 ferdige sengeplasser, bad og eget dusj rom. Salong med plass 6 personer, svært romslig og fleksibelt akterdekk, fabrikk bygd på Vestnes
Motor installasjon: Volvo D6 350 ahk m/drev , 1007 timer, Går raskt og lett opp i plan, lett å manøvrere med drev, truster foran og bak. Går svært økonomisk, Max hastighet ca 27 knop.
Beskrivelse
Spirit 360. / CE merket i kategori B. / Skroget er hel planende og går lett og fint i sjøen.
Dette er en båt med 6 faste sengeplasser fordelt over 3 lugarer + en stikk køye. Pentrybenk som er 1,90 lang. U salong i hoved kabin. / Høyde inne i hoved kabin 1,95. Høyde framlugaren, toalett og dusjrom 1,88. / Stor fin flybridge med 3 sitteplasser i fremst, ellers u salong og egen solseng bakerst.
Teknisk: loa: 11,60 / 20 grader V bunn. / 620 liter diesel. /250 liter vann. /225 liter septik. /stor 80 liter varmtvannstank.
Standard utstyr (ihht til utstyrslista når den var bestillt ny i 2007)
Elektronisk hendelsystem / Radio/cd m/4 høytalere /Fortøyningspakke / Varmer Mikuni 3,5kw / Defrosteranlegg 10kw / Sidepropell foran 6,5 hk Sleipner / Tv antenne / Horn / Fjernstyrt lyskaster / Dusj badeplattform / Kalesje akter / Kalesje flybridge / Kjøleskap 110 ltr (stort)
Landstrøm 220v m/25 amp batterilader / 3 bluss gass koketopp + komfyr
Båten har komplett manual med bilder og forklaring.
Båten er godt vedlikeholdt og fullt utrustet med alt man trenger for en behagelig tur. Betydelig oppgardert opp gjennom gjennom årene Timer i høst var ca 1000, Vi har eid båten siden den var ny i 2007. Selges pga overgang til hytte.
Satt opp det jeg kom på .Men alle forbehold om feil og mangler, men en start. Båten er 18 år gammel, jevnt brukt tatt på land 15 av 17 vintere, men jevnt og trutt oppgradert. Vi får høre at båten ser meget veholdt ut men det er klart båten er brukt og ikke noe ny båt, så normal elde og slitasje er en selvfølgelighet. Båten kan testes og prøvekjøres og løftes opp for kikk under før salg. Båten selges som den er i overtagelsen og selges uten noe form for garanti.
Jeg vil påstå at dette er en av de aller beste båter i sin klasse, med tanke på praktiske løsninger og økonomi. en motor med drev gir lavt forbruk pr nautisk mil, enten i rolig fart 5-7 knop eller i plan (19-24 knop) Med sin slanke form, singel motor, drev og store trimflaps løfter den seg lett ut av sjøen om marsjer lett på 19-24 knop til et gunstig forbruk. Jeg har ikke elektronisk forbruksmåling men har fulgt med på forbruk og tilbakelagt distanse og timer hvert år og kommet til at den er gunstig i forhold til andre båter i samme størrelse / vekt.
Noen tall, (merk de kommer fra at jeg har full tank ved årets slutt , starter loggen og manuell beregning så feil kan forekomme), men gir et pekepinn.
2023 - 201 L / 123 NM = 1,63 lL / Nm - Timer 22,5/201 = 8,93 liter pr time
2022 - 250 l / 220 NM = 1,14 L/Nm - timer 35,5/ 250 = 7,04 L/T
2021 - 434 / 248 NM = 1,75 L/ Nm - Timer 39 / 434 = 11,12 L/T
2020 - 900 / 520 NM = 1,73 L/ Nm - Timer 82 / 900 = 10,97 L/T
Båten ligger i Tønsberg. Kan overtas umiddelbart, eller holdes av for håndpenger.
Fantastisk familie båt med 4 cabiner, en dobbel stikk cabin + 2 enkle stikk cabiner + hovedlugar = 6 ferdige sengeplasser, bad og eget dusj rom. Salong med plass 6 personer, svært romslig og fleksibelt akterdekk, fabrikk bygd på Vestnes
Motor installasjon: Volvo D6 350 ahk m/drev , 1007 timer, Går raskt og lett opp i plan, lett å manøvrere med drev, truster foran og bak. Går svært økonomisk, Max hastighet ca 27 knop.
Beskrivelse
Spirit 360. / CE merket i kategori B. / Skroget er hel planende og går lett og fint i sjøen.
Dette er en båt med 6 faste sengeplasser fordelt over 3 lugarer + en stikk køye. Pentrybenk som er 1,90 lang. U salong i hoved kabin. / Høyde inne i hoved kabin 1,95. Høyde framlugaren, toalett og dusjrom 1,88. / Stor fin flybridge med 3 sitteplasser i fremst, ellers u salong og egen solseng bakerst.
Teknisk: loa: 11,60 / 20 grader V bunn. / 620 liter diesel. /250 liter vann. /225 liter septik. /stor 80 liter varmtvannstank.
Standard utstyr (ihht til utstyrslista når den var bestillt ny i 2007)
Elektronisk hendelsystem / Radio/cd m/4 høytalere /Fortøyningspakke / Varmer Mikuni 3,5kw / Defrosteranlegg 10kw / Sidepropell foran 6,5 hk Sleipner / Tv antenne / Horn / Fjernstyrt lyskaster / Dusj badeplattform / Kalesje akter / Kalesje flybridge / Kjøleskap 110 ltr (stort)
Landstrøm 220v m/25 amp batterilader / 3 bluss gass koketopp + komfyr
Båten har komplett manual med bilder og forklaring.
Båten er godt vedlikeholdt og fullt utrustet med alt man trenger for en behagelig tur. Betydelig oppgardert opp gjennom gjennom årene Timer i høst var ca 1000, Vi har eid båten siden den var ny i 2007. Selges pga overgang til hytte.
Satt opp det jeg kom på .Men alle forbehold om feil og mangler, men en start. Båten er 18 år gammel, jevnt brukt tatt på land 15 av 17 vintere, men jevnt og trutt oppgradert. Vi får høre at båten ser meget veholdt ut men det er klart båten er brukt og ikke noe ny båt, så normal elde og slitasje er en selvfølgelighet. Båten kan testes og prøvekjøres og løftes opp for kikk under før salg. Båten selges som den er i overtagelsen og selges uten noe form for garanti.
Jeg vil påstå at dette er en av de aller beste båter i sin klasse, med tanke på praktiske løsninger og økonomi. en motor med drev gir lavt forbruk pr nautisk mil, enten i rolig fart 5-7 knop eller i plan (19-24 knop) Med sin slanke form, singel motor, drev og store trimflaps løfter den seg lett ut av sjøen om marsjer lett på 19-24 knop til et gunstig forbruk. Jeg har ikke elektronisk forbruksmåling men har fulgt med på forbruk og tilbakelagt distanse og timer hvert år og kommet til at den er gunstig i forhold til andre båter i samme størrelse / vekt.
Noen tall, (merk de kommer fra at jeg har full tank ved årets slutt , starter loggen og manuell beregning så feil kan forekomme), men gir et pekepinn.
2023 - 201 L / 123 NM = 1,63 lL / Nm - Timer 22,5/201 = 8,93 liter pr time
2022 - 250 l / 220 NM = 1,14 L/Nm - timer 35,5/ 250 = 7,04 L/T
2021 - 434 / 248 NM = 1,75 L/ Nm - Timer 39 / 434 = 11,12 L/T
2020 - 900 / 520 NM = 1,73 L/ Nm - Timer 82 / 900 = 10,97 L/T
Båten ligger i Tønsberg. Kan overtas umiddelbart, eller holdes av for håndpenger.
Spesifikasjoner
- Tilstand
- Brukt
- Merke
- Spirit
- Modell
- Spirit 360
- Modellår
- 2007
- Type
- Cabincruiser
- Drivstoff
- Diesel
- Motor inkludert
- Ja
- Motorstørrelse
- 350.0 hk
- Motorfabrikant
- Volvo Penta D6
- Type motor
- Innenbords
- Topphastighet
- 27 knop
- Byggemateriale
- Glassfiber
- Vekt
- 7 500 kg
- Lengde i fot
- 36 fot
- Dybde
- 120 cm
- Bredde
- 330 cm
- Soveplasser
- 6
- Farge
- Hvit
- Båtens beliggenhet
- Norge
Utstyr
Båten står på land men kan settes ut rett før påske. Tillegg (dette er kjøpt og montert fra fabrikk) - Ankervinsj bak m/fjernkontroll (Fjernkontroll styrer også truster foran), - Teakpakke (teak på flybridge, akterdekk, dollbord, badeplattform) - Solseng flybridge (sofa) / Ekstra solepute på flybridge - Kartplotter C120 m/Navionics gold brikke (Ålesund Dk, Sv,) - Raymarine radar ( på skjerm inne) kartbrikke + - Kartplotter C80 m gold brikke – på flybrige - GPS antenne / Trekk til flybridgestoler (ubrukt) / Stereo på flybridge / VHF på flybrige - Klargjort for AIS (ikke fått den til å virke) - Ekstra lys under badeplattform (svake) - 12V og tv uttak ekstra på soverom + i salongen) - Saltvannskran i byssa - Ekstra badestige på badeplattform (2 stk) + Integrert baugstige i baugspyd / - Ekstra stor varmtvanns bereder (60l) m 220v kolbe / - Ekkolodd modul med dybde oppe og nede / - VHF på flybridge og nede Ettermontert 2008 / 2009 - Hekktruster Sidepropell bak 4 hk Sleipner / - Frontrute trekk – hvitt tett + sort til å se gjennom innenfra, - Ekstra 220 varmeovner i kabin og motorrom, samt frost kabel rundt motor) - 3 stk ekstra 220 volt kontakter. - Ekstra glidelås på hver side i trekk på akterdekk for å lette adkomst - Dørklplater i motorrom + Motorkasse for å sikre last i motorrom. - Ekstra over-madras i alle senger – spesielt god i for-cabin. - Skjøvannsfilter i glass, reimer og ruller, - - Byttet injektorer, eksosbend med anode, 2014 - byttet aksling og propeller i drevet + byttet truster foran 2018 diesel vannvarmer for varmtvann – 30 min og varmt vann - 2018 Dregg bak bygget om til kjetting vinsj på Ilas (mye bedre løsning enn tau, synes vi) - 2020 Montert nye store flaps ca 50.000 kr ,hos Vallø motor – som erstatning for QL flaps som sluttet å virke og er en dårligere løsning 2021, gir raskt opp i plan uansett last eller sjø. Nytt stort kjøleskap Dometic CRX 110 kjøleskap kr 12990 Sea Sea - Flere kontakter. - Ny kontakt til solcelle på kalesjen - Ny kalesje til flybridge 7-8000 kr - Ny større solcelle regulator Victron– tåler flere paneler kr 1499 2022 - Motor ut, full service og oppgradering med bla rens av kjølere Jarlsø motor (Volvo Penta verksted) 2023 - Nye ruter i kalesje – Per O Meier – 6500 - Byttet forbruks batterier til 200 amp Litium + ny regulator fra dynamo + Bluetooth til batteri monitor fra Victron (ca 12700). Høst 2025 ble drevet levert til vinterservice og oljebytting hos Jarlsø motor. I flg Jarlsø er drevet helt og fin og skal tåle minst 1000 timer til (men selvfølgelig ikke noe garanti på det eller noe annet på en 18 års gammel båt). Legger ved bilde av båten når vi hadde Weaver daviter og en kort RIB på den, dette er solgt men om noen vil se hvordan det kan gjøres. Virket veldig greit ikke noe problem å få den i plan uansett RIB og ferie last. Legges ut til vårpris nå.
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
3173 VearLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.
Mer som dette
1 300 000 kr
Skjeberg


1 450 000 kr
Flekkefjord
Sunquest 45 fly til salgs. Vinterpris.
1 380 000 kr
795 000 kr
Ålesund
Ulla 1000 til salgs
1 690 000 kr
2 990 000 kr


2 690 000 kr


2 090 000 kr
Fiskarstrand
Galeon 390
310 000 kr
2 120 000 kr