Leverandøransvarlig
Senab Eikeland Gruppen AS
- Frist 4.8.2024
- Ansettelsesform Fast
Engasjert leverandøransvarlig søkes til ledende interiørkonsern
Som leverandøransvarlig i Senab Eikeland Gruppen vil du være en sentral aktør i å utvikle og forbedre våre leverandørrelasjoner, samtidig som du sikrer kvalitet og effektivitet i innkjøpsprosessen.
Du vil i samarbeid med Leverandørgruppen være ansvarlig for å godkjenne leverandører og forhandle avtaler.
Gjennom dine analytiske ferdigheter og evne til å kommunisere effektivt, vil du bidra til å utvikle produktstrategier og identifisere forbedringsmuligheter i leverandørkjeden.
Din rolle vil også omfatte å koordinere og følge opp forespørsler om prisinformasjon i anbud som bistand opp mot våre nasjonale avtaler. Med din evne til å være selvgående, samarbeide effektivt og lede initiativer for å levere på våre ambisiøse mål innenfor ansvarlige og bærekraftige innkjøp, vil du være med på å skape verdi og bidra til vår fortsatte suksess.
Ansvarsområder:
Du vil ha hovedansvar for oppfølging og videreutvikling av våre strategiske leverandører, samt overordnet ansvar for kontraktinngåelser og leverandørbetingelser. Du vil også ha kontakt med andre funksjoner i konsernet for å sikre tilfredsstillende bidrag på ulike områder innenfor innkjøpsfeltet, og vil være ansvarlig for å støtte i en rekke kategoristyringsrelaterte oppgaver.
Hvem er du?
For å lykkes i denne rollen er du en person som motiveres av å få til endringer og forbedringer sammen med andre. Du etablerer og utvikler sterke, tillitsfulle relasjoner både internt og eksternt, og din forretningsforståelse og kommersielle teft hjelper deg med å finne nye muligheter til å skape verdi og sikre effektiv problemløsning.
Du har en evne til å forhandle frem gunstige priser og vilkår med våre leverandører.
Leverandører dekker både produsenter og tjenesteleverandører. Den ideelle kandidaten vil demonstrere en imponerende forhandlingsferdighet og strategisk tilnærming, som sikrer at vi oppnår optimale betingelser og verdiskapning i alle våre forretningsforbindelser. Evnen til å balansere kravene til både kostnadseffektivitet, kvalitet, bærekraft og samtidig opprettholde et godt samarbeid og gjensidig respekt, vil være nøkkelfaktorer for å lykkes i rollen.
Sentrale arbeidsoppgaver:
- Inngå, implementere og følge opp etterlevelse av kontrakter
- Følge opp og utvikle leverandørenes prestasjoner
- Identifisere forbedringsmuligheter med utgangspunkt i innkjøpskategoristrategier og med forankring i Senab Eikelands overordnede strategi og forretningsplaner
- Deltakende i planlegging og forhandling til kampanjer
- Forhandle særskilt prising i forbindelse med anbud og rammeavtaler på flerregionalt og nasjonalt nivå
- Utvikle og gjennomføre tiltak som sikrer at vi leverer på våre ambisiøse målsetninger innenfor ansvarlig og bærekraftige innkjøp.
- Sikre kategori- og markedsinnsikt til løpende forhandlinger og fokusområder for leverandørkjeden
- Forhandle frem gunstige vilkår med våre leverandører
Ønskede egenskaper:
- Relevant høyere utdannelse
- Erfaring med å jobbe innenfor Supply Chain
- Erfaring med prosjektledelse er av interesse
- Sterke kommunikasjonsevner, på norsk og engelsk, og evne til å utvikle og ivareta nettverk
- Sterke analytiske og problemløsende ferdigheter
- Evne til å være selvgående med stor lærelyst
- Sterke samarbeidsevner
Krav:
- Godt humør
Om arbeidsgiveren
Senab Eikeland Gruppen er landets største leverandør av møbler og innredningsløsninger til næringsbygg og offentlige miljøer., og tilbyr markedets største utvalg av produkter og tjenester innenfor området.
Selskapet samarbeider nært med ledende arkitekter og øvrige premissgivere over hele landet, og setter høye krav til miljø og kvalitet for å sikre kunden det beste resultat. Senab Eikeland Gruppen er sertifisert innenfor ISO 9001 og ISO14001. Vi tilbyr løsninger som møter kundens krav til bærekraftige anskaffelser i et sirkulært perspektiv. Selskapet har størrelse og styrke til å levere optimalt på alle nivåer, gjennom lokal tilstedeværelse og egen serviceorganisasjon og har kontorer / showrom / lager i Arendal, Bodø, Bergen, Drammen, Haugesund, Stavanger, Kristiansand, Gjøvik, Oslo, Porsgrunn, Sandefjord, Tromsø, Trondheim og Ålesund.
For OSS er kundene viktigst, og det skal vi alltid vise. Visjonen er derfor Alltid fornøyde kunder. Vi er løsningsorienterte og har kunnskapen som gjør hver enkelt kunde fornøyd. Dessuten har vi tre kjerneverdier som understøtter visjonen og gjenspeiles i alt det vi gjør: offensiv, stolt og skikkelig- OSS.
Senab Eikeland Gruppen omsetter for ca. 800 millioner og består av til sammen 7 selskaper. Hovedkontoret er i Stavanger.
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Privat
- Sted: Ljosheimvegen 2, 4050 Sola
- Bransje: Arkitektur, areal og interiør, Butikk og varehandel, Tekstil
- Stillingsfunksjon: Forhandling, Forretningsutvikling og strategi, Innkjøp/forhandling
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Leverandøransvarlig, supply chain, Relasjonsbygger, Forhandle, Prosjektledelse
(1/3)
- FINN-kode 359023150
- Sist endret