International Senior Brand Manager
TINE Gruppa
- Frist 11.08.2024
- Ansettelsesform Fast
International Senior Brand Manager
TINE har internasjonale ambisjoner og har bygget opp en solid virksomhet også utenfor landets grenser. Konsernområdet TINE International omsetter for ca. 4.4. milliarder kroner og har ansvar for å sikre vekst i internasjonale markeder, styrke TINEs internasjonale merkevare, og utvikle nye inntektsstrømmer for konsernet.
Marketing en del av konsernområdet, og leder det strategiske arbeidet med å bygge TINEs globale merkevarer og portefølje i blant annet USA, Australia, Europa og Asia. Derfor er vi nå på utkikk etter en International Senior Brand Manager, som vil eie viktige ansvarsposter i TINEs internasjonale satsing.
Som International Senior Brand Manager i TINE International vil du ha merkeansvar for relevant merkevare, jobbe med porteføljeutvikling, merkevare- og kommunikasjonsstrategi, samt kartlegging og oppfølging av vekstmuligheter globalt. Dette vil innebære alt fra innhenting og analyse av relevant markedsdata, til strategisk og operasjonell utvikling av TINEs globale merkevarer. I alt er dette en nøkkelrolle for å sikre realisering av internasjonale ambisjoner i en av Norges sterkeste merkevarebedrifter. Stillingen rapporterer til Direktør Marketing i TINE International og er lokalisert i Oslo. Du samarbeider med et tverrfaglig team i Oslo, kollegaer i datterselskaper i USA og UK og lokale Sales Manager i øvrige respektive markeder. Utover dette vil du samhandle med andre avdelinger i TINE, og ikke minst sitte tett på markedene. I denne sammenheng må noe reiseaktivitet påregnes.
Som International Senior Brand Manager vil du blant annet jobbe med:
- Global merkevarestrategi for relevant merkevare (Merkevareposisjonering, merkevarearkitektur, og Merkevaredesign), samt sikre tydelig merkevareidentitet på tvers av alle markeder gjennom etterlevelse av Brand Guidelines og rammeverk.
- Utvikling av Globale vekststrategier & innovasjonsplaner for relevant merkevare (konsepter, produkter) i tett samarbeid med datterselskap og lokale markeder.
- Porteføljestrategi og management for relevant merkevare og portefølje (inkl. strategisk prisposisjonering og NPD).
- Samle inn- og analysere data og derigjennom skape markeds-, forbruker- og kundeinnsikt.
- Utarbeide beslutningsunderlag basert på fakta og innsikt.
- Proaktivt drive porteføljeutvikling basert på forbrukerinnsikt, kundebehov, trender og konkurrentaktiviteter.
- Lede utvikling av produkt- , design- og emballasjekonsepter fra TINE International.
- Utarbeide salgsmateriell og «Go To Market» planer for nye lanseringer i samarbeid med lokalansatte.
- Budsjettansvar iht relevant merkevare, sikre effektive investeringer og oppfølging av KPI’er.
- Utvikle og forvalte Global Brand Manuals, guidelines and Marketing Toolbox (inkl. merkevarekommunikasjon) for relevant merkevare.
- Briefing og oppfølging av byråer for utvikling av markedsmateriell, reklame og design, med fokus på å bygge mental tilgjengelighet og distinkte merkeelementer for merket/produktene.
- Ansvar for å støtte relevante markeder i utvikling av vekstplaner, samt implementering av årlig markedsplan.
Ønskede kvalifikasjoner og erfaringer:
- Minst 5-7 års erfaring med merkevarebygging, innsikt, konseptutvikling, og porteføljeutvikling innen FMCG, med gode resultater.
- Utdanning på Masternivå fra anerkjent institusjon med gode karakterer.
- Fordypning i marketing, strategi, entreprenørskap eller lignende.
- Erfaring fra internasjonalt selskap. Fordel med arbeidserfaring utenfor Norge.
- God forbrukerforståelse og evne til å bygge sterke konsepter med appell på tvers av landegrenser.
- Erfaring med å utvikle datadrevet beslutningsunderlag.
- Du snakker og skriver både norsk og engelsk flytende.
Vi håper også at du har disse personlige egenskapene:
- Analytisk, strukturert og med et øye for detaljer, men samtidig evne til å se helheten.
- Solid forretningsforståelse, strategisk og konseptuell teft.
- Tar selvstendig initiativ, er nysgjerrig og mulighetsorientert.
- Evnen til å identifisere og utnytte kommersielle muligheter.
- Sterk relasjonsbygger, evner å navigere og forstå en internasjonal setting og ulike kulturer.
- Meget gode kommunikasjons- og formidlingsevner både skriftlig og muntlig.
- Evner å tenke kreativt, både ved innhenting av datagrunnlag og utvikling av konsepter/beslutningsgrunnlag.
- Liker å dele din kompetanse og engasjement med gode kollegaer.
Vi tilbyr
I TINE vil vi at våre ansatte skal utvikle seg og ha det gøy på jobb - gjennom å bli tatt vare på og å få muligheter. Derfor er arbeidsdagen i et av landets største industri-, og innovasjonsmiljø preget av mening, mestring, spennende utfordringer, samarbeid, raushet, gjensidig tillit og kompetanseutvikling.
Her blir du del av et trivelig arbeidsmiljø med tverrfaglig samarbeid og dyktige kollegaer som brenner for sitt fag og gjerne vil dele kunnskap og erfaringer.
Som del av TINE-familien tilbys du fleksibel arbeidstid og en hybrid arbeidshverdag, med kombinasjon av hjemmekontor og oppmøte på kontoret på Kalbakken, en 10 minutters togtur fra Oslo sentrum. Her har vi hyggelige og nyoppussede lokaler med treningsrom og god kantine.
Vi tilbyr også gode forsikringsordninger, og en av Norges beste pensjonsordninger.
I forkant av ansettelse vil det kunne bli foretatt en bakgrunnssjekk for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og tilgjengelig dokumentasjon. Bakgrunnssjekken er tilpasset stillingens karakter og gjennomføres etter samtykke fra aktuelle søkere. Nærmere informasjon vil bli gitt.
Om arbeidsgiveren
TINE Gruppa er en av Norges største næringsmiddelbedrifter og leverandør av kjente merkevarer som Jarlsberg, Norvegia, Biola, YT og TINE Yoghurt. TINE eies av litt over 9000 melkebønder i samvirke, og vår forretningsidé er å foredle rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Det skal vi gjøre i nært samspill mellom natur, landbruk, forbrukere og handel. TINE har meierier over hele landet i tillegg til flere norske og utenlandske hel- og deleide datterselskaper, som bl.a. Diplom-Is, Fjordland, Wernersson Ost i Sverige, Norseland i USA og Storbritannia, samt TINE Irland. TINE Gruppa har ca. 5300 ansatte og en omsetning på nærmere 25 milliarder kroner.
- Sektor: Privat
- Sted: Bedriftsveien 7, 0950 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Butikk og varehandel, Markedsføring og annonsering, Matvareproduksjon og -industri
- Stillingsfunksjon: Analyse, Markedsfører, Produktledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Merkevare, Forretningsutvikler, Innovasjon, Business Development, International
meta.heading
- FINN-kode 359443054
- Sist endret