Enhetsleder Teknisk og planlegging
Sørreisa kommune
- Frist 4.8.2024
- Ansettelsesform Fast
Vi leter etter enhetsleder til vårt lederteam i enhet for Samfunnsutvikling
Da vår enhetsleder går av med pensjon har Sørreisa kommune ledig fast stilling som enhetsledere teknisk og planlegging. Dette er en spennende og interessant stilling i en kommune tuftet på visjonen "vi skal gjøre hverdagen bedre for alle". Vi kan tilby en spennende jobb som leder og utvikler av kommunens tekniske drift.
Vi søker etter en leder som brenner for kvalitet og utvikling. Hvis du er en person som ønsker å gjøre en forskjell og er ivrig etter å bidra med innovative løsninger i et spennende fagmiljø, er dette muligheten for deg. Bli med oss og bidra til å forme fremtiden for Sørreisa kommune innenfor teknisk, planlegging og samfunnsutvikling.
Enheten består av fagområdene; Landbruk, Bygg og eiendom, Renhold, Plan og Kommunalteknikk. Ettersom noen av våre nøkkelpersoner i organisasjonen nærmer seg pensjonsalder, står vi ved en spennende skillevei. Som følge av dette, vurderes organisasjonsendringer. Dette er din sjanse til å bringe frisk energi og visjonære ideer til vårt team.
Som enhetsleder inngår du som en del av funksjonen for samfunnsutvikling i kommunen. Funksjonen ledes av kommunalsjef for samfunnsutvikling.
Generelle oppgaver:
- Resultat- og personalansvar
- Samarbeid med og veiledning av interne og eksterne samarbeidspartnere
- Strategisk planlegging av arbeid i avdelingen
- Oppfølging av politiske vedtak og kommunalsjefens oppdragsbrev
- Saksbehandling innenfor eget kompetanseområde til kommunalsjef og politiske utvalg
- Bistå til å sikre bærekraftig utvikling og miljøhensyn i Sørreisa kommune
- Kvalitetsarbeid i egen avdeling
- Pådriver for videre digitalisering av kommunale tjenester innen eget fagfelt
Enhetsleder er ansvarlig for at arbeid planlegges, utføres og organiseres etter gjeldende lover, forskrifter og regelverk.
Krav til stillingen:
- Høyere utdanning på bachelor- eller masternivå, gjerne innen tekniske fag eller ledelse. Annen relevant universitets-/høyskoleutdanning, omfattende og relevant erfaring i kombinasjon med fagutdanning, kan kompensere for manglende høyere utdanning
- Relevant ledererfaring
- Du har god kjennskap til økonomi og ressursstyring
- Adekvat IT-kompetanse i tråd med stillingens behov
Hvem er du?
- Du er en utviklingsorientert leder som vil bistå til at avdelingen bevarer det gode, videreutvikler tjenestene og innoverer ved behov
- Du trives med å jobbe sammen med andre, og du klarer å få de du jobber sammen med til å jobbe i lag på en god måte
- Du har god kjennskap til, og interesse for, ansvarsområdene som ligger til stillingen
- Du liker å gi råd, veilede og hjelpe andre, og er god til å skape relasjoner
- Du er trygg og rolig i vanskelige situasjoner, og klarer å stå i faglig uenighet
- Du klarer å jobbe selvstendig og har høy gjennomføringsevne
- Du kan si nei, men gjør det på en fin måte
- Du er omgjengelig og trygg, og samarbeider godt med flinke fagfolk
- Du har forståelse og respekt for å arbeide i en politisk styrt organisasjon
- Du er et forbilde for kolleger og medarbeidere i avdelingen og organisasjonen for øvrig
- Du evner å tenke helhetlig, er selvstendig og arbeider målrettet
Det vil bli lagt stor vekt på søkerens personlige egenskaper.
Vi tilbyr
- Du vil få lønn som leder iht. Hovedtariffavtalens kapittel 3.
- Du vil få delegert ansvar innen egen enhet, og vil ha ansvar for personalet, økonomien og resultatene.
- Du vil oppleve utfordrende oppgaver, og du får muligheter for å utvikle og sette ditt preg på enheten og derigjennom få kommunen gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
- Lederfridager iht. vedtatt protokoll som for tiden er 10 dager
- Gratis parkering
Generelt
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Har du behov for bistand til søkeprosessen kan du sende henvendelse til: personal@Sørreisa.kommune.no
Søknaden skal inneholde:
Søknadsbrev og CV, attester
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet må utdanningen være godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Attester og vitnemål skal være oversatt til norsk, og må være rett kopi (uavhengig om det er utenlandske papirer). Arbeidsattester på svensk, dansk og engelsk kan vurderes godkjent av leder.
2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)
Søknad skal sendes elektronisk i våre rekrutteringssystem Easycruit.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Storeveien 20, 9310 Sørreisa
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Teknisk personell
Nøkkelord
Enhetsleder, leder, teknisk, planlegging, sørreisa
- FINN-kode 359467867
- Sist endret