IT-support medarbeider
Norled
- Frist 05.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Har du lyst til å bli vår nye kollega? Vi søker IT-support medarbeider
Norled er et av Norges største ferje- og hurtigbåtrederier. På ruter fra Oslo i sør til Tromsø i nord sørger vi hver dag for at mennesker, gods og kjøretøy når sine reisemål. Norleds stolte historie strekker seg helt tilbake til 1855, og kontinuerlig innovasjon har vært en drivkraft fra starten. Selskapet er ledende på grønn miljøteknologi til sjøs.
Vi er stolte over å ha utviklet verdens første elektriske passasjerferje, MF Ampere. Den har vært en forløper til de mange elektriske nullutslippsferjene som i dag er med på å binde sammen Kyst-Norge. I 2023 lanserte vi verdens første hydrogendrevne ferje, MF Hydra. Snart passerer Norled en ny grønn milepæl når batteribytteroboten SHIFTR kommer i drift på flere av våre hurtigbåter i løpet av 2024. Dette vil gi et stort løft for bærekraftige reiseopplevelser til sjøs, også for hurtiggående fartøy. Vil du være med å bygge videre på vår stolte historie sammen med selskapets om lag 1000 medarbeidere?
Norled søker nå etter en IT-support medarbeider
Vi har ca. 80 fartøy fullspekket med teknologi som genererer et hav av verdifull informasjon. Denne informasjonen skal vi bruke slik at vi hver eneste dag blir i stand til å ta litt bedre beslutninger enn vi var dagen før.
Arbeidsoppgaver vil blant annet bestå i
- Lokale support for brukere på kontoret
- Klaregjøre arbeidsplasser (pc, skjermer, docking, kamera mm)
- Installere , konfigurere og feilsøke applikasjoner
- Første og andrelinjesupport for våre ansatte på lokasjoner og på sjø og land
- Samarbeide med og avlaste andre i IT avdelingen
- Administrere IT-utstyr (innkjøp, konfigurasjon, levering og utsendelse)
- Administrere brukertilganger (Entra ID)
- Gjennomføre brukerintroduksjonsprogram og annen IT-opplæring
- Deltakelse i IT-prosjekter
- Support og brukeropplæring i Office 365 løsninger
Kvalifikasjoner / erfaring
- Minimum 2 års relevant IT/teknisk utdanning (f.eks. IT-drift)
- Minimum 3-5 års erfaring i en lignende eller relatert stilling
- Erfaring med følgende områder:
- IT brukerstøtte
- Administrasjon av Intune, MDM, Laptop/Mobil
- Windows, Office 365 og Entra ID
- Jobbe etter ITIL prosesser
- Supportere brukere på forskjellige geografiske lokasjoner
- Generell god forståelse av ne(verk og IT-infrastruktur
- Vant til å sørge for at cybersikkerhet er en sentral del av alt arbeidet man gjør
- Flytende norsk, både skriftlig og muntlig
- Gode svømmeferdigheter
Personlige egenskaper
- Ryddig og strukturert
- Proaktiv og drivende
- Gode kommunikasjonsegenskaper muntlig og skriftlig
- Entusiastisk overfor nye utfordringer og kontinuerlig læring og utvikling
- Opptatt av å dele kunnskap
- Serviceinnstilt og opptatt av god dialog med brukerne
- Lidenskapelig interessert i teknologi, gjerne som en hobby også
Vi tilbyr
- Mening med livet- redde verden litt hver dag
- God samvittighet- du gjør verden grønnere og sørger for at folk og varer kommer fram langs Norges lange kyst
- Konkurransedyktige betingelser samt gode pensjons- og forsikringsordninger
- Gode kollegaer og godt arbeidsmiljø på sjø og land
- Gode muligheter for personlig vekst og utvikling
- Sentrale kontorlokaler midt i hjertet av Stavanger
- Muligheten for å være en del av et selskap som leverer samfunnsviktige tjenester og er ledende i det grønne skifte innen ferje og hurtigbåt.
Arbeidssted er ved hovedkontoret i Stavanger, hvor vi holder til i flotte nybygde lokaler midt i sentrum, med ny og smakfull kantine.
Eventuelle spørsmål rettes til IT Operation Manager Bjørn Tore Garderhagen på telefon 900 26 940. Alle henvendelser behandles konfidensielt.
Om arbeidsgiveren
Det vektlegges at medarbeiderne har de faglige og personlige egenskapene som kreves for at bedriften skal nå sine mål om å være et ledende selskap innen kollektivtransport i Norge og Norden - og å gi våre kunder gode reiseopplevelser hver dag.
- Sektor: Privat
- Sted: Børehaugen 1, 4006 Stavanger
- Bransje: Maritim og offshore, Shipping
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations, IT-support
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Norled, IT-support, Servicedesk
- FINN-kode 358578960
- Sist endret