Saksbehandlere for bygge- og delesaker
Nes kommune
- Frist 14.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Saksbehandlere for bygge- og delesaker
Er du vår nye kollega?
Er du opptatt av trygge boliger, sikker byggegrunn, byggeskikk, kulturmiljø og at kommunale arealplaner og nasjonalt regelverk blir fulgt? Da har du mulighet til å søke 100% stilling som byggesaksbehandler i Nes kommune.
Byggesaksavdelingen har som hovedoppgave å behandle bygge- og delesaker, føre tilsyn og drive ulovlighetsoppfølging etter plan- og bygningsloven. Avdelingen skal også ha ansvar for utarbeidelse og oppfølging av utbyggingsavtaler.
Vi skal øke kapasiteten med to nye faste stillinger innen et fagområde med mange spennende og utfordrende oppgaver.
Vi søker deg som har relevant fagkompetanse og erfaring, er samfunnsengasjert og har stor arbeidskapasitet. Med disse to nye stillingene vil byggesak ha totalt 8 ansatte. Byggesaksavdelingen er plassert i kommunalområdet samfunn og miljø, som i tillegg til de tradisjonelle tekniske fagene også omfatter landbruksavdelingen. Vi samarbeider på tvers av fagene og har et trivelig, hektisk, givende og svært godt arbeidsmiljø der ingen arbeidsdag er lik.
Arbeidsoppgaver
- Behandle bygge- og delesaker etter plan- og bygningsloven
- Gjennomføre byggetilsyn
- Ulovlighetsoppfølging etter byggesaksdelen i plan- og bygningsloven
- Behandle dispensasjonssøknader
- Behandle/forberede klagesaker
- Innbyggerkontakt og veiledning
- Utarbeidelse av utbyggingsavtaler kan også tillegges stillingene
Kvalifikasjoner
- Fortrinnsvis utdanning på bachelornivå innen ingeniørfag (bygningsingeniør), rettsvitenskap/jus, arkitektur eller tilsvarende
- Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
- Kjennskap til plan- og bygningsloven og annet relevant regelverk er en fordel
- Meget gode norskkunnskaper
- Erfaring fra offentlig forvaltning er en fordel
- Gode digitale ferdigheter
- Personlig egnethet vil bli tillagt vekt
Personlige egenskaper
- God evne til å jobbe selvstendig
- Gode samarbeidsevner, både internt og eksternt
- Evne til å prioritere mellom ulike arbeidsoppgaver og levere godt faglig innhold, innenfor til tider knappe tidsfrister
- Trygg og selvstendig i rollen som byggesaksbehandler
- Evne til å gi gode faglige, begrunnede råd
- Tar initiativ og får oppgaver løst
- Godt humør og bidragsyter til et godt sosialt miljø
Vi tilbyr
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
- Godt arbeidsmiljø og hyggelige kollegaer
- Mulighet for å jobbe tverrfaglig
- En variert hverdag
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.
Vi ber om at vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Om arbeidsgiveren
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma - elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Rådhusgata 2, 2150 Årnes
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Ingeniør, Saksbehandler, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
jus, rettsvitenskap, arkitektur, byggesak, plan- og bygningslov
- FINN-kode 358021972
- Sist endret