Bildegalleri
Benno Boost 2018. Norges lengst kjørte, rimeligste og best vedlikeholdte?
Beskrivelse av varen
Sykkeltype: Elektriske
Tilstand: Brukt
Vår trofaste "stasjonsvogn" Benno Boost søker nye eiere nå som vårt transportbehov er endret. Den har inntil nyttår pendlet sommer som vinter daglige 30 km inkludert 500 meter stigning opp fobi Holmenkollen.
Sykkelen har vært oppgradert og tatt godt vare på. Når den ikke brukes står den i en tørr garasje. Før salg har den fått en totalgjennomgang av slitedeler og har nå blitt påmontert helt ny kassett, kjede og frontdrev. Bremseklosser er helt nye og bremsene luftet. Hjullager demontert, renset og smurt med nytt kulelagerfett.
Sykkelen har blitt oppgradert for å fungere bedre enn slik den kom originalt. Oppgraderinger inkluderer: Kraftig oppgraderte bremser. 4 stempels Shimano bremsekalipere og større skive bak sørger for betydelig bedre bremser enn originalt. Skvettlapper foran og bak hindrer sølesprut på motor og fører. Ledning til frontlykt er lagt oppå skjerm slik at den ikke slites i stykker slik den lett gjør ellers. Kjedebeskytter ved motor i metall. Oppgradert girskifter bak. Ny frikrans bak. Bedre sete. 500Wh batteri. Pegs som fungerer som fotstørre for passasjer bak eller beskytter fører mot å få sykkelen over beina hvis en skulle velte.
På en elsykkel vil alltid motor være største spørsmålstegn. Det som ødelegger motorer er at de hele tiden kjøres på maks assistanse og med lav tråkkefrekvens. Da må motoren jobbe utenfor sitt ideelle område med stor slitasje på innvendige drev og lager.
Denne har hele tiden vært kjørt som en vanlig sykkel, dvs høy kadens (hastighet på pedalene) og lav assistanse. Det har gått konkurranse i å klare seg med så lite batteri og assistanse som mulig. Det gjør at motoren har fått jobbet lett og i sitt ideelle område. På tross av lang distanse kjørt, har motoren ingen ulyder eller viser tegn til slitasje.
Motoren er en Bosch Performance line på 65 Nm som er en perfekt blend av stor styrke men med lavere strømforbruk enn den samtidige CX-motoren. I en verden hvor produsentene konkurrerer om høyest mulig dreiemoment, denne sykkelen har 1/4 av dreiemomentet til en samtidig Nissan Leaf/VW Golf E.
Batteri er byttet. For å hindre unødvendig slitasje har batteriet bare vært ladet når det har vært romtemperert og kun med en 2Ah lader. Det tar lengre tid, men er også snillere med cellene. Original 4Ah følger også med.
Inkludert i pris:
Stor frontbærer med frontveske.
To romslige sidevesker.
Pegs.
Ringeklokke.
2Ah og 4 Ah lader.
Vinterdekk kjørt 1 sesong, koster 1500kr pr stk.
Kvittering på sykkelen.
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innAnnonsens metadata
Sist endret: 19.6.2024, 15:00 ・ FINN-kode: 355975173