Rådgiver/seniorrådgiver økonomi og virksomhetsstyring
Kriminalomsorgen region sørvest
- Frist 08.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Vil du jobbe i en etat med et viktig samfunnsoppdrag?
Rådgiver/seniorrådgiver økonomi og virksomhetsstyring
Om stillingen
Kriminalomsorgen region sørvest søker nå etter rådgiver/seniorrådgiver til fast 100 % stilling innen økonomi og virksomhetsstyring med strategisk og operativt fokus på budsjett, økonomirapportering og analyser. Stillingen er en fellesressurs som skal bistå enhetene i Rogaland.
Stillingen rapporterer til assisterende regiondirektør og er tilknyttet regionkontoret sin administrative seksjon. Regionkontoret er geografisk plassert i Sandnes, men arbeidssted for denne stillingen kan også være enheter i Rogaland. Noe reisevirksomhet må påregnes.
Vi ser etter en rådgiver som kan bidra til at enhetene i regionen har effektiv økonomistyring og skal utarbeide rapporter og forslag til avgjørelser for å sikre best mulig beslutningsgrunnlag for ledelsen. Videre skal stillingsinnehaver yte service, bistå og samarbeide med ledelsen og andre.
Dette er en mulighet for deg som søker nye utfordringer, og som vil være med på å bidra til utviklingen av Kriminalomsorgen. Den som ansettes vil få en sentral økonomifunksjon ved enhetene og jobbe tett opp mot ledelsen i beslutnings- og utviklingsoppgaver.
Arbeidsoppgaver
• Økonomistyring, budsjettering, rapportering og oppfølging av statlig regelverk
• Utarbeide budsjett og regnskap for flere av enhetene i Kriminalomsorgen region sørvest
• Statistikkarbeid og analyse av økonomisk resultat, herunder utarbeide og presentere forbruk, prognoser og forslag til eventuelle korrigerende tiltak
• Internkontroll og risikovurderinger innenfor økonomiområdet
• Ansvar for å følge opp og kontrollere innkjøp og fakturering
• Oppfølging av etterlevelsen av statlige rammeavtaler
• Videreutvikling av rutiner og arbeidsoppgaver innen fagfeltet
Den som ansettes må påregne endringer i ansvars- og arbeidsområde.
Utdanning og erfaring
Du må ha
Rådgiver:
• relevant høgskole- eller universitetsutdanning på master nivå eller relevant høgskole- eller universitetsutdanning på bachelornivå og 3 års relevant erfaring. I spesielle tilfeller kan særlig lang og relevant erfaring oppveie krav til utdanning.
• Beherske selvstendig saksbehandling, rådgivning, analyse og utvikling innenfor et gitt fagområde.
• Vise initiativ, planlegge, organisere og dele kunnskap.
• god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
• god kunnskap og erfaring i bruk av IKT - systemer eller verktøy
Seniorrådgiver:
• relevant høgskole- eller universitetsutdanning på masternivå, og 5 års relevant erfaring. Bachelorgrad og lang relevant erfaring kan unntaksvis erstatte kravet om utdanning på masternivå.
• Særlig relevant og spesifikk erfaring/spisskompetanse innen et fagområde kan unntaksvis oppveie kravet til utdanning
• Skal inneha kompetanse på høyt nivå, god rolleforståelse og evne til å se helheten i saker.
• Skal kunne utføre selvstendig problemløsning og analyse innenfor et spesialisert fagområde, vise initiativ, planlegge, organisere og dele kunnskap.
• særskilt god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
• god kunnskap og erfaring i bruk av IKT - systemer eller verktøy
Den som ansettes må ha god kunnskap i bruk av Excel og relevante regnskapssystemer.
Det er ønskelig at du har
• relevant erfaring innenfor arbeidsfeltet, fortrinnsvis innenfor offentlig virksomhet.
• erfaring med SAP, Agresso og Unit4.
• erfaring med Statens Regnskaps Standard (SRS)
• førerkort personbil
Personlige egenskaper
Personlige egenskaper
• er selvstendig, initiativrik og har god gjennomføringsevne
• evne til konstruktivt samarbeid på tvers av fag og avdelinger
• evne til å jobbe systematisk, effektivt og nøyaktig
• evne til analyse og vurdering
• evne til å presentere budsjetter og rapporter på en god måte både muntlig og skriftlig
• vise initiativ, planlegge, organisere og dele kunnskap
• personlige egenskaper i tråd med etatens verdier
- Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
• Meningsfulle oppgaver i en etat med et viktig samfunnsoppdrag
• Gode pensjons, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
• Gode muligheter til faglig og personlig utvikling
• Et godt arbeidsmiljø i hyggelige lokaler i Gjesdalveien 34, Sandnes. Høsten 2024 flytter regionkontoret inn i nye, lyse moderne lokaler ved Skeiane stasjon sentralt i Sandens sentrum.
• IA-bedrift
• Fleksibel arbeidstidsordning
• Stillingen lønnes som 1434 - rådgiver fra kr. 604 900 - 692 400 pr. år og 1364 - seniorrådgiver fra kr 646 000 - 745 000 avhengig av kvalifikasjoner. Det blir trukket 2 % innskudd til Statens pensjonskasse. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Generell informasjon
Kriminalomsorgen mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.
Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i jobbsøkerportalen vår. Du kan lese mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene her. (https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling)
Vi gjør oppmerksom på at det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse.
Vi gjør også oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.
Den som ansettes må rette seg etter organisasjonsmessige eller andre endringer som blir bestemt om arbeidsområdet.
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til ass. regiondirektør Tove Francke tlf. 464 60 467.
Søknad og CV sendes elektronisk via linken "Søk stillingen" på denne siden. Fullstendige opplysninger om relevant utdanning og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet. Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen.
For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Gjesdalvn. 34, 4306 Sandnes
- Bransje: Helse og omsorg, Politi og sikkerhet, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Økonomi og regnskap / Økonomistyring og budsjettering
- FINN-kode 358787719
- Sist endret