HR/ personalrådgiver
Randaberg kommune
- Frist 04.08.2024
- Ansettelsesform Fast
HR/ personalrådgiver
I Randaberg kommune skal vi til enhver tid yte førsteklasses tjenester overfor våre innbyggere, og til dette trenger vi engasjerte og dedikerte medarbeidere. Randaberg kommune har ca 1100 ansatte, og vi har nå ledig fast stilling som HR/ Personalrådgiver.
Ett av Personal- og organisasjonsavdelingens viktigste mål er å bidra til en velfungerende kommune gjennom å være en profesjonell arbeidsgiver. Nå leter vi etter deg som vil være med på å utvikle Randaberg til en enda bedre kommune å bo og jobbe i. Du vil jobbe sammen med dyktige kollegaer og bli del av et team som har stor variasjon i arbeidsoppgavene, der du selv kan være med på påvirke egen arbeidshverdag. Personal- og organisasjonsavdelingen består av åtte ansatte hvor personal- og lønnsadministrasjon er samlet i en avdeling.
Er det kanskje du som er på jakt etter en jobb der du kan utvikle både deg selv og andre? Og ikke minst gi viktig og riktig støtte til våre ledere som gjennom sine virksomheter yter tjenester til våre innbyggere. Som vår nye kollega vil du være med på å bidra til å videreutvikle og sette retningen for Randaberg kommune inn i fremtiden, som en attraktiv og profesjonell arbeidsgiver. Du vil få en jobb i skjæringspunktet mellom det driftsmessige, operative og strategiske, der vi jobber målrettet for å bli en ennå mer utviklingsrettet avdeling.
Dette skal vi få til sammen, blant annet gjennom arbeidsoppgavene som er beskrevet under.
Arbeidsoppgaver
- Personaladministrasjon og lederstøtte
- Systematisk forbedringsarbeid og utvikling av fagområdet HR
- Sikre god intern informasjonsflyt og videre utvikling av nytt intranett
- Revidere og utvikle hensiktsmessige og oppdaterte rutiner
- Sikre god arbeidsflyt mellom avdelingene og kommunen som helhet
- Bidra til og videreutvikle profesjonell rekruttering i kommunen
- Godt partssamarbeid og et fremtidsrettet blikk på hvordan vi skal møte og håndtere utfordringer som kommer
- Kompetanseutvikling
- Digitalisering av HR-tjenester
Deler av stillingen er for tiden knyttet opp mot personaladministrative og merkantile arbeidsoppgaver som;
- Lederstøtte både generelt og i enkeltsaker
- Råd og veiledning til ledere innenfor gjeldende lov og avtaleverk
- Rekrutteringsbistand
- Utarbeidelse av arbeidsavtaler/ oppfølging av personalmeldinger
- Rapportering tilhørende rollen
- Systemstøtte til lederne på avdelingens datasystem m.m.
Andre oppgaver må kunne påregnes.
Kvalifikasjoner
Du må være en som ser gleden av å arbeide med driftsoppgaver, og se viktigheten av å ha god og effektiv flyt på disse oppgavene for å frikjøpe tid til de strategiske oppgavene. Oppgavene vil endre seg i takt med utviklingen i organisasjonen, og vil bli lagt til stillingen ut fra behov og den som tilsettes sin kompetanse og interesseområder.
- Du har fullført utdannelse tilsvarende bachelor. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Det er ønskelig med utdanning relatert til fagfeltet, som for eksempel innen HR, organisasjonspsykologi, lov- og avtaleverk/ juss, personaladministrasjon, organisasjonsutvikling, ledelsesutvikling eller liknende.
- Du har gjerne mastergrad innen en av fagretningene som er beskrevet, men det er ikke et krav.
- Minimum to års relevant erfaring fra flere av de beskrevne arbeidsoppgavene. Erfaring fra saksbehandling, personaladministrasjon, forhandlingsarbeid/ partssamarbeid, juridisk kompetanse, omstilling- og utviklingsarbeid, organisasjon- og lederutvikling vil være en fordel.
- God digital kompetanse og fortrinnsvis med erfaring i bruk av Office 365.
- Det er en fordel med god kjennskap til kommunalt/ offentlig lov- og avtaleverk
- Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som:
- Har pågangsmot
- Er resultatorientert
- Ser helheten i det vi gjør og er analytisk
- Liker å løse problemer
- Har påvirkningskraft
- Er en god lagspiller som jobber godt sammen med andre
Personlige egenskaper vil bli sterkt vektlagt.
Vi benytter DNV sertifisert MAP og Matrigma test i denne rekrutteringen.
Vi tilbyr
Fast 100 % stilling som HR/ personalrådgiver, med oppstart så snart som mulig, men vi venter på den rette kandidaten.Stor bredde og variasjon i arbeidsoppgavene med mulighet til å påvirke egen arbeidshverdag
Mulighet for kompetanseheving og å bygge bred erfaring innen fagfeltet.
Fleksibel arbeidstid
Hjem- jobb – hjem ordning
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Lønn etter avtale og i henhold til lokal lønnspolitikk
Om arbeidsgiveren
Randaberg kommune ligger på Nord-Jæren med Stavanger som nærmeste nabo, og som et grønt pusterom like inntil storbyen. Randaberg kommune har rundt 11.600 innbyggere som er sammen om visjonen «Sammen skaper vi den grønne landsbyen".
* Randaberg kommune ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Randaberg kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Det betyr at vi kun tar imot søknader gjennom Webcruiter. I samsvar med offentlighetslovens bestemmelser gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om unntak. Vi tar kontakt i forkant med søkere som har bedt om dette. Aktuelle kandidater blir innkalt til intervju.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Randabergveien 370, 4070 Randaberg
- Bransje: HR, organisasjonsutvikling og rekruttering
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering, Kontor og administrasjon
- Arbeidsspråk: Norsk
meta.heading
- FINN-kode 358810636
- Sist endret