Brukerstyrt Personlig Assistent
AssisterMeg AS
- Frist Snarest
- Ansettelsesform Fast
Brukerstyrt Personlig Assistent
Beskrivelse av stillingen:
Jeg er en sosial og humørfylt gutt, som trenger assistenter som kan bidra til at jeg kan leve et aktivt, selvstendig og variert liv. Jeg er glad i oppmerksomhet og aktivitet på gode dager. Andre dager er jeg sliten og smertepreget og da trenger jeg trøst og kos. Jeg har en multifunksjonshemming som gjør at jeg trenger hjelp til stillingsendringer, forflytning, ernæring og personlig hygiene. Jeg har ikke verbalt språk, men kommuniserer godt med blikk, bevegelser og lyder.
Som assistent hos meg er din oppgave å bidra til at jeg kan leve det livet jeg ønsker.
Arbeidsoppgaver og arbeidstid:
På en hverdag er det du som møter meg når jeg skal hjem fra dagsenteret jeg går på, og det er derfor viktig at du alltid kommer presis. Når vi kommer hjem pakker du ut av sekken min, og forbereder middagen min. Kanskje trenger jeg et rent skift før maten, og når jeg spiser er det fint om vi kan snakke om hvordan dagen min har vært.
Etter middag kan det være fint å ta en tur ut eller gjøre noen aktiviteter inne før jeg skal ha en treningsøkt i innowalk. Du tar kveldsstellet og gjør klar kveldsmåltidet før du går. I helgen gjør du mye av det samme som på ettermiddagsvakten, men du vil ha bedre tid til å utføre ulike og varierte aktiviteter sammen med meg.
Jeg trenger også assistenter som kan være med meg om natten da jeg bruker pustestøtte. Det er også nattevakten som hjelper meg med å gjøre meg klar til dagsenteret på morgenen.
Det vil bli gitt nødvendig opplæring i bruk av hjelpemidler, håndtering av mat og medisiner, samt hygiene og stell.
Stillingsprosent:
Per nå trenger vi fem stødige assistenter som kan være en del av mitt super-team, alle på rundt 50%, men det er rom for å diskutere stillingsprosentene etter kapasitet og ønske.
I sommeren er det behov for at du kan gå turnus, og at du tar flere vakter. Det er også fint om du er fleksibel når det gjelder å ta ekstravakter ved andre assistenters fravær i ferier og ved sykdom.
Er dette deg?
- Engasjert og positiv
- Aktiv, fantasifull og initiativrik
- Punktlig, presis, pålitelig, ansvarlig og nøyaktig
- Fleksibel
- Har gode samarbeidsevner og god rolleforståelse
- Har godt humør
Det er ikke et krav med helsefaglig bakgrunn til alle stillingene, slik at både personer med helsefaglig bakgrunn (fagbrev, studenter innen helsefagene o.l) og personer uten slik bakgrunn oppfordres til å søke.
Personlig egnethet og god kjemi mellom oss og min familie er svært viktig da vi deler bolig. Det blir gitt grundig opplæring.
For å sikre stabilitet i ordningen er det ønskelig at du har et langtidsperspektiv i forhold til jobben.
Kvalifikasjoner:
- Over 18 år
- Gode kommunikasjonsevner på norsk
- Godkjent politiattest. Denne blir innhentet i forbindelse med signering av arbeidsavtalen og skal ikke legges ved søknaden.
Hva AssisterMeg tilbyr:
- Konkurransedyktig lønn
- Forsikring
- Kurs og kompetanseheving
- Støtte til treningsmedlemsskap
- Tilgang til personalrabatter på utvalgte produkter og tjenester
- Et godt arbeidsmiljø basert på grunnleggende respekt for den enkelte medarbeider
Søknadsfrist snarest.
Enkel søkeprosess
Det er ikke nødvendig med en søknad, du trenger kun å svare på noen enkle spørsmål. Du har valget om å svare på spørsmålene enten via tekst eller video.
Om arbeidsgiveren
AssisterMeg ble startet i 2006, og var blant de første private leverandørene av brukerstyrt personlig assistanse (BPA) til mennesker som har en funksjonshindring i Norge. Brukerstyrt vil si at den som har assistanse selv styrer hvem som skal være assistent, hva assistenten skal gjøre samt hvor og når assistansen finner sted. Slik blir assistansen skreddersydd rundt kundens behov og gir frihet til å leve slik man velger. Vi jobber for å gjøre det så enkelt som mulig for våre kunder å ha BPA og vi bygger vårt konsept på beste praksis og lang erfaring. Vårt verdigrunnlag er likeverd og inkludering gjennom styring i eget liv. AssisterMeg fusjonerte med Olivia Assistanse i mai 2021, og er et datterselskap i Team Olivia Norge.
- Sektor: Privat
- Antall stillinger: 5
- Sted: Oslo kommune Bydel Vestre Aker, 0754 Oslo
- Bransje: Annet, Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Omsorg og sosialt arbeid, Helsepersonell / Helsefagarbeider/hjelpepleier
Nøkkelord
BPA, Brukerstyrt Personlig Assistanse, Omsorg, Humor
- FINN-kode 354222211
- Sist endret