Er du en CRO-ekspert? IKEA vil ha deg!
IKEA
- Frist 9.7.2024
- Ansettelsesform Fast
Er du en CRO-ekspert? IKEA vil ha deg!
Visste du at nettbutikken vår har blitt det største "varehuset" målt i omsetning? Og nå trenger vi ytterligere hjelp til å optimalisere innholdet på IKEA.no. I denne rollen søker vi en som kan produsere innhold av høy kvalitet og ha hovedansvaret for a/b-testing. Rollen krever minimum 1 års erfaring med conversion rate optimalisering og god skriftlig norsk.
Stillingen ligger i Marketing-avdelingen og rapporterer til Marketing Communication Manager i IKEA Norge med faglig oppfølging fra Country E-commerce Integration Manager. Kontoret er på IKEA Service Office i Nesbruveien 42, rett ved IKEA Slependen. Fysisk oppmøte med noe mulighet for hjemmekontor. Ønskelig oppstart september/oktober.
Ansvarsområdene dine:
Som Online Content Specialist utformer du relevant innhold til våre digitale kanaler på en måte som styrker merkevaren, øker online besøk, engasjement og konvertering. Noen ganger krever det at du lager helt nytt innhold fra scratch, men stort sett foreligger anbefalt innhold fra Global, hvorpå oppgaven din er å tilpasse dette til det norske markedet og vårt kommersielle fokus for perioden. Du har flere innholdsspesialister å sparre med og i ukentlige produksjonsmøter knekker vi kreative nøtter sammen og diskuterer hva som har mest kommunikasjonskraft.
Derfor er det viktig at du er godt kjent med målgruppe-tankegang og markedsføringsfaget. Du vil også jobbe tett med tre andre Online Content Specialists og være pådriver for at også de lykkes med a/b-testing og får den støtten de trenger til det.
Hvem er du?
Du har et øye for detaljer og koser deg skikkelig når du kan jobbe selvstendig og systematisk med å kvalitetssikre og forbedre tekster, bilder og lenker. Med et growth mindset lærer du nye digitale verktøy og systemer fort. Det faller deg naturlig å jobbe iterativt: hele tiden å skape, teste, reflektere, lære, optimalisere, og dele erfaringene med teamet så vi alle kan utvikle oss. Du har erfaring med å øke konverteringsraten gjennom blant annet a/b-testing. Aktuelle kandidater må ha minst ett års arbeidserfaring med CRO og 3 års relevant arbeidserfaring innenfor markedsføring.
Hva vi tilbyr:
- Inkluderende arbeidsmiljø med dyktige kolleger
- Jobbe i Norges ledende omnikanale selskap
- Sterkt fagmiljø på tvers av avdelinger, med et spisset kryssfunksjonelt ecommerce team
- Verktøy som Publicera, GA4, Content Square og Optimizely
- Globalt IKEA-nettverk, med tilsvarende stilling i alle IKEA-land
- Personalrabatter
Hvis du er klar til å ta på deg en spennende rolle der du vil være sentral i hvordan vi møter kundene våre digitalt, vil vi gjerne høre fra deg!
- Sektor: Privat
- Sted: 1375 Billingstad
- Bransje: Butikk og varehandel, Markedsføring og annonsering
- Stillingsfunksjon: Markedsfører
Nøkkelord
Content, Marketing, Markedsfører, CRO, Konvertering
- FINN-kode 354791490
- Sist endret