Bildegalleri
Mitsubishi Andre
STARION TURBO
1982
116 000 km
Manuell
Bensin
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på DD64630Eff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Demonstrasjonsbilen til Mitsusbishi.
Samme eier fra 1983-2023.
Selges ut av samling grunnet endring av hva det skal samles på.
Skjelden, kul og bevart Starion. EX utgave, skinn (sky) på alle trekk inkludert tak. Nettop tatt ut for testtur for sesongen. Startet på første forsøk og fungerte som den skal igjennom hele turen.
Sprek og morsom bil, god ketchup effekt på turbo og deilig burbling i eksos ved motorbrems. Følger vanlig trafikk veldig bra og overraskende billig å bruke.
Karroseriet består av mye orginal lakk, men man kan finne spor av opplakering. Det har også vært gjennomført rustreparasjoner av tidligere eier. Fin brukstand med diverse patina.
Teknisk virker bilen veldig bra, ble tatt en oppstramming ved innkjøp og mye 80’talls strømtyver ble fjernet.
Fra Wikepedia :
The Starion was one of the first modern Japanese turbocharged performance automobiles with electronic fuel injection.
Mitsubishi began marketing the Starion in 1982, during a period in which a number of Japanese grand tourer (GT) sports cars were available, including the Nissan Z cars, Mazda RX-7, Toyota Supra and to a lesser extent, the Honda Prelude, Isuzu Piazza and Subaru XT.
The 4G6 gasoline engines were the favoured performance variant for Mitsubishi. The 4G61Tpowered their Colt Turbo, while the 4G63T, first introduced in the 1980 Lancer EX 2000 Turbo, went on to see service in the Sapporoand Starion coupés during the so-called "turbo era" of the 1980s, before creating for itself an illustrious motorsport heritage as the powerplant under the hood of the World Rally Championship-winning Lancer Evolution. A UK-market Evo known as the FQ400 had a 400 bhp (298 kW; 406 PS) version of the Sirius, making it the most powerful car ever sold by Mitsubishi.
Kan byttes og brukes som delbetaling til RS2, Lotus Omega, Alpina B10.
Ring for mer informasjon, på 41559237 etter 15.30
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Mitsubishi
- Modell
- Andre
- Modellår
- 1982
- Karosseri
- Coupe
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 170 hk
- Slagvolum
- 2 l
- Kilometerstand
- 116 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Maksimal tilhengervekt
- 1 120 kg
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Vekt
- 1 245 kg
- Seter
- 4
- Dører
- 2
- Farge
- Sølv
- Interiørfarge
- Grå skinn
- Bilen står i
- Norge
- Neste frist for EU-kontroll
- 30.08.2024
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- DD64630
- Chassis nr. (VIN)
- JMBA183AMCZ451637
- 1. gang registrert
- 10.01.1982
- Eiere
- 3
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- Bluetooth
- El.vinduer
- Kassettspiller
- Lettmet. felg sommer
- Metallic lakk
- Midtarmlene
- Radio DAB+
- Servostyring
- Seter i helskinn
- Sportsseter
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Nei
Er det gjort større reparasjoner?
Nei
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.