QA / kvalitetstester
HELP
- Frist 2.4.2024
- Ansettelsesform Fast
Vil du utvikle deg innen programvaretesting?
HELP er et innovativt og nytenkende selskap som utfordrer den etablerte og konservative advokatbransjen. Vi gjør advokattjenester tilgjengelig for alle. Det investeres tungt i digitalisering, og vi skal levere effektive tjenester for våre advokater, stabile og gode løsninger for våre samarbeidspartnere, og gode opplevelser for våre kunder.
Om stillingen
Som en viktig del av IT-avdelingen, trenger vi deg til å kvalitetssikre våre digitale systemer. I denne rollen vil du spille en nøkkelrolle i å sikre kvaliteten og påliteligheten av våre interne systemer, inkludert utarbeidelse og vedlikehold av maler, manuell driftsstøtte, dokumentasjonsarbeid, og feilsøking. Ditt ansvar vil være å arbeide sammen med avdelinger som definerer behov, og IT-teamet, for å optimalisere bruken og minske antall feil i våre digitale løsninger. QA-avdelingen hos oss består av to andre, i tillegg til tre personer på IT-drift som man vil jobbe tett med.
Vi tilbyr
- En utfordrende og givende rolle i et dynamisk og støttende team.
- Muligheter for profesjonell vekst og utvikling.
- Konkurransedyktige betingelser.
- Et positivt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer.
- En arbeidsplass hvor laget står i fokus.
- God støtte og opplæring.
Ansvarsområder
- Utføre driftsrelaterte manuelle oppgaver i vårt kjernesystem, og sikre systemets jevne og effektive funksjon.
- Utarbeide og vedlikeholde detaljert dokumentasjon knyttet til manuelle oppgaver og releasetesting i våre IT systemer i Confluence.
- Fungere som superbruker og 2. linje supportkontakt for flere interne nøkkelsystemer.
- Utføre feilsøking i kjernesystem, og få en grundig forståelse av vår forretningslogikk.
- Bistå i design, oppsett og gjennomføring av testløp for våre ulike digitale prosjekter, og sikre at ny funksjonalitet i kjernesystemet er grundig testet før releaser.
- Vedlikehold av systemet, inkludert opprettelse og sletting av brukere i Paris for både Web og Swing grensesnitt.
- Bistå i å koordinere testing og testressurser på tvers av våre kontorer i Norden.
- Utarbeidelse og vedlikehold av maler for juridisk avdeling i vårt kjernesystem, ved hjelp av HTML & CSS.
Hvem er du?
Vi ser etter en engasjert QA / Kvalitetstester som er ivrig etter å lære og vokse innen programvaretesting. Du trenger ikke ha omfattende erfaring, men en grunnleggende forståelse av kvalitetssikring og en interesse for å utvikle dine ferdigheter videre. Vi verdsetter en som er løsningsorientert, trives med å takle utfordringer, og som ønsker å bidra til et positivt arbeidsmiljø. Erfaring med testing av webapplikasjoner er en fordel, men ikke et krav. Viktigst av alt er din evne til å fokusere på detaljer og din vilje til å lære og tilpasse deg i et miljø der moderne teknologier tas i bruk. Vi ser etter noen som er nysgjerrig på å finne feil og forbedre produktkvaliteten, og som verdsetter betydningen av god testing i programvareutvikling.
Kvalifikasjoner
- Erfaring med drift og manuell testing av IT-systemer.
- Sterke dokumentasjonsevner, og erfaring med verktøy som Confluence og Jira/Zephyr.
- Evne til å fungere effektivt som en del av et team, samt selvstendig.
- God forståelse av testprinsipper og kvalitetssikring.
- Erfaring som superbruker, supportkontakt eller innen backoffice er en fordel.
- Evne til å utføre feilsøking og problemidentifisering i komplekse systemer.
- Gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig, på norsk og engelsk.
- Erfaring med HTML eller andre kodespråk er en fordel.
Kort om HELP
I HELP skapes kulturen hver dag av de som jobber her. Vi har mange sterke kulturbærere og et sterkt fokus på personlighet i valg av nyansatte. Vi satser på god ledelse, og vår Great Place to Work-undersøkelse viser positive resultater innen troverdighet, respekt, rettferdighet, stolthet og fellesskap.
Vi er et ungt selskap med et mangfoldig arbeidsmiljø, hvor alle fylker i Norge (unntatt ett), og 27 ulike morsmål er representert. Vi har en gjennomsnittsalder på 36 år og en overvekt av kvinner. Hos oss får du muligheten til å utvikle deg og bidra til å gjøre advokattjenester tilgjengelig for alle.
Vi tilbyr et sunt forhold mellom arbeid og fritid og vektlegger stabilitet og trivsel hos våre ansatte. Vi ønsker å bygge samhold på tvers av avdelinger, og det arrangeres eventer som AfterWork, Runsj (løpetur før lunsj), vinklubb, golfturnering, deltakelse på Holmenkollmarsjen, Sørkedalsløpet m.m. Det er årlig bonustur, dersom vi når resultatene våre.
Vi på IT er et lite, men dedikert team. Alle har stor påvirkningskraft i hvordan vi jobber og hvordan vi skal løse det. Det er et høyt fokus på faglig utvikling, både ved kurs, og at vi ønsker å ta i bruk ny teknologi som kan brukes i våre systemer. Ved behov har vi god støtte fra vår eier, og våre søsterselskap spredd rundt i verden. Her jobber folk med veldig mye forskjellig, og det arrangeres flere workshops i året for alle som jobber med IT (eller som brenner for det).
- Sektor: Privat
- Sted: Essendrops gate 3, 0368 Oslo
- Bransje: Bank, finans og forsikring, IT, Juridiske tjenester
- Stillingsfunksjon: IT utvikling / QA/Testing
Nøkkelord
IT, QA, testing, kvalitetstester, programvaretesting
(1/8)
- FINN-kode 343872118
- Sist endret