Personalleder
Politiets IT-enhet
- Frist 05.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Bli fag- og personalleder i Design & brukeropplevelse i politiet!
I Politiets IT-enhet (PIT) jobber vi for å bidra til at politiet leverer den polititjenesten samfunnet har behov for. Politiet skal ivareta samfunnets trygghet og sikkerhet, både hjemme, i nærmiljøet, i trafikken og på nett. Kort sagt, der vi er som innbyggere, og det vi er som samfunn og velferdsstat.
Vi i PIT understøtter politiet på hele samfunnsoppdraget. Vi er over 750 engasjerte medarbeidere som skaper smarte løsninger for politiet. Vi vet at effektivt politiarbeid ikke kan gjøres uten forankring i reelle behov, god brukeropplevelse og fremtidsrettet teknologi.
Som organisasjon er vi på en endringsreise fra å være en klassisk prosjektdominert tjenesteleverandør, til å bli en teknologipartner i politiets digitale skifte. Dette betyr endringer i organisasjon, arbeidsform og kultur, der designere og teknologer er nøkkelspillere for innovasjon på alle områder. Som en del av denne endringen, er vi nå på god vei til å bygge et sterkt fagmiljø for design.
Design og brukeropplevelse i PIT består i dag av 29 fast ansatte designere som jobber i ulike tverrfaglige team. Kompetansen vår strekker seg fra digital produktdesign (UX) og tjenestedesign til visuell design og innholdsdesign. Vi jobber for å være et trygt, raust og inkluderende fagmiljø hvor vi kjenner hverandres kompetanse, og har en sterk delingskultur. Vi mener at gode løsninger skapes gjennom diskusjon og involvering.
Politiet er stort og behovet for designkompetanse likeså. Fagmiljøet vårt vokser stadig, og vi ser derfor nå etter en fag- og personalleder til som er klar for en utfordring og har lyst å bli med på reisen!
Som personaleder vil du sammen med oss i lederteamet for Design og brukeropplevelse (Marte, Emmy og Fredrik), være med på å videreutvikle fag og folk, bidra til produktorientering, samt i stort bidra til at vi har et politi som leverer godt på samfunnsoppdraget, også når verden endrer seg fort.
Vi ser etter deg som vet at digitalisering handler om mer enn digitale løsninger. Du har et hjerte for fag og folk, liker å lede og veilede folk, og er glad i en skikkelig utfordring. Du er en uredd type som skjønner at vi har litt av en jobb å gjøre, og som heller motiveres enn skremmes av dette. Du tør å feile, utfordrer etablerte sannheter når det trengs og jobber hardt for at vi skal gå i riktig retning. Vi ønsker oss at du har kunnskap om, og erfaring fra å lede, arbeid med merkevare og visuell design.
Jobben går ut på å
- Bidra til at Design & brukeropplevelse er et godt og sterkt fagmiljø for politiet og for de ansatte.
- Ha fag- og personalansvar for en gruppe designere.
- Bygge designkompetanse og forståelse på tvers av virksomhet og etat.
- Tiltrekke oss flere gode fagfolk.
- Skape gode team, i en smidig kultur der det å gi og ta feedback er en naturlig del av hverdagen.
- Utvikle folka våre, både faglig og som kollegaer.
- Sikre at vi deler relevant læring og kompetanse på tvers av PIT og etaten. Skape et tillitsbasert og inkluderende miljø med ulikheter og hvor det er høyt til taket.
Dette må du ha for å være personalleder for designere
- Relevant utdanning på bachelor eller masternivå (Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse).
- Erfaring fra å lede designere, gjerne med personalansvar.
- Det er en fordel om du har erfaring fra å jobbe med design i større organisasjoner og i produktutviklingsløp.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
I tillegg må du
- Ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved eventuell ansettelse, jf. Politiloven 41. Ved å søke jobb i Politiets IT-enhet samtykker du til at det utføres en skikkethetsvurdering av deg. En skikkethetsvurdering er en kontroll som retter seg mot andre forhold enn de som undersøkes for utstedelse av politiattest.
- Kunne sikkerhetsklareres på nivå HEMMELIG og autoriseres før tiltredelse ettersom stillingen forutsetter sikkerhetsklarering på nivå HEMMELIG og autorisasjon. Dette kan du lese mer om her: https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/slik-blir-du-sikkerhetsklarert/
Personlige egenskaper
- Du er glad i mennesker, har sterke samarbeidsevner og er en god relasjonsbygger.
- Du er trygg i deg selv, har gode formidlingsevner, og er i stand til å bygge tillit gjennom hele virksomheten.
- Du er kreativ i din ledelse, får frem det beste i individ, team og fagmiljø, og fremmer et innovativt og samarbeidende arbeidsmiljø, hvor problemer blir til løsninger.
- Du tenker helhetlig, utover eget fagfelt, og er nysgjerrig.
Dette får du hos oss
- Spennende og utfordrende oppgaver innen digitalisering av en av våre viktigste samfunnsfunksjoner.
- Gode muligheter for faglig vekst og utvikling med fast avsatt tid til kompetanseheving.
- Fleksibel arbeidstid med sommer-/vintertid og mulighet for hjemmekontor når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
- Gode velferdsordninger i alle livsfaser og mulighet for trening i arbeidstiden.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av landets beste pensjonsordninger, med gunstig boliglån og gode forsikringsordninger.
- Sentral og lett tilgjengelig arbeidsplass på Majorstua.
- Du blir ansatt som kontorsjef med årslønn fra kr. 796 600 – 996 000 per år, avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
For å få et lite innblikk i hverdagen hos oss, lytt gjerne til podcasten vår DigiTalt hvor vi deler våre erfaringer og refleksjoner rundt den digitale transformasjonen vi er inne i, og ta en titt på våre karrieresider politiet.no/jobbipit. Søknader uten portefølje vil ikke bli vurdert.
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Vi oppfordrer søkere til å krysse av i vår rekrutteringsportal dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i rekrutteringsportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter. Les mer på https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette. Søknad og CV registreres elektronisk i vårt rekrutteringssystem WebCruiter (via Søk på stilling). Alle vitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig.
Om arbeidsgiveren
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Offentlig
- Sted: Fridtjof Nansens vei 14, 0369 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: IT, Politi og sikkerhet
- Stillingsfunksjon: Design, Interaksjonsdesign
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Personallleder, Designer, Fagleder, Produktutvikling, Brukeropplevelse
meta.heading
- FINN-kode 359023756
- Sist endret