Bildegalleri
Emtb hissig mid drive elsykkel
Beskrivelse av varen
Sykkeltype: Elektrisk
Satt akkurat på en splitter ny bafang BBSHD 1000w motor på hardtailen.
Jeg satt også nylig på en dropperpost fra PNWcomponents med demping på som kan justeres med luftrykk etter vekt. 125mm travel.
Dempingen på dropper posten fungerer utrolig bra og demper alle støtene slik at man faktisk kan sitte mens du kjører gjennom humplete terreng.
Ramme størrelse: M
Jeg er 193cm og samboeren er 162cm høy og har lånt og brukt denne. Det er det som er veldig greit med dropper post fordi da senker man setet med trykk av en knapp.
Nytt framdekk og bakdekk er også satt på: schwalbe rocket ron 27.5x 2.6
Bakdekk er splitter nytt ubrukt,
Framdekk er skiftet i sommer.
Ny smart tube levert fra slime forran (antipunktering)
Ny gir/shifter og ny wire.
Nytt E sykkel kjede fra shimano
Ny kasett 11-52T 10speed shimano
Ny derailleur shimano deore
shimano cranckarmer
850c display
Splitter ny 42t alminium sprocket. (God kvalitet).
Men kan garantere at dette ikke er nødvendig da girkasetten med opptil 52T gjør susen. Jeg veier 90 kilo og jeg sliter veldig med å finne bratte bakker som sykkelen ikke klarer med dette opsettet. Kan også følge med en 32T sprocket om mer tourqe er ønsket.
Felgene er ekstra brede, slik du kan ha opptil 2.8 i bredde.
Ny framskjerm og bakskjerm
Nye bremseklosser og bremseskiver
Bremsene er luftet gjennom og skiftet olje.
Akkurat nå står det på et 52v batteri laget av tesla celler direkte fra en tesla modul denne modulen var kun gått et par få tusen kilometer, så det er lang levetid på batteriet igjen, og veldig god kvalitet på 18650 cellene. 14sp5 altså 70 celler på denne.
Har et splitter nytt batteri med samsung celler som kom i posten nå just som jeg evnt kan sette på istedet.
Tror denne er 14sp4 altså 56 celler.
Mitt intrykk av sykkelen er at den er helt fantastisk til alt mulig terreng, den drar opp bakker jeg aldri hadde trodd jeg skulle komme meg opp. og den er helt konge på vinteren når man trenger grep.
Ville sagt den har en perfekt balanse midt imellom fatbike og vanlig hardtail.
Angående motoren:
Man kan velge mellom styrke 1-9.
På styrke 9 drar den deg opp i 50km/t.
Speedometeret stemmer overens med gps. Sykkelen kan programeres til å kun hjelpe opp til 25 km/t, men dette er jo hovedsaklig en sti/offroad sykkel så det er jo ingen fartsgrenser i terrenget utenom sunn fornuft. Man kan nesten sammenligne det med en lett elektrisk crosser, som man fortsatt fint klarer og løfte alene opp/ned de aller vanskeligste delene av stien.
Selve sykkelen er en white sykkel kjøpts hos xxl, ramme størrelse: medium
Pris: 20 000
Mye kraft og grep i en sykkel, motoren gir
160 N/m med tourqe, dobbelt så mye som vanlige emtb sykkler. Og de tykke dekkene gjør at du får mere enn nok grep til terenget. Man kan alltids ta ned styrken og velge selv hvor mye du vil bruke beina. Perfekt for folk som liker freestyle downhill fordi når du sykkler opp humplete terreng i oppoverbakke, kan du bare holde inne en knapp (thumb throttle) og da kommer du deg opp utenom at pedalene går i bakken og treffer steinene fra det humplete terrenget. Man får trent kroppen vanvittig godt bare av og holde fast og trø det man kan på vei oppover. Du kan rett og slett velge hvor tungt det blir på veien opp. Er sjeldent jeg har funnet en bakke der motoren ikke klarer den på egenhånd uten beinkraft.
Jeg har brukt denne sykkelen med akkurat samme type men eldre motor i 3 år uten noe problemer. jeg har testet sykkelen med den gamle motoren i alle type terreng og sykkelen funker kjempebra sammen med bafang motoren.
Har vært 100% under vann flere ganger med den gamle motoren når jeg krysser bekker og den funker akkurat som om den var ny. Så motorene har veldig god vannmotstand.
Bare å ta kontakt om du har spørsmål eller vil komme og se på denne. Frakt kan evnt diskuteres.
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innAnnonsens metadata
Sist endret: 2.1.2025, 23:33 ・ FINN-kode: 343934125